Nieuw Systeem reboot voor windows logo scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 00:48
Me broer heeft een nieuwe pc gebouwd. Nou start de pc wel op. Voordat het windows logo scherm komt reboot hij telkens weer. Iemand idee wat dit zou kunnen zijn?

Asus M2n-e moederbord
Taiwan DDR 2 667Mhz
SuperFlower 400 watt voeding
ATI X1900GTv videokaart.
80GB Ide IBM schijf.

Ik heb er al ander geheugen in gehad team xtreem pc6400 DDR2
Ik heb al windows geprobeerd te repairen met de repair console
Al het geheugen in een ander slot gehad.
Zonder DVD driver opgestart, maar niks helpt echt.
Heb ook al memtest68 gebruikt maar geheugen is gewoon gepassed.

Klopt het misschien dat er misschien een probleem is met de IDE Jmicron controller ofzo?
Bios versie kan ik niet zien aangezien ik geen boot menu te zien krijgt.

Voeding specs:

+ 3.3V 19Ampere
+ 5,0V 24Ampere
12V1 14Ampere
12v2 15Ampere
-12V 0,6Ampere
5VSB 2.0 Ampere

[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 04-01-2007 15:33 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Ik denk dat je eens moet kijken voor een andere voeding of probeer een cmos reset. Ik weet bijna zeker dat het de voeding is, maar een ding je hebt windows geinstalleerd na het inbouwen right?. Want als je een andere windows instal gebruikt is het logisch dat hij restart/bsod. Ook kun je proberen eens wat uit te zetten zoals sata controllers want op sommige moederborden zitten nvidia sata controller en bijv silicon image controller. Ik kreeg dan problemen als ik silicon image controller aanhad dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 18:17 ]

• Robin4
Waarom zou het de voeding kunnen zijn volgens jou, die is ook nieuw en de specs lijken mij niet slecht. Nee er is nog niet opnieuw windows geinstalleerd.Ik hoopte eigenlijk weer de oude install te kunnen gebruiken.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
is het een nieuwe windows installatie of de installatie van je oude systeem?

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:45
Het klinkt alsof windows een probleem heeft met het booten, een bluescreen geeft en daarna snel een reboot geeft.

kan je wel in veilige modus komen ( F8 bij het opstarten )
zoja, zet dan even de optie "opnieuw opstarten bij fouten" uit.
deze is de vinden onder

Deze computer --> eigenschappen --> Geavanceerd --> Opstart- en Herstelinstellingen --> instellen --> Computer opnieuw opstarten.

Dat vinkje moet je even uitzetten, en dan krijg je je Bluescreen wel gewoon te zien, daarin staat met hoofdletters een melding, en die kan je wellicht verder helpen.

• Robin4
veilige modus lukt ook niet meer.

Verwijderd

Ik geef je 1 raad reinstall windows sinds de windows install andere moederbord drivers vga drivers en ga zo maar door erop heeft zitten. Dus reinstall windows je weet wel formateer c ( partitie waar windows opstaat hoeft niet c te zijn). Dan installeer moederbord drivers vga drivers en de rest weet je wel. Btw hoe weet je zo zeker dat het de voeding niet is sinds de voeding echt niet geweldig is hoor. Erg lage voltages op de 12 volt lijn en het wattage ik weet niet wat het real wattage is is ook niet echt geweldig. Dus maar probeer eerst eens windows te reinstallen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 00:31 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:29:
Ik geef je 1 raad: reinstall windows, aangezien de windows installatie die je nu gebruikt andere moederbord drivers, vga drivers en ga zo maar door erop heeft zitten. Dus reinstall windows. Je weet wel formateer je systeemschijf ( partitie waar windows opstaat hoeft niet c te zijn). Dan installeer je windows, daarna moederbord drivers, vga drivers en de rest weet je wel. Btw hoe weet je zo zeker dat het de voeding niet is sinds de voeding echt niet geweldig is hoor. Erg lage voltages op de 12 volt lijn en het wattage ik weet niet wat het real wattage is is ook niet echt geweldig. Dus maar probeer eerst eens windows te reinstallen.
Aangezien je ongeveer hetzelfde hebt gepost als wat ik wilde posten, heb ik maar geprobeerd je post iets netter en duidelijker te maken.
Je bedoeling is ongetwijfeld goed, maar damn, dit was niet normaal te volgen...

Hoe je er bij komt dat de voeding slecht is, ik weet het niet, ik weet enkel dat er niet megaveel Amperes op de 12V lijnen staat. Aangezien de TS niet aangeeft wat de uitleeswaarden zijn, in ieder geval niet gemeten met een multimeter, is er weinig oordeel over te vellen wat de kwaliteit van de voeding zal zijn...

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Dat lijkt op mijn probleem. Installeren gaat goed, maar windows opstarten ho maar.
Bij mijn geval is mogelijk niet goede elco's op mobo, dus mobo zelf is niet meer stabiel. (was ook oude mobo) dus ik denk maar in jouw geval: try andere mobo eens... En zet bios eens in fail-save mode, dat maakt boel langzamer maar kans op opstarten wordt wel groter. Zo weet je meer waar het probleem kan zijn. Veel biossen hebben deze optie.

Stop ook andere videokaart in, liefst simplere omdat het dan minder stroom trekt.

Tenslotte even stevige merkvoeding erin, omdat het veel stabieler is. Een Enermax 365W heeft al 30 A op 5V en 12V, veel meer dan goedkopere 400W voeding!!!

[ Voor 22% gewijzigd door MrDummy op 05-01-2007 01:53 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
MrDummy schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:51:
Tenslotte even stevige merkvoeding erin, omdat het veel stabieler is. Een Enermax 365W heeft al 30 A op 5V en 12V, veel meer dan goedkopere 400W voeding!!!
De huidige voeding moet het gewoon trekken. Mobo 20 Ram 20 GPU 80 Processor (core 2 duo?) 80 Dvd 20 HD 15 = 235 dus dat moet die voeding makkelijk halen. Trouwens superflower staat in welke voeding heb ik nodig tussen de lijst van a merken. Ookal zegt dat niet alles.

Is er niet gewoon ergens een stekkertje vergeten? Die extra 4p stekker? Zit de extra stekker op de grafische kaart?

Is de cpu wel goed geinstalleerd. Misschien dat ie gewoon te warm word en reboot.

Verwijderd

Heeft je broer wel een reinstall gedaan voordat hij de HD erin stak?

Als je namelijk boot van een schijf in een nieuw systeem waar al XP stond dan krijg je dit gedrag ja.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:45
zoals hierboven al gezegt.
Probeer eerst een Reinstall.. ( eventueel op een 2de oude harddisk )
en probeer ook eens een Live cd van Windows of Knoppix bijvoorbeeld.
Pagina: 1