Toon posts:

Kan iemand mij uitleggen hoe IconDeveloper werkt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds kort geinteresseerd in grafimedia. Nu heb ik verschillende dingen gezien van het programma "IconDeveloper". Nu heb ik even de free-trail versie gedwonload, allee heb ik geen idee hoe dit programma werkt.

Kan iemand mij dat misschien uitleggen via MSN? Zo ja dan stel ik dat erg op prijs. Ik heb ook Windowblinds en IconPackager.

Ik wil erg graag icoontjes en logo's ontwerpen, maar als ik niet weet hoe het moet, dan kom ik niet ver.. :'(

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Logo's ontwerpt men doorgaans met Adobe Illustrator (of een ander vectorgebaseerd tekenprogramma). Iconen en Logo's zijn 2 compleet verschillende dingen, hoop dat je dat weet? ;) Programma's als icondeveloper zijn er vaak op gericht iconen te bouwen en bevatten geen tekentools, het ontwerpen van het icoon kan je beter in Illustrator, Photoshop of the Gimp doen.

Op de website van icon developer zie ik zelfs de volgende tekst staan
Intead of trying to include a drawing package, IconDeveloper instead allows users to just import images made by other programs and turn them quickly and easily into icons.
Verder, als je geinterreseerd bent in grafische vormgeving, zou ik eens kijken op www.grafimedia.nl of stichting premsela.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Bij Google zou je toch gewoon kunnen zoeken naar "IconDeveloper tutorial"?
Lijkt me dat je dan sneller antwoord hebt dan te wachten of er eventueel een tweaker is die (a) kennis van het programma heeft en (b) de tijd heeft om het uit te leggen.

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd liever direct contact met iemand die mij kan helpen. Zo kan ik namelijk ook vragen stellen, en kunnen ze het mij duidelijker uitleggen. Helaas kan ik niet honderden euro's aan software uitgeven. Want programma's zoals Photoshop of Jasc Paint Shop pro de zoveelste zijn erg duur. En die trial versies heb je ook niet veel aan.... :(

Doe maar eens googlen en typ Icon a Day... Dan zie je wel wat ik bedoel ;)

PS, als ik icoontjes wil maken, moet ik dan Adobe Photoshop nemen of Adobe Illisutrator?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 14:54 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 07:41

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:51:
Ik heb altijd liever direct contact met iemand die mij kan helpen. Zo kan ik namelijk ook vragen stellen, en kunnen ze het mij duidelijker uitleggen. Helaas kan ik niet honderden euro's aan software uitgeven. Want programma's zoals Photoshop of Jasc Paint Shop pro de zoveelste zijn erg duur. En die trial versies heb je ook niet veel aan.... :(
OK, maar GoT is geen helpdesk natuurlijk.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat weet ik, maar het heeft met Software te maken dus... Het zal toch niet verboden zijn iets te vragen of wel?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee maar antwoorden kan natuurlijk wel eh ......
Gedownloade icoontjes komen niet in map te staat

oh nog even een nuttige bijdrage
http://www.towofu.net/soft/e-aicon.php

Iperf

Pagina: 1