Sinds kort ben ik verhuisd en heb ik me nog niet aangemeld voor analoge televisie. Maar het signaal wordt nog wel doorgestuurd op het nieuwe adres. Hoe kan dit? Ik betaal niks maar kan wel tv kijken. Kan ik nu achteraf rekeningen verwachten? Moet ik slapende honden gaan wakker maken bij @Home? Kortom wat moet ik nu doen?
idd, als je je aanmeldt zul je vanaf nu gewoon gaan betalen denk ik. Het valt toch niet te controleren of je er al gebruik van hebt gemaakt. Als je het niet meldt zal er denk ik verder ook weinig gebeuren, behalve dat je elk moment afgesloten kan worden (bijv. net tijdens die belangrijke voetbalwedstrijd
)
Er worden controles gehouden bij de mensen die geen aansluiting melden. Dit omdat het kijk en luistergeld nu gewoon bij een abo in zit. Het kan dus zijn dat je vroeg of laat toch tegen de lamp zult lopen (of word afgesloten) met een boete als gevolg.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
wrs is de vorige bewoner vergeten zijn abo op te zeggen
of is dat wel gebeurd en zit je nu effe in de periode (afh. van maatschappij enkele weken tot zelfs een half jaar) die de meeste kabel-maatschappijen gebruiken om een nieuwe bewoner tijd te gunnen om zelf kabel aan te vragen zonder dat er 2x een tech langs moet gaan
(1x om de vorige zijn signaal af te sluiten - filtertje zetten tss tap en dropkabel
en nog 1x om de nieuwe klant terug signaal te geven: filtertje wegnemen tussen tap en dropkabel)
eenmaal dat toch gebeurd is - dat filtertje zetten - betaal je meestal ook meer voor de activering van het signaal
je betaald pas van de moment dat je een contract met hen hebt
(of je 'zwartkijkerij' moet storingen veroorzaken op hun net - dan krijg je wrs herstellingskosten enzo aangerekend)
(bv Belgische kabel bij Telenet: 30 euro als je al signaal hebt maar het abo op jouw naam wilt hebben als nieuwe bewoner, 60 euro als het signaal (terug) geactiveerd moet worden)
of is dat wel gebeurd en zit je nu effe in de periode (afh. van maatschappij enkele weken tot zelfs een half jaar) die de meeste kabel-maatschappijen gebruiken om een nieuwe bewoner tijd te gunnen om zelf kabel aan te vragen zonder dat er 2x een tech langs moet gaan
(1x om de vorige zijn signaal af te sluiten - filtertje zetten tss tap en dropkabel
en nog 1x om de nieuwe klant terug signaal te geven: filtertje wegnemen tussen tap en dropkabel)
eenmaal dat toch gebeurd is - dat filtertje zetten - betaal je meestal ook meer voor de activering van het signaal
je betaald pas van de moment dat je een contract met hen hebt
(of je 'zwartkijkerij' moet storingen veroorzaken op hun net - dan krijg je wrs herstellingskosten enzo aangerekend)
(bv Belgische kabel bij Telenet: 30 euro als je al signaal hebt maar het abo op jouw naam wilt hebben als nieuwe bewoner, 60 euro als het signaal (terug) geactiveerd moet worden)
Hier in den haag wordt gas,licht, water en kabel nooit meteen afgelsloten maar pas na een paar weken/maanden omdat men er vanuit gaat dat de woning opnieuw bewoond gaat worden.
Ik neem aan dat het makkelijker is voor hun om alles te laten zoals het was ipv alles af te sluiten en opnieuw aan te sluiten.
Ik neem aan dat het makkelijker is voor hun om alles te laten zoals het was ipv alles af te sluiten en opnieuw aan te sluiten.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Dus wel of geen boete? Het blijft een beetje vaag allemaal.
Ga nou uit van geen boete maar meld je lekker aan. Ze zijn nog wel iets menselijk en snappen dat je niet meteen aan dit soort dingen denkt. Daarnaast kost het hun te veel moeite om onmiddellijk af te sluiten want dan moeten ze ook onmiddellijk weer aansluiten om te voorkomen dat hun naam helemaal te grabbel wordt gegooid. Buit het niet maar maak je er ook niet druk over.
Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.
Mijn buurman heeft 3 jaar gratis naar UPC gekeken 
Na 3 jaar kreeg hij een verzoek van UPC of die een abonnement wilde afsluiten vanaf dat moment, anders werd die alsnog afgesloten en zou die te maken krijgen met aansluitkosten en dergelijk als die het daarna zou aanvragen.
Zelf had ik UPC voor mijn verhuizing van 6 jaar geleden al aangevraagd. Ondertussen zelf al de overstap gemaakt naar de satelliet en toen was met 2 weken het signaal al van de kabel af
Na 3 jaar kreeg hij een verzoek van UPC of die een abonnement wilde afsluiten vanaf dat moment, anders werd die alsnog afgesloten en zou die te maken krijgen met aansluitkosten en dergelijk als die het daarna zou aanvragen.
Zelf had ik UPC voor mijn verhuizing van 6 jaar geleden al aangevraagd. Ondertussen zelf al de overstap gemaakt naar de satelliet en toen was met 2 weken het signaal al van de kabel af
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik zou me niet zo druk maken, tegen de tijd dat je word afgesloten gewoon weer ff aanmelden.
M'n ouders hebben 12 jaar geleden de tv opgezet omdat ze toen zonodig op de schotel moesten.
