Toon posts:

[VOIP] Wel bellen, niet gebeld worden...

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Aangezien er in het Speedlinq forum zelf heel erg verstrooid om allerlei onderwerpen wordt heengedraaid (geen offense btw), maak ik even zelf een topic aan. Dit probleem hoeft trouwens niet alleen mensen te treffen die Speedlinq hebben. Afijn, het gaat erom dat ik sinds ik enkele dagen Speedlinq-bellen heb (voip), wel kan uitbellen, dus naar gsm of vaste nummers, maar niet zelf gebeld kan worden. Als ik dit doe met mijn gsm wordt na 00:00 sec de verbinding verbroken, en bij de gsm van mijn moeder hoor ik: Dit nummer is niet in gebruik, enz enz. Het gaat om een Speedlinq Comfort KPN based 6Mbit verbinding + bellen, over ISDN lijntje, KPN is er dus helemaal vanaf (er ligt alleen adsl met voip). Modem is een ST 780iWL (6.1.9.6). Op de Tel1 poort zit een Chicago700 dect-centrale met hierop 5 Siemens dect-handsets.

Wat ik zoal geprobeerd heb en waar ik achter ben gekomen:
- Modem reset + instellingen handmatig en een keer via de door Speedlinq geleverde cd ingesteld, geen succes
- Vanuit ISRA direct naar het modem, en ook met de bijgeleverde splitter ertussen, geen succes
- Gegoogled, andere fora bezocht, kan geen dergelijk probleem terugvinden, geen succes
- Speedlinq gebeld, na 3 keer gehoord te hebben dat er meer dan 15min wachttijd is, opgegeven
- Op het service-point van Speedlinq staat Modem aangemeld op de server, en in mijn 780iWL staat SIP registered als groen aangevinkt.

Wie o wie heeft dit probleem ook, of nog beter, heeft voor mij een oplossing. Alvast bedankt :)

Edit: ook met een oude analoge bedrade telefoon op Tel1, gebeld worden: Dit nummer is niet in gebruik...
Edit2: gebeld met HD van SL, downgrade naar 6.7.0.2 firmware ofzoiets...gedaan, geen succes :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 19:58 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Als je normale internetverbinding wel werkt, betekent dat (naar mijn mening) dat je oude telefoonnummer nog niet is 'aangesloten' met je sip server. Je oude nummer moet worden doorgelinkt naar je nieuwe voipverbinding. Daarom kan je wel uit, maar niet in bellen.
Lijkt me een software instellingsfout van KPN en/of de telefonieprovider.

OF je hebt een defect modem/router.....

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Net weer tientallen minuten met de HD van speedlinq gebeld. Ze hebben alles genoteerd, en 3 telefoonnummers opgeschreven die mij bellen en dan te horen krijgen dat het nummer niet in gebruik is bla bla...Het ging direct naar de spoed-afdeling (dat zal wel de bijkeuken zijn daar), en dan werd ik z.s.m. geholpen en gebeld op mijn 06.

NOUW...ik ben weer eens benieuwd... :z