[Outlook 2007] E-mail delen tussen verschillende computers*

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een klein probleem, waar ik maar niet uit kan komen.

Ik heb 1 pc, 1 laptop en natuurlijk email.

Configuratie PC:
Windows Vista Ultimate (officiële versie)
Office 2007 (officiële versie)

Configuratie Laptop:
Windows XP Professional (officiële versie)
Office 2007 (officiële versie)

Alleen nu wil ik zorgen op een simpele marnier dat ik data kan uitwisselen tussen bijde systemen. Het makkelijkste leek mij via de data file.

Ik heb dus alle instellingen op de PC goed gezet., Netjes de datafile van locatie veranderd naar de server etc.

Nu wil ik deze datafile toevoegen op me laptop, alleen daar loop ik vast. Nadat hij toegevoegt moet worden komt hij is outlook in het menu te staan (Email -> Personal folders) en dan geeft ie aan:

'Kan \\Brio\Home\Evert-Job\Outlook.pst' niet toevoegen. Maar als ik een oude neem (Personal Folders.pst) doet hij het wel.

Ik heb outlook afgesloten en dit werkt ook niet mee. Ook geprobeerd om eerst het bestand te kopieren en hem dan toe te voegen, ook dit werkt niet.

Weet iemand hoe je dit goed kan doen zonder exchange server?

De bedoeling is dus simpel:

Ik wil mijn email op 1 centrale plek hebben staan zodat, ik de email direct vanuit mijn notebook kan benaderen.

Mij lukt het niet, en met zoeken etckom ik alleen uit bin contacten en taken...

Groetjes,
Toppe

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je probeert dan zeker het bestand op twee machines tegelijk te openen? Dat gaat natuurlijk niet lukken, dat kan niet met pst-bestanden. Had je toch heel makkelijk kunnen vinden door even te zoeken op support.microsoft.com.

Je topic binnen 24 uur onder de aandacht brengen stellen we hier niet op prijs, dat is oneerlijk ten opzichte van andere topics en het komt de duidelijkheid ook niet ten goede: Registratievoorwaarden / korte FAQ

Verder pas ik de topicttiel nog even aan, want email synchronisatie is wel erg generiek. Ik weet dat er sync-programmas bestaan voor oudere versies van Office, maar voor 2007 heb ik zoiets nog niet nodig gehad. Maar je kan daar zelf natuulijk ook naar op zoek gaan. SyncPSTofzo?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 13:38
Toppe heb je wel lees en schrijf rechten met de laptop op \\Brio\Home\Evert-Job\Outlook.pst' ?
En als je het PST bestand probeert te openen met de laptop mag de grote pc geen Outlook open hebben staan. (of andere programma's die de PST file locken)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hee,

Dank jullie wel, ja dit is zeker wel het geval. Brio is mijn thuis server die 24/7/365 aan staat.

Ik zit te denken, alleen kom ik daar (ook) niet uit, als ik nou gewoon Outlook.pst kopieren en een andere naam geef? dit moet neem ik aan wel lukken met bijvoorbeeld copy of xcopy?

Voor de rest heb ik gekeken naar SyncPST, maar ik kan niet duidelijk vinden ofdat ook dat inderdaad geschikt is voor Office 2007. Ik baal er alleen van dat het niet werkt met gewoon een eigen programma.

Ik zat er aan te denken om mijn laptop als een soort pda te laten zien door mijn PC en hem dan gewoon met active sync laten werken!... Ook dit werkt niet

Ik baal hier echt sterk van:(

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pst bestanden over netwerk gebruiken wordt officieel niet ondersteund.
Dit in verband met locking, en kwetsbaarheid van pst files (corruptie).
Vooral met pst files >500MB.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zet gewoon een vinkje bij "Emails niet van de server verwijderen", dan halen de beide PCs alle mail op, en moet je alleen eens in de zoveel tijd de box handmatig legen. Alleen verzonden mails zijn dan niet gesync'ed tussen beide computers, maar dat kan SyncPst natuurlijk makkelijk regelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1