We hebben toen nog 7 jaar gewoon tv gehad en toen pas werden we afgesloten omdat iemand in onze straat ging verhuizen die op onze kast zat en toen kwamen ze er achter.
M'n ouders hebben 12 jaar geleden de tv opgezet omdat ze toen zonodig op de schotel moesten.
We hebben toen nog 7 jaar gewoon tv gehad en toen pas werden we afgesloten omdat iemand in onze straat ging verhuizen die op onze kast zat en toen kwamen ze er achter.
who put a "stop payment" on my reality check
Verwijderd
Ik weet niet hoe het aldaar werkt, maar hier zat het voorheen automatisch verrekend in de energienota (op een enkeling na heeft iedereen TV) waar je nu een aparte rekening krijgt.
Het is bij @home. Als het goed is gaan de rekeningen via @home. Daar kun je ook internet en telefonie afsluiten. Ik begrijp dat er nogal wat onduidelijkheden zijn. Ik ga ze maar eens bellen en direct ook internet afsluiten. Laten we het maar gewoon eerlijk houden.
Het kost vaak meer om een aansluiting ook fysiek af te sluiten bij een verhuizing. Dus @home zal wel gedacht hebben die mensen gaan verhuizen en die nemen dan weer @home. En zo niet dan sturen we ze na 2 maanden een brief. In deze brief zetten we dan de vraag of ze @home abbonement willen hebben. Willen ze dat wel dan is alles geregeld. Willen ze dat niet dat moet alsnog de stekker uit de wijk verdeelkast getrokken worden voor die aansluiting.
Zal wel een vorm van kosten besparing zijn. Mijn tante heeft overigens ook 2 jaar gratis tv gekeken. Pas ook een brief gekregen van UPC of ze alsnog wil gaan betalen.
Zal wel een vorm van kosten besparing zijn. Mijn tante heeft overigens ook 2 jaar gratis tv gekeken. Pas ook een brief gekregen van UPC of ze alsnog wil gaan betalen.
@Home doet af en toe controles. Ik merk daar het een en ander van omdat hun administratie niet klopt. Ik betaal dus wel netjes maar krijg ook af en toe brieven (altijd 2 tegelijk) waarin ze beweren dat ik nog geen abbo heb. Dat soort fouten komen veel voor als ik de callcenter-dames van @Home mag geloven.
Overigens sluit @Home inderdaad nooit een signaal af na een verhuizing. Ze kunnen dat blijkbaar niet vanuit een centraal punt doen maar moeten ervoor langs komen in de wijk. En dat is duurder dan gewoon voor lief nemen dat er soms mensen een tijdje zwart kijken. Er is immers weinig keus qua TV-aanbieders en dus neemt vrijwel 100% van de verhuizers daarna gewoon weer hun signaal bij @Home af.
Je kunt maar beter gewoon een abbo nemen voor die paar euro per maand. Als ze je afsluiten omdat ze menen dat je zwartkijkt kan het wel eens een hele tijd duren voor je weer beeld hebt. Als ze denken dat je bewust zwart gekeken hebt kunnen ze je zelfs als wanbetaler beschouwen en helemaal weigeren om je weer aan te sluiten.
Ik heb zojuist 3 weken zonder signaal gezeten en dat terwijl ik onterecht afgesloten was, door een administratieve fout bij @Home, dus ik wil niet eens weten hoelang het duurt als de afsluiting wel terecht is.
Overigens sluit @Home inderdaad nooit een signaal af na een verhuizing. Ze kunnen dat blijkbaar niet vanuit een centraal punt doen maar moeten ervoor langs komen in de wijk. En dat is duurder dan gewoon voor lief nemen dat er soms mensen een tijdje zwart kijken. Er is immers weinig keus qua TV-aanbieders en dus neemt vrijwel 100% van de verhuizers daarna gewoon weer hun signaal bij @Home af.
Je kunt maar beter gewoon een abbo nemen voor die paar euro per maand. Als ze je afsluiten omdat ze menen dat je zwartkijkt kan het wel eens een hele tijd duren voor je weer beeld hebt. Als ze denken dat je bewust zwart gekeken hebt kunnen ze je zelfs als wanbetaler beschouwen en helemaal weigeren om je weer aan te sluiten.
Ik heb zojuist 3 weken zonder signaal gezeten en dat terwijl ik onterecht afgesloten was, door een administratieve fout bij @Home, dus ik wil niet eens weten hoelang het duurt als de afsluiting wel terecht is.
[ Voor 18% gewijzigd door downtime op 05-01-2007 17:54 ]
Zoiets is mij ook verteld.raymonvdm schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:34:
Het kost vaak meer om een aansluiting ook fysiek af te sluiten bij een verhuizing. Dus @home zal wel gedacht hebben die mensen gaan verhuizen en die nemen dan weer @home. En zo niet dan sturen we ze na 2 maanden een brief. In deze brief zetten we dan de vraag of ze @home abbonement willen hebben. Willen ze dat wel dan is alles geregeld. Willen ze dat niet dat moet alsnog de stekker uit de wijk verdeelkast getrokken worden voor die aansluiting.
Het is voor een onderneming te duur om speciaal een auto te sturen om alleen jou kabel te sluiten in het wijkhokje. Maar als een keer een monteur in de buurt is dan sluit hij hem af. Je staat wel ergens op een pakbon.
Zo heb ik gratis 2 maanden tv kunnen kijken. Tot een keer dat ik alleen nog maar sneeuw zag.
Pagina: 1