Eigenlijk is het een wiskundig probleempje, maar ik probeer het met Javascript op te lossen 
Ik heb twee vierkanten. Van beide vierkanten heb ik x en y coördinaten van de linkerbovenhoek en de rechteronderhoek:
Vierkant2 staat altijd op dezelfde plaats en heeft altijd dezelfde afmetingen. Oftewel: van vierkant2 zijn de coördinaten altijd gelijk, die van vierkant1 kunnen daarentegen wel variëren. Nu wil weten wanneer vierkant1 overlapt met vierkant2.
Ik had zelf zoiets als dit:
Maar hiermee herken je alleen als vierkant1 vierkant2 volledig overlapt en niet als een gedeelte overlapt.
Mijn wiskunde laat me even in de steek. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn, maar ik kom er niet meer op
Weet iemand hoe dit eenvoudig te berekenen is?
Ik heb twee vierkanten. Van beide vierkanten heb ik x en y coördinaten van de linkerbovenhoek en de rechteronderhoek:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| vierkant1.topX vierkant1.topY vierkant1.bottomX vierkant1.bottomY vierkant2.topX vierkant2.topY vierkant2.bottomX vierkant2.bottomY |
Vierkant2 staat altijd op dezelfde plaats en heeft altijd dezelfde afmetingen. Oftewel: van vierkant2 zijn de coördinaten altijd gelijk, die van vierkant1 kunnen daarentegen wel variëren. Nu wil weten wanneer vierkant1 overlapt met vierkant2.
Ik had zelf zoiets als dit:
code:
1
2
3
4
| var blnOverlap = (vierkant2.topX >= vierkant1.topX &&
vierkant2.topY >= vierkant1.topY &&
vierkant2.bottomX <= vierkant2.bottomX &&
vierkant2.bottomY <= vierkant2.bottomY); |
Maar hiermee herken je alleen als vierkant1 vierkant2 volledig overlapt en niet als een gedeelte overlapt.
Mijn wiskunde laat me even in de steek. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn, maar ik kom er niet meer op
Weet iemand hoe dit eenvoudig te berekenen is?
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"