Toon posts:

[EXCEL] Onjuiste waarde bij ALS functie

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een gek probleem maar het kan door mijn beperkte kennis van Excel komen. Ik heb een ALS functie gebouwd die heel simpel checked of een cel 100% is, zoja moet hij de waarde uit een andere cel geven. Alleen nu werkt de functie wel maar hij geeft als waarde: ONWAAR terwijl de cel toch echt op 100% staat :? Hij zou dus WAAR moeten zijn en vervolgens de waarde uit een andere cel geven. Zie ik iets over het hoofd? De formule is als volgt:

=ALS(C5="100%"; D5;0)

C5 staat dus op 100% en in D5 staat de waarde 100.000 maar toch geeft hij 0 ipv 100.000

Ideeën?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
"100%" (met aanhalingstekens) betekend niet de getalswaarde 100%, maar de tekststring "100%". En tja, die staat er niet. Probeer het stukje "100%" eens te vervangen door 1 of 100 (even expirimenteren welke werkt.)

Verwijderd

Topicstarter
onkl schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:38:
"100%" (met aanhalingstekens) betekend niet de getalswaarde 100%, maar de tekststring "100%". En tja, die staat er niet. Probeer het stukje "100%" eens te vervangen door 1 of 100 (even expirimenteren welke werkt.)
aaarghh..ik wist dat de fout in de controle op 100% zat omdat hij dus onwaar zei ipv waar. Maar aangezien de cel niet de eigenschap Getal heeft maar Percentage werkt 100% dus niet? Weer wat geleerd :)
Ik heb nu dit:

=ALS(C5=1;B5;0)

En dat werkt! :*) "" moesten dus weg en 100% staat gelijk aan 1. Bedankt voor je hulp kerel, wordt gewaardeerd want iets wat heel simpel voor een kenner is kan heel lastig zijn voor een n00b zoals ik (met excel dan :P ).

Offtopic gezeur over moderatie hoort niet in een topic thuis. Daarvoor hebben we speciale feedbacktopics in de diverse fora, en anders mail je maar de mod in kwestie.
Is het reuze groot onrecht dan is er LA, het bemiddelsteam, de admin van de mod. Keuze zat, maar iig niet in een -ander- techtopic.

[ Voor 21% gewijzigd door Lustucru op 04-01-2007 13:58 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 17:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[knip]
Je eerste vraag ging over het zoeken naar een functie. Zelfs ik (ik werk nooit met excel) had dat binnen een minuutje gevonden. Het meest lastige daarbij was nog dat je meot weten dat de nederlandse versie geen IF, maar ALS gebruikt. Dat was hetgeen je zelf al wel uitgevogeld had. Dat je vervolgens tegen 1 vs "100%" aanloopt is weer een ander probleem dan het zoeken naar de juiste functie.

[ Voor 12% gewijzigd door Lustucru op 04-01-2007 14:07 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
discussie over moderatie in PRG niet hier
Anyway, bedankt voor de hulp en ook namens mijn collega's van Sales die nu verder kunnen met hun overzichtjes in Excel :)

[ Voor 78% gewijzigd door Lustucru op 04-01-2007 14:03 ]