[Vista] Ghosten

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:12
Vroegah! :P Toen ik nog met Windows XP werkte deed ik natuurlijk na een verse installatie, updates en selectief geïnstalleerde programma's een ghost image maken. Uiteindelijk had ik dan een ghost file van tussen de 1 en 3 Gigabyte

Welnu,

Vista Ultimate met Office 2007 Enterprise is al gauw zo'n 16 Gigabyte, voeg hier je updates en je reeds geïnstalleerde programma's aan toe en je hebt zo 20 Gigabyte.

Mijn vraag aan jullie "ghosters","true-imagers", en andere backuppers hoe zouden jullie dit aanpakken? Want een ghost file maken van 5 a 6 Gigabyte duurt zo'n 15 a 20 minuten, maar 20 Gigabyte ghosten en restoren is dus niet meer leuk.

Vista installeert zich gem. in 30 minuten, als je dan je apps en Office 2007 meeneemt ben je een uur configureren kwijt. Dus als je dit mee overweegt, zou het dan wellicht beter zijn steeds opnieuw te installeren en te configureren, als je je pc alleen voor Internet, Typen en Gamen gebruikt?

discogs

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 09:54
Kan me toch niet voorstellen dat het instellen van al je persoonlijke settings, mailaccounts, etc. evenveel tijd zou innemen als het restoren van zo'n 20 gb naar een harde schijf.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:24
Ik heb hem laatst geghost. Bij mij was de partitie iets over 11 GB (vista ultimate en office 2007 ultimate + wat kleine progjes).

Wat ik gedaan heb is eerst alle temp en recycler zooi verwijderd, en daarna hibernate uitgezet (dat moet je doen door cmd.exe als admin te runnen, en dan powercfg -h off). Daarna geghost met ghost 2003, en het resultaat was ongeveer 6,5 GB. Terugzetten duurt niet zo lang, 10 minuten als ik me goed herinner.

Opnieuw installeren is toch wel wat meer dan de 30 minuten van vista + de tijd van office. Je moet ook nog alles goed instellen + alternatieve software installeren (in mijn geval nero, filmafspeelcodecs en programma's en nog wat kleine tools). Dan ben je toch weer snel 2 uur verder ofzo.

edit:
Verder weet ik niet of je vaak een ghost terug moet zetten bij vista. Ik heb het gedaan omdat ik zeker wou weten of een probleem hardwarematig of softwarematig was, en moest daarvoor even een XP-ghostje erop zetten.

[ Voor 38% gewijzigd door sewer op 04-01-2007 21:45 ]

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
Wat ik me afvraag:

Hebben jullie al eens een Vista image zonder problemen teruggezet.
Zo ja,
Hebben jullie al eens een "standaard image" gemaakt en deze op meerdere pc's gezet.
Zo ja,

Is dat gelukt....?

Ik krijg namelijk een "kan Winload.exe niet vinden" foutmelding na het restoren van een image naar een andere pc dan waar het image op gemaakt is.

Who Needs Windows...

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:15

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dafjedavid schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:37:
Wat ik me afvraag:

Hebben jullie al eens een Vista image zonder problemen teruggezet.
Ja, RC1 wel. Final geloof ik nog niet, wel succesvol ge-ghost.

sizes final build 6000:
kaal: 3,5 Gig
office: 8,3 Gig
later: 9,3 Gig

Van RC1 heb ik nog een ghost image van 7,3 Gig

Hier zitten verder geen games in, die staan op een andere partitie, evenals filmpjes, mp3's en dergelijke. Ik Ghost alleen de C-partitie met Vista en progsels.

edit: hmm .. hij is momenteel 19 Gig, misschien weer tijd voor een Ghost :P

[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-01-2007 09:56 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2