[Cookies] - Explorer cookies niet beschikbaar in 2e venster

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Een probleem waarvoor ik het antwoord niet heb kunnen vinden.

Normaal gesproken (zo is het op mijn computer iig), kun je twee vensters van Internet Explorer (6.0) naast elkaar open hebben staan. Wanneer je in het eerste venster inlogt op een website, waarbij een cookie wordt "geset" (in mijn geval een session cookie via PHP), dan ben je in het tweede venster ook op die website (CMS) ingelogd. Zoals gezegd werkt dat op mijn computer op deze manier.

Bij een klant is er een instelling of - zoals ik vermoed - een programma, dat dit gedrag verstoort. Daarbij is de cookie van venster 1 dus niet toegankelijk voor venster 2. Je moet dus in beide vensters opnieuw inloggen. Uiteraard is de Explorer + Windows versie exact hetzelfde.

Wegens redenen waarmee ik jullie niet zal vermoeien, is dat niet handig. Mijn vraag is nu of iemand weet welke instelling of welk programma dit veroorzaakt. Ik heb volgens mij alle instellingen van Internet Explorer doorgelopen maar niets gevonden dat dit gedrag verklaart. Daarom heb ik dus het idee dat het door één of andere norton, mcafee of dergelijk ongein programma's wordt veroorzaakt (of windows nieuwe ingebouwde firewall features?).

Wie is hier eerder tegenaan gelopen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat heeft dit precies met Webdesign, Markup & Clientside Scripting te maken? ;)

Je topic hoort eerder in Client Software Algemeen en daarom zal ik hem ook naar dat subforum verplaatsen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ooops ... dank je wel.
Ik dacht in de trant van cookies = clientside-scripting