Raar probleem met internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:39
Ik heb nu toch een raar probleem...
Sommige sites (zoals GoT) doen 't prima, terwijl andere sites (bijv. tweakdsl.nl, flexwebhosting.nl) het niet doen. Firefox blijft eerst een eeuwigheid laden en zegt uiteindelijk dat er een probleem is met de connectie. Idem dito met Internet Explorer en ook hetzelfde idee op een andere pc die hier staat. Op die andere pc heb ik wget in debug modus uitgevoerd en die gaf mooi een response HTTP header (200 OK, lengte van de data etc.) maar toen hij eenmaal begon te downloaden bleef hij constant op 0% hangen. Verder wil MSN niet aanmelden, kan AdAware geen updates downloaden en kan Thunderbird van m'n schoolmail wel mail ontvangen (IMAP), maar geen bericht in m'n Sent Items neerzetten over dezelfde IMAP verbinding..

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik heb pingtijden van rond de 100 ms naar m'n gateway (84.245.40.1) maar ik weet niet hoe dat normaal is.

Trouwens met een Tiscali-24mbit abonnement van TweakDSL.
Iemand een idee of dit bij TweakDSL ligt of dat ik er zelf iets aan kan doen?

Oh en uiteraard router reset al geprobeerd.

DNS-probleem lijkt het ook niet aangezien een nslookup van www.tweakdsl.nl en www.flexwebhosting.nl prima IP's teruggeven.

En ja, dit staat ook al in het grote TweakDSL-topic in een ander subforum, maar ik denk dat het hier beter past.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Verwijderd

Sinds kort heb ik ook van die wisselende toegangsproblemen tot diverse websites.
Wat het helemaal vreemd maakt is wanneer ik mijn standaard HetNet ADSl verbinding uitschakel en over ga naar een beschikbare draadloze verbinding van At Home hier in de buurt ik wel weer toegang krijg tot de eerder geblokkeerde exemplaren. Je zou dan toch zeggen dat het niets met speedtouchmodem of IE-instellingen van doen heeft.
www.rabobank.nl is een voorbeeld alwaar ik met HetNet niet opkom en met wireless weer wel.
Zo zijn er nog veel meer.
Enig idee / suggeste ????

Overigens gebeurt hetzelfde zowel in Vista Beta als in XP.

:'(

Verwijderd

Opgelost.
Heb modemrestart gedaan (speedtouch)
Alles werkt weer perfect.
:)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 20:24 ]