Droogkloot.
Alleen wil hij niet verder gaan dan 16x als hij eenmaal aan het branden is.
Droogkloot.
Begint dit trouwens niet verdacht veel op die 52x- en 56x-praktijken uit de CD-wereld te lijken?
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
idd. Het is compleet useless en lijkt me ook meer een marketing truk...Xander schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:16:
Waarom zou je uberhaupt op 18x willen branden? Die tijdswinst lijkt me echt minimaal en volgens mij gaat je disc quality er erg hard op achteruit.
je dvd's gaan veel langer mee als je ze op de aanbevolen speed brand..
[ Voor 9% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 04-01-2007 18:20 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 18:30 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Ik heb dus eigenlijk een product gekocht dat niet doet wat de specificaties voorschrijven.
Droogkloot.
Niet? Als ik het goed lees heb je ook geen 18x schijfjes. Je product doet prima wat de specificaties voorschrijven, je 16x schijfjes op 16x branden._AvA_ schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:05:
Ik heb dus eigenlijk een product gekocht dat niet doet wat de specificaties voorschrijven.
Ik brand mijn 16x schijfjes in mijn 16x brander trouwens altijd op 8x en vind het nooit te lang duren. Ik zal wel ouderwets zijn...
Verwijderd
Overigens zijn er ook veel gewone 16X branders die dit in praktijk niet halen terwijl ze in theorie deze snelheid wel zouden moeten halen.
de eerste 2 minuten brand hij op een snelheid van max. 14-15x en daarna een volle minuut op 16x
Genoeg ruimte om nog naar de 18x te geraken lijkt me.
Droogkloot.
een vriend van me heeft met behulp van deze site zijn dvd brander
(NEC ND3550A) gemolt... is er een kans dat die nog tot leven komt...?
Droogkloot.
Je moet helemaal niet overspeed burnen._AvA_ schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:48:
vorige week kocht ik mijn 18 speed LG DVD±RW drive (GSA-H12L).
Ik kan alleen nergens 18x schijfjes vinden. heb even gegoogelt en volgens enkele sites is de enige manier overspeed burnen.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet of een link geven waar het staat?
Ik brand al maandenlang Verbatim 16x schijfjes aan 18x op mijn Nec, Plextor en LG met uitstekende resultaten.
DVD branders hebben intern een lijst met mediacodes en een daarbijhorende writestrategie.
Dat betekent bv. dat je een 16x schijfje van merk A aan 18x kunt branden terwijl je een 16x schijfje van merk B aan 8x kunt branden.
of moet ik dan speciale software hebben zoals neo waar je ook de setting MAX kan aangeven?
Droogkloot.
Lezen is een kunst, blijkbaar; er zijn momenten waarop je brander inderdaad 18X zal branden mits je toevallig een goede batch schijfjes hebt gekocht van merk X of Y._AvA_ schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:40:
Dus als ik hem op 16x zet, gaat hij automatisch naar 18x?
of moet ik dan speciale software hebben zoals neo waar je ook de setting MAX kan aangeven?
Zou je vaker
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Maar in je tweede bericht zeg je dat je de brandsnelheid in Nero hebt ingesteld op 18x maar dat je maar op 16x kunt branden.
Misschien kun je even een test doen met CD-DVD Speed ('Create Disc' met 'Simulate' aangevinkt). Dan krijg je een grafiekje van de brandsnelheid te zien.
Mijn Philips en Platinum discs werken erg goed...
Droogkloot.