[7600GT] geen beeld op nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
hoi jongens,

gister na bijna een maand wachten mijn proccesor terug gekregen van de RMA afdeling van Salland. vol goede moed in gaan bouwen, alles aansluiten.
nou zo gezegd zo gedaan, voedingskabel in pc, voeding aan, pc aan. hij gaat dus prachtig aan (wat de vorige keer dus al niet zo was), vond het alleen wel raar dat ik geen moederbord piep hoorde als ie aanging.

ik ging dus een scherm halen om ff te testen of er ook überhaupt beeld uitkwam, aangesloten, en natuurlijk, GEEN beeld. ik dus ff troubleshooten kijken wat er aan de hand kan zijn, alles heeft stroom, 7600GT krijgt zn stroom via pci-e aansluiting dus heeft niks nodig.
graka eruit gehaald en opgestart, en daarna weer met graka opgestart, dat zou al veel mensen hebben geholpen, hier dus niet.
ander scherm erop aangesloten, ook niks.

beetje ten einde raad, ik weet ook niet of het aan de graka ligt of niet, maar ik heb zo snel niet een vervangende pci-e kaart om het te testen.

iemand nog suggesties?

SPECS:
Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed
Asus VGA GeForce 7600GT Silent 256 MB
Asrock Moederbord ConRoe945PL-GLAN
Thermaltake Behuizing Soprano Zilver, 2 X 120 Mm
Kingston ValueRam 2048 MB, PC4300, 533 MHz, 4, Kit Of 2
Samsung HDD Spinpoint SP2504C 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300
SilverStone Voeding ST-30NF 300 Watt, Zilver, Fanless

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-07 14:24
Een rap gokje, ik denk dat je voeding het mss juist niet trekt!

• Florinsz
gerre22 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:03:
Een rap gokje, ik denk dat je voeding het mss juist niet trekt!
tis toch een redelijk low-end systeeem.. zou toch wel moeten lukken? en anders zou hij toch ook moeten uitvallen? dat gebeurt namelijk niet.

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Volgens de handleiding van Asrock kan je processor ook niet draaien op je moederbordje. Deze heeft een maximale fsb van 800 mhz. Der kennen dus alleen 800 mhz fsb core to duos op draaien, de E4*** serie. Zie ook: http://download.asrock.com/Manual/ConRoe945PL-GLAN.pdf. Wellicht is dat het probleem.

Als het al werkt dan draait je processor maar op 1.4 ghz. Probeer anders nog eens een oud pci-kaartje. Die werken over het algemeen altijd.

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Verwijderd

Die voeding is het probleem vast niet..
Het is een goed merk, en het is vast wel voldoende om je pc op te laten starten..

Heb je de P4 4 polige stekker wel aangesloten??? met die gele en zwarte draden?
probeer anders eens met een PCI videokaartje op te starten...?...als je die hebt.

Start eens op met 1gig geheugen..
Haal je HD er eens af en probeer dan eens te starten...
Zeker weten dat je moederbord op van die spacers is gemonteerd?...

Ga zo nog maar even door

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:56
Hoe had je het eerst dan? Onboard VGA? Want het kan zijn dat die nu nog aan staat ipv je nieuwe

Verwijderd

ThinkPadd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:23:
Hoe had je het eerst dan? Onboard VGA? Want het kan zijn dat die nu nog aan staat ipv je nieuwe
Als het goed is switched die dan automatisch naar PCI-E of PCI...dus dat hoort ook neit het probleem te zijn.
Crvdwoestijne schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:18:
Volgens de handleiding van Asrock kan je processor ook niet draaien op je moederbordje. Deze heeft een maximale fsb van 800 mhz. Der kennen dus alleen 800 mhz fsb core to duos op draaien, de E4*** serie. Zie ook: http://download.asrock.com/Manual/ConRoe945PL-GLAN.pdf. Wellicht is dat het probleem.

Als het al werkt dan draait je processor maar op 1.4 ghz. Probeer anders nog eens een oud pci-kaartje. Die werken over het algemeen altijd.
Lijkt me wel appart...want dat moederbord heet toch neit voor niets ConRoe-blablabla...maar je weet het maar nooit he met Asrock, en al die andere B merk troep.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 14:28 ]

• Florinsz
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:19:
Die voeding is het probleem vast niet..
Het is een goed merk, en het is vast wel voldoende om je pc op te laten starten..

Heb je de P4 4 polige stekker wel aangesloten??? met die gele en zwarte draden?
probeer anders eens met een PCI videokaartje op te starten...?...als je die hebt.

