Toon posts:

Passieve videokaart koelen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nieuw had gelijk maar een vraagje. Ik wou een nieuwe videokaart kopen. Op het moment heb ik alleen de CPU in de waterkoeling staan. Ik heb ook nog geen videokaart in mijn systeem maar maak gebruik van de onboard graphics van mijn motherboard. (wordt niet warm) En ik had deze op het oog.

PCI-e GeForce 7300GT Sil. 256MB DDR2 DVI/HDTV

http://www.asus.com/produ...66&model=1193&modelmenu=1

Nu had ik gelezen dat deze passief gekoeld wordt. En dit zou betekenen dat ik geen koeling nodig hebt omdat die niet heel erg warm wordt. En hier dus mee kan volstaan, en dit niet verder hoef te (water)koelen. Maar bij de winkel raden ze me toch aan om een fan, om wat airflow te hebben in de kast.

Welnu die kast is een dichte kast die zich absoluut niet leent voor luchtkoeling en al helemaal geen airflow heeft. Bovendien heb ik ook geen zin om er nog gaten in te dremelen. En luchtkoeling verslaat het doel van waterkoeling want dan is het nog niet stil!

Nu zit ik te denken om voor die passieve videokaart toch waterblokjes te kopen en hem te waterkoelen. Want als je voor passieve koeling toch nog steeds afhankelijk ben van fans en airflow heeft het nog steeds geen meerwaarde voor mij.

Nu vroeg ik me of er nog meer mensen zijn die hier tegenaan zijn gelopen, en hun passieve videokaart hebben gewaterkoeld? Ik weet dat er maar zat videokaarten worden watergekoeld, maar heb dit nog nooit gehoord over passieve videokaarten. Het leek mij namelijk een beetje 'teveel van het goede' om extra kosten te maken voor een onderdeel wat niet al te warm wordt en al goed gekoeld word.

Wat zouden jullie doen?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
waterkoelen of toch een fan en aangezien je dat niet wil moet je dus watercoolen

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mjah, kwenie wat je met die videokaart wil gaan doen, maar als je wil gaan gamen, vergeet die hele kaart dan maar en koop wat snellers.

Anyway, een passief gekoelde videokaart heeft nogsteeds wat luchtstroom nodig. Eigenlijk je hele PC wel, ookal heb je alle hete onderdelen gekoeld met water.
Dus al zet je maar 1 fan in je kast, het kan net dat beetje zijn dat goed is voor je PC.
Ook als je videokaart actief gekoeld is zal je toch op een of andere manier moeten zorgen dat er frisse lucht in de kast komt, anders overhit het ding op den duur alsnog omdat dan alle lucht in de kast opwarmt en er geen frisse lucht meer is om de boel te koelen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zet voorin een 120mm intake op 3v, en achterin een 120mm outtake op 3v :) EDIT: Papst is het stilst :)

Flow heb je toch nodig.. ;)

Enneh, als je voeding niet passief is heb je al genoeg aan dat flowtje. Anders kun je gewoon 'n blok voor die kaart kopen, zolang dat ook maar op het geheugen van de kaart zit :)

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 04-01-2007 16:15 ]