2 webservers 1 poort

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Een vraag (moet eerlijk zeggen dat ik niet weet waar ik naar zal moeten zoeken wil ik een antwoord hebben dus ik heb niet vooraf gezocht)

Ik heb een webserver draaien met een internetsite. Dit draait op mijn NAS.
Nu staat soms mijn PC aan en download ik via azureus. Via een webpagina kan ik azureus ook via een webpagina bedienen.

Is het mogelijk om deze pagina in mijn website te integreren zodat ze allebei over poort tachtig lopen. Mogelijk met een frame of een iframe? Wanneer ik een normaal frame maak dan is het niet de webserver die de request doe maar de client PC en die kent mijn local network IP's niet.

Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik dat graag....

Mijn Weblog

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

In principe is dit niet mogelijk. Je zult dus de 2e webserver (Azureus) op een andere poort moeten draaien. Daarna kun je ze eventueel wél samenvoegen tot 1 pagina. :)
Maar je kunt geen 2 servers hebben die op dezelfde poort luisteren. De server heeft dan geen idee waar de data heen moet; applicatie 1 of applicatie 2.

edit:

Doh verkeerd gelezen. Ik dacht dat Azureus ook op de NAS draaide |:( Er zijn overigens wel NAS' met torrent download mogelijkheden maar daar ging het niet om O-) Tussen de antwoorden hieronder staat wel wat nuttige informatie.

[ Voor 28% gewijzigd door Cloud op 04-01-2007 17:30 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15
Wat voor webserver draai je op die NAS? Gewoon apache oid? Dan zou je een heel eind moeten kunnen komen met mod_proxy. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
In je router poort 81 doorsturen naar je pc endan naar poort 80.

Van buitenaf komt poort 80 dan op je nas terecht, en poort 81 wordt omgeleid naar je pc, maar ook op poort 80.

Helaas kunnen niet alle routers dit.

Abort, Retry, Quake ???

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
de servers draaien op verschillende systemen dus ze kunnen beiden antwoorden op poort 80...
(op het interne netwerk)
edit en spuit 11: extern is het een ander poortje forwarden naar je pc - zoals hier boven aangegeven
enkel is het zo dat je intern perfect kan werken met een iframe op de site op je nas:
http://(interne ip van je azureus pc)/

en extern een iframe nodig hebt met http://externenaam:81/blabla (en poort 81 dan doorverwijzen naar je interne ip (en poort of welke poort het ook is) van je pc met azureus)

maar intern kan je net zo goed rechtreeks connectie maken naar je azureus pc en heb je enkel dat iframe nodig op je nas met externe naam.

[ Voor 11% gewijzigd door soulrider op 04-01-2007 17:25 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In elk subforum van de Devschuur® staat het volgende topic: Waar hoort mijn topic?

Daarin kan je ook lezen dat je topic eigenlijk in Windows Servers en Server-software hoort. Ik verplaats hem dan ook naar het juiste subforum :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15
aZuL2001 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:22:
In je router poort 81 doorsturen naar je pc endan naar poort 80.

Van buitenaf komt poort 80 dan op je nas terecht, en poort 81 wordt omgeleid naar je pc, maar ook op poort 80.

Helaas kunnen niet alle routers dit.
Ja, maaruhm, wat schiet je daar dan mee op?

Ik nam aan dat die azureus tool per sé op poort 80 moest draaien. Waarschijnlijk omdat ie anders vanaf school of werk niet te benaderen is? Anders stel je in azureus een andere poort in en ben je ook klaar... ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1