Start eens op met 1gig geheugen..
Haal je HD er eens af en probeer dan eens te starten...
Zeker weten dat je moederbord op van die spacers is gemonteerd?...

Ga zo nog maar even door
P4 stekker is aangesloten.

pci-kaartje heb ik hier niet liggen... alleen nog een agpkaartje maar daar heb je niks aan..

ik zal eens opstarten met maar 1 bankje geheugen, maar kan dit echt het probleem zijn dat ik geen beeld heb?

HD zal ik ook ontkoppelen, maar zelfde vraag als hierboven geld.

mobo is stevig gemonteerd op spacers.

• Florinsz
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:25:

Lijkt me wel appart...want dat moederbord heet toch neit voor niets ConRoe-blablabla...maar je weet het maar nooit he met Asrock, en al die andere B merk troep.
Asrock is anders toch een aardig goed merk, met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

en idd, anders noemen ze dat bord toch geen Conroe-blabla. maar toen ik de manual aan het doorkijken was zag ik dat ook al staan idd...

• Crvdwoestijne
http://www.asrock.com/product/ConRoe945PL-GLAN.htm. Het staat der ook gewoon hoor. *This motherboard supports FSB800-CPU. If you plan to adopt Core™ 2 Duo CPU on this motherboard, you can only adopt Conroe 800 E4XXX processors.
Der moet zon soort processor op: pricewatch: Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed).

Ondersteuning is er dus wel voor Conroes (eigenlijk de allendales) maar dus alleen heel erg beperkt.

• Florinsz
Crvdwoestijne schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:38:
http://www.asrock.com/product/ConRoe945PL-GLAN.htm. Het staat der ook gewoon hoor. *This motherboard supports FSB800-CPU. If you plan to adopt Core™ 2 Duo CPU on this motherboard, you can only adopt Conroe 800 E4XXX processors.
Der moet zon soort processor op: pricewatch: Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed).

Ondersteuning is er dus wel voor Conroes (eigenlijk de allendales) maar dus alleen heel erg beperkt.
wtf.

lekker duidelijk :(

ergens maar een goed mobo'tje vandaan toveren dan. iemand nog suggesties? er hoeft niet op overgeklokt te worden o.i.d. tis gwoon voor een pc van me zusje.

EDIT: dit is wel erg misleidend. Conroe in de naam zetten terwijl het bord niet eens Conroes, maar Allendales ondersteund.

[ Voor 6% gewijzigd door Florinsz op 04-01-2007 14:48 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat is je budget. Ik heb hier een Core2Duo staan met een Asus P5DL2-VM SE. Deze heeft welliswaar een 945 Chipset. Maar hij doet het perfect. Misschien wel wat prijzig voor minimaal 80 euro

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Florinsz
Touchdomex schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:50:
Wat is je budget. Ik heb hier een Core2Duo staan met een Asus P5DL2-VM SE. Deze heeft welliswaar een 945 Chipset. Maar hij doet het perfect. Misschien wel wat prijzig voor minimaal 80 euro
dat is wel interessant. weet je zeker dat een E6300 hier ook op kan draaien? want ik vertrouw niks meer vanaf nu :(

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

WhiteViper schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:52:
[...]

dat is wel interessant. weet je zeker dat een E6300 hier ook op kan draaien? want ik vertrouw niks meer vanaf nu :(
Ik heb hem zelf draaien met een E6300 ;)

Typenummer klopt NIET.
Het is de P5LD2-VM SE

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 04-01-2007 14:53 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Crvdwoestijne
Het heeft te maken met een budget-uitvoering van de 945 chipset. De normale 945-P en de 945-G (met ingebouwde graphics) ondersteunen wel 1066 fsb. De 945-PL zoals op dit mobo en de 945-GZ ondersteunen dat niet. Dat maakt het dus zo onoverzichtelijk. Maar mobos met de 945-P chipset zijn er genoeg. Als je er 1 koopt eerst ff goed de handleiding doorlezen dus.

• Florinsz
is dit ook de reden dat ikgeen beeld krijg op mn monitor? ff dat we het daar allemaal over eens zijn 8)7

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ja, je bord trekt de FSB niet. Ruil 'm om voor een ConroeXfire-eSATA2, vrijwel dezelfde features, maar wel met 1066mhz FSB :)

Hier stond een dode link.

• Florinsz
wat een knurft is die pc dokter dan eigenlijk... zegtie dat mn procc opgeblazen is omdat ik blijkbaar kortsluiting had gemaakt (heb ik de procc nog RMA voor gestuurd).. en niet ff zeggen dat me mobo niet compatible is :( en daar betaal je dan nog 75euro voor :/
Pagina: 1