Toon posts:

Fotovideo's maken (zoals funda): welke tools/software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een groot aantal foto's van huizen en wil net zoals bij Funda een soort Fotovideo ervan maken. Zodat het lijkt of je een video aan het bekijken bent maar in werkelijkheid wordt er telkens subtiel bewogen en ingezoomd op de foto.

Een voorbeeld: http://www.funda.nl/koop/...mmer=9&searchmode=normaal

Ik heb al gegoogeld maar niks concreets gevonden. Weet iemand met welke software/tools dit kan?

Thx

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:16

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:40:
Hoi,

ik heb een groot aantal foto's van huizen en wil net zoals bij Funda een soort Fotovideo ervan maken. Zodat het lijkt of je een video aan het bekijken bent maar in werkelijkheid wordt er telkens subtiel bewogen en ingezoomd op de foto.

Een voorbeeld: http://www.funda.nl/koop/...mmer=9&searchmode=normaal

Ik heb al gegoogeld maar niks concreets gevonden. Weet iemand met welke software/tools dit kan?

Thx
Wat moet het eindresultaat zijn? Een videobestand? Komt het op een website te staan of moet het worden getoond in bv een showroom? In dat laatste geval kun je gewoon mooie slideshow software gebruiken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 22:01

LieveNiels

On Fire

met de windows moviemaker die ingebakken zit in XP kan je fotovideo's maken, eventueel muziekje eronder overgangeffecten etc. werkt heel fijn en simpel.

edit:
alleen dát overgangseffect uit je voorbeeld, zoomen, dat kan het dan net weer niet.. maar voor de rest is windowsmoviemaker geschikt voor dit soort klussen

[ Voor 35% gewijzigd door LieveNiels op 04-01-2007 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:43:
[...]

Wat moet het eindresultaat zijn? Een videobestand? Komt het op een website te staan of moet het worden getoond in bv een showroom? In dat laatste geval kun je gewoon mooie slideshow software gebruiken.
Hoi, het moet een wmv/avi/flash videobestand zijn. Liefst iets zo klein mogelijk en afspeelbaar door zoveel mogelijk mensen op een website.

Verwijderd

Topicstarter
LieveNiels schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:47:
met de windows moviemaker die ingebakken zit in XP kan je fotovideo's maken, eventueel muziekje eronder overgangeffecten etc. werkt heel fijn en simpel.

edit:
alleen dát overgangseffect uit je voorbeeld, zoomen, dat kan het dan net weer niet.. maar voor de rest is windowsmoviemaker geschikt voor dit soort klussen
Hoi,

het zoomen is echt wat ik wil.. het moet echt ogen als een soort video... maar dan met foto's

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Dat zoomen of scrollen (kan je het ook noemen) heb ik wel eens in een ander klein freeware programmaatje gezien.. ben alleen de naam én het programmaatje kwijt (paar jaar terug, niet vaak gebruikt, dan krijg je dat) ..magoed, het bestaat wel, en nog freeware ook. zal even zoeken

Verwijderd

Topicstarter
LieveNiels schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:53:
Dat zoomen of scrollen (kan je het ook noemen) heb ik wel eens in een ander klein freeware programmaatje gezien.. ben alleen de naam én het programmaatje kwijt (paar jaar terug, niet vaak gebruikt, dan krijg je dat) ..magoed, het bestaat wel, en nog freeware ook. zal even zoeken
Ok, thanks. Ik heb overigens wel gezien dat je in die moviemaker kan "easen" naar binnen of buiten zodat er wel een beetje zoom is maar ik wil zelf kunnen bepalen op welk punt in te zoom en hoe fel in te zoomen

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Ik stuit nu bij het zoeken op hetzelfde probleem als jij, hoe omschrijf je dat effect...zucht...

• BaDMaN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07-2025
Een gratis programma van Microsoft kan dit ook: Photo Story 3
Zoek er maar eens op.

Does killing time damage eternity?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:53
Photostory 3 kan dit ook, heb m'n pa hier gister nog mee bezig gezien, en ook dat zoom effect

Damn you BaDMaN :P

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 04-01-2007 15:04 ]

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Ik had een ander progje in m'n hoofd, maar photostory is precies wat de TS zoekt.

Verwijderd

Is die BaDman en frankiepankie mij net voor. Photostory 3 is echt wel mooi!

Greets Caveman_Boud.

PS nog beste wensen voor het nieuwe jaar.
Pagina: 1