Pixelgarantie bij webwinkel

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-01 12:03
Beste Lezer,

Ik wil een 20inch scherm kopen bij EncyClue - EncyShop. Ik heb met ze gecommuniceerd en ze zeggen dat ze gratis pixelgarantie geven.

Heeft iemand hier ervaring mee. Aangezien ik het een beetje vreemd vindt dat ze de enige zijn op het inet.

Dit heb ik besproken met ze over de e-mail:

Beste Encyshop,

Ik had een week geleden een email gestuurd met betrekking tot pixelgarantie als ik een 20 inch
monitor bij jullie koop. Ik heb hierover nog geen reactie gehad. Hoe zit het nou precies met pixelgarantie bij jullie? Ik wil zeker zijn dat mijn monitor 0 pixelgarantie heeft als ik hem bij jullie koop.

Alvast bedankt.

Mvg,

Matthijs

Reactie winkel:

> Geachte heer,
> Misschien is uw vorige mail niet aangekomen.
> Als een monitor niet in orde is wordt deze gerepareerd of omgeruild.
> Dode pixels komen bijna nooit meer voor.

> Met vriendelijke groet,

Reactie terug:

Het is bekend dat je bij veel winkels pixelgarantie kan kopen. Indien het
toch gebeurd dat 1 pixel niet correct werkt kan ik hem dan terugsturen?

Mvg,

Matthijs

Reactie van winkel:

Geachte heer,

Dat is inderdaad mogelijk.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 3% gewijzigd door isomis op 04-01-2007 12:56 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Verwijderd

Tjah, je hebt het zwart op wit. Lijkt mij sterk dat ze problemen gaan maken over een dode pixel als ze zelf aangeven dat het ruilen cq. repareren mogelijk is.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

(jarig!)
la maar

[ Voor 94% gewijzigd door TrailBlazer op 04-01-2007 12:57 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wees blij dat ze het niet aanbieden. Het is pure chantage. Waarom moet je extra betalen om zeker te weten dat je een goed product krijgt?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• isomis
Chantage dat ze geld vragen voor pixelgarantie? Opzich als ze hem ook daadwerkelijk controleren op dode pixels, vind ik het wel redelijk om een klein bedragje te vragen. Je kan dan zeggen dat ze arbeidsintensief bezig zijn geweest.

Het is toch zo dat je altijd recht heb om het terug te sturen binnen 8 dagen? (had ik gelezen op dit forum)

[ Voor 36% gewijzigd door isomis op 04-01-2007 13:01 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

isomis schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:00:
Chantage dat ze geld vragen voor pixelgarantie?

Het is toch zo dat je altijd recht heb om het terug te sturen binnen 8 dagen? (had ik gelezen op dit forum)
Pixel garanitie vind ik chantage OMDAT je het recht hebt om het binnen 8 dagen na ontvangst terug te sturen ja :)

Ik vind het chantage omdat het belachelijk is dat je extra zou moeten betalen om er zeker van te zijn dat je een goed product ontvangt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien moet je je vraag anders stellen. Je geeft aan dat er shops zijn waar je pixel-garantie kan bijkopen. Hun zeggen dat dat mogelijk is. Logisch, als jij extra wil dokken voor een dienst die al gratis is, zal de shop daar geen probleem mee hebben.

Als je de vraag anders formuleerd, en dan wel duidelijk, waar ze dus niet omheen kunnen, is het voor beide partijen duidelijk.

Als je dus mailt met daarin de vraag:
Valt 1 defecte pixel onder garantie, of moet ik hiervoor een pixel-garantie bij kopen?

Het antwoord op die vraag zal dus voor jou duidelijk genoeg moeten zijn.
Gunner schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:01:
[...]

Pixel garanitie vind ik chantage OMDAT je het recht hebt om het binnen 8 dagen na ontvangst terug te sturen ja :)

Ik vind het chantage omdat het belachelijk is dat je extra zou moeten betalen om er zeker van te zijn dat je een goed product ontvangt.
Slecht argument, een pixel kan ook dood gaan na die 7 werkdagen van de wet koop-op-afstand. De TS wil dat als er 1 pixel defect gaat, na 1 maand, of 6 maanden, gewoon dat er kosteloos gerepareerd wordt. Staat totaal los van een DOA.

[ Voor 34% gewijzigd door RaZ op 04-01-2007 13:04 ]

Ey!! Macarena \o/

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
isomis schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:00:
Chantage dat ze geld vragen voor pixelgarantie? Opzich als ze hem ook daadwerkelijk controleren op dode pixels, vind ik het wel redelijk om een klein bedragje te vragen. Je kan dan zeggen dat ze arbeidsintensief bezig zijn geweest.
Sommige shops durven er 80 euro voor te vragen. Dat vind ik persoonlijk een beetje belachelijk.

• isomis
Gunner schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:01:
[...]

