Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
dacht alleen in MySQL, princiepe blijft echter onveranderd zie iis5_rulez
[ Voor 63% gewijzigd door hamsteg op 04-01-2007 14:51 ]
Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.
PHPMyAdmin met SQL Server op een Windows platform? Lijkt mij sterk dat dit gaat werken. Verklaar u zelf nader?hamsteg schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:29:
PHPmyadmin, export / import.
Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
Verwijderd
probleem is dat het de DB van mijn hosting provider (XS4ALL) is, dus ik kan niet bij de fysieke disks. Een backup maken lukt wel, maar zodra ik hem wil restoren vanaf de oude database, zegt hij dat hij "in use" is...Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:31:
export (backup naar disk). op nieuwe server nieuwe database aanmaken en vervolgens de backup "restoren"...
edit: ben ietsjes verder, als ik nu de oude DB aanklik en dan tasks > restore aanklik, en het venster invul zodat hij van database1 naar database2 moet restoren, gaat het mis. de foutmelding is dan "user does not have the rights to RESTORE database database2".
Volgens mij ligt het aan het feit dat de databases beide op een aparte host staan, en dat hij daardoor met rechten in de knoei komt, of de ene user niet op de andere host herkent.
Any ideas?
[ Voor 34% gewijzigd door f1r3b4ll op 04-01-2007 15:25 ]
Verwijderd
Ik snap de situatie niet helemaal. Je hebt een sql database die gehost wordt bij xs4all en die wil je naar een server halen bij jezelf? Ben je dbo op de database, maar heb je verder geen administrator of rechten op de sql server (sa account)? Als je een backup maakt, waar schrijf je dan je backup weg?
of laat de een een export in SQL doen , dus inclusief structuur, kijk er overn overheen om minimale verschillen aan te passen en laat dit script op de andere DB lopen
Maar ik heb eens een soortgelijk probleem gehad en toen lag het inderdaad aan de Security Rights op de betreffende backup. Ik zou je backup bestand eens bekijken, de rechten ervan, en eventueel 'Everyone' toevoegen als gemachtigde. Misschien dat dat helpt
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Met mijn stage bedrijf zijn we onlangs gemigreerd naar een nieuw hosting platform bij XS4ALL (W2K3, ASP.NET, MSSQL). Op het oude platform staat de website nog, en een MSSQL 8.0 database. Deze wil ik dus overhevelen naar de nieuwe database, ook MSSQL 8.0. De beide databases staan beide op een verschillende host. het vreemde is dat op de nieuwe host ook een database staat met dezelfde naam als de oude database, maar deze is leeg.
Als ik op de nieuwe server een restore wil doen vanaf de oude server, lijkt het erop dat hij niet de database vanaf de oude server pakt, maar de gelijknamige database op de nieuwe server.
Maar goed, zal bovenstaande tips nog even proberen.... bedankt zover!