Het probleem is dat een scherm nog een goed product is volgens de wet op het moment dat hij niet meer dan 3 dode pixels heeft (verschilt per fabrikant)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat dode pixels "bijna niet meer voorkomen" is helaas niet waar, het komt nu nog steeds voor, het is dus goed dat je er om vraagt.

Pixelgarantie is iets wat eigenlijk totale bullshit is. Bij het kopen van een auto koop je ook geen speciale garantie op het stuur, op de ramen en op je lampen. Nee, je mag er vanuit gaan dat alle onderdelen in orde zijn, indien dat niet het geval is heb je recht op reparatie.

🌞🍃

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11-2025

The CarNagE Man

SüperG33K

Je wilt niet weten hoe de pixelgarantie's bij de merken geregeld is...
Je wordt bij de meeste merken (Samsung, BenQ, Philips etc etc) pas serieus genomen bij 8 of meer dode pixels. Er zit ook nog een verschil in garantie bij een dode subpixel. Hier wordt meestal pas als er 12 of meer pas omgeruild.
Vergeet niet dat de winkel daar de dupe van is. Omdat die pas een monitor gaat omruilen als er 8 of meer dood zijn. De pixelgarantie's houden in dat doordat jij dat kleine beetje extra betaald het rendabel voor hun is om het toch te doen omdat repareren niet zo veel kost meer...
Ook komt het bijna nooit meer voor. Omdat de schermen nu beter gebouwd zijn.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RoD schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:05:
[...]

Sommige shops durven er 80 euro voor te vragen. Dat vind ik persoonlijk een beetje belachelijk.
Koop bij bijvoorbeeld Azerty een 22 inch scherm van 330 euro en betaal 90 euro pixel garantie. Dat is zo'n 30 procent van de waarde van het product. Dat noem ik dus chantage en/of oplichting
The CarNagE Man schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:07:
Je wordt bij de meeste merken (Samsung, BenQ, Philips etc etc) pas serieus genomen bij 8 of meer dode pixels.
Dat is niet helemaal waar. Philips heeft bij bepaalde modellen een "Perfect Panel" klassificatie, waarbij je af fabriek gewoon de garantie krijgt. En de prijs is echt niet veel hoger hoor.

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 04-01-2007 13:09 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05

Croga

The Unreasonable Man

isomis schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:05:
Het probleem is dat een scherm nog een goed product is volgens de wet op het moment dat hij niet meer dan 3 dode pixels heeft (verschilt per fabrikant)
De wet zegt hier in het geheel niets over... Het enige wat de wet zegt is dat een product dient te voldoen aan de eigenschappen die er aan toebedeelt kunnen worden.

Dat sommige fabrikanten dat definieren als "er kunnen 3 dode pixels in zitten" is onzin om zichzelf in te dekken. Zowel het grootste deel van de fabrikanten als het grootste deel van de consumenten organisaties zeggen dat het met de huidige technieken verwacht zou moeten kunnen worden dat er geen defecten aan een scherm zitten. Er is echter nog niemand geweest met genoeg lef om dit als jurisprudentie vast te laten leggen.....

Ofwel: "volgens de wet" is er helemaal niets over gedefinieerd.

• isomis
Je wordt bij de meeste merken (Samsung, BenQ, Philips etc etc) pas serieus genomen bij 8 of meer dode pixels. Er zit ook nog een verschil in garantie bij een dode subpixel. Hier wordt meestal pas als er 12 of meer pas omgeruild.
Vergeet niet dat de winkel daar de dupe van is. Omdat die pas een monitor gaat omruilen als er 8 of meer dood zijn. De pixelgarantie's houden in dat doordat jij dat kleine beetje extra betaald het rendabel voor hun is om het toch te doen omdat repareren niet zo veel kost meer...
ja en hoe doet encyclue het dan als er 1 pixel kapot is? Ze kunnen hem dan niet inleveren bij de fabrikant?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

isomis schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:10:
ja en hoe doet encyclue het dan als er 1 pixel kapot is? Ze kunnen hem dan niet inleveren bij fabrikant?
Das jouw probleem toch niet, maar dat van de winkel.

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11-2025

The CarNagE Man

SüperG33K

Gunner schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:08:
[...]

Koop bij bijvoorbeeld Azerty een 22 inch scherm van 330 euro en betaal 90 euro pixel garantie. Dat is zo'n 30 procent van de waarde van het product. Dat noem ik dus chantage en/of oplichting

[...]
Dat is niet helemaal waar. Philips heeft bij bepaalde modellen een "Perfect Panel" klassificatie, waarbij je af fabriek gewoon de garantie krijgt. En de prijs is echt niet veel hoger hoor.
Bepaalde modellen zeg je. Dus niet allemaal. Heb het te vaak gehad hier in de winkel. Je wordt er gek van...

• bmoolenaar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat de winkel hier de dupe is van is. De meeste winkels waar je pixel garantie betaald zetten de monitoren waar een dode pixel in zit gewoon weer te koop met ene kleine korting. Die volgens mij nog minder is dan je betaald voor de dode pixel garantie

• isomis
Gunner schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:10:
[...]

Das jouw probleem toch niet, maar dat van de winkel.
Mee eens. Ik ga denk ik maar een samsung 205bw bij ze bestellen

Verwijderd

Je weet dat het volgens wetgeving niet is toegestaan om correspondentie openbaar te maken zonder expliciete toestemming van de verzender? Ook e-mail valt hier al een aantal jaar onder...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom doen winkels altijd zo zielig? Als winkeliers kapotte producten van bepaalde fabrikanten niet terug mogen sturen dan verkopen ze toch niet de producten van die fabrikant? Door alleen producten te verkopen van fabrikanten waar dit wel kan zullen op ten duur de andere fabrikanten ook mee moeten gaan en voorkomt de winkel reputatieschade bij zichzelf.
Hetzelfde geld met garantie op producten. "Ja sorry, de fabrikant levert maar 1 maand fabrieksgarantie". Wat is op die manier de toegevoegde waarde van een winkel :?

🌞🍃

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Ik snap nog steeds niet dat de consument in het pixelgarantieverhaal trapt. Zoals hierboven beschreven staat in de wetgeving beschreven dat de consument recht heeft op een goed werkend product vrij van defecten. Er licht al jurisprudentie over dat tegenwoordig het productieproces van de schermen zodanig nauwkeurig is dat men als consument geen enkel defecte pixel hoeft te verwachten. dat de fabrikant de Q/A toleranties van zijn productieproces zodanig inricht dat er nog te veel "defecte" panelen doorkomen zodat deze lagere kosten heeft, en dus een lagere prijs op de markt kan bedingen is niet het probleem van de consument.

De consument hoeft zich ook niets van de omschrijvingen van de fabrikant omtreffende het aantal "toegestane" pixels aan te trekken gezien deze een zakelijke overeenkomst met de winkel heeft, en niet de fabrikant, dit is dan uiteindelijk een probleem voor de winkel.

Dus simpel gegeven.
Al 1 kapote subpixel is een defect product, en men heeft recht op reparatie/vervanging

Beste film ooit

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 11:58

Hendal.

Chocolate moose

soepkip schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:28:
Ik snap nog steeds niet dat de consument in het pixelgarantieverhaal trapt. Zoals hierboven beschreven staat in de wetgeving beschreven dat de consument recht heeft op een goed werkend product vrij van defecten. Er licht al jurisprudentie over dat tegenwoordig het productieproces van de schermen zodanig nauwkeurig is dat men als consument geen enkel defecte pixel hoeft te verwachten. dat de fabrikant de Q/A toleranties van zijn productieproces zodanig inricht dat er nog te veel "defecte" panelen doorkomen zodat deze lagere kosten heeft, en dus een lagere prijs op de markt kan bedingen is niet het probleem van de consument.

De consument hoeft zich ook niets van de omschrijvingen van de fabrikant omtreffende het aantal "toegestane" pixels aan te trekken gezien deze een zakelijke overeenkomst met de winkel heeft, en niet de fabrikant, dit is dan uiteindelijk een probleem voor de winkel.

Dus simpel gegeven.
Al 1 kapote subpixel is een defect product, en men heeft recht op reparatie/vervanging
Wat ik eigenlijk nog gekker vind is dat de overheid dit hele gedoe niet aanpakt, de klant word gewoon besodemieterd door de winkel en door de productie bedrijven.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

ik ben van plan om een 24" Dell TFT te kopen bij 4-launch in eindhoven, ze bieden een pixel garantie aan voor 59!!!! euro, maar moet ik dit wel doen?
ik hoor verschillende stemmen zeggen dat ik als consument een goed product kan verwachten maar hoe zit het met die ISO-norm kwa rechten voor de consument?
het enige wat ik vaak hoor is dat via de wet koop op afstand je iets kan ruilen in je bedenk-tijd, maar dat is geen ideale oplossing..

weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen met miss links naar bepaalde wets artikelen waar ik eventueel de winkel mee kan overtuigen?

Coding 4 Fun!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Datafeest schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:16:
Waarom doen winkels altijd zo zielig? Als winkeliers kapotte producten van bepaalde fabrikanten niet terug mogen sturen dan verkopen ze toch niet de producten van die fabrikant? Door alleen producten te verkopen van fabrikanten waar dit wel kan zullen op ten duur de andere fabrikanten ook mee moeten gaan en voorkomt de winkel reputatieschade bij zichzelf.
Hetzelfde geld met garantie op producten. "Ja sorry, de fabrikant levert maar 1 maand fabrieksgarantie". Wat is op die manier de toegevoegde waarde van een winkel :?
Omdat de computer branche een markt is waar de marges extreem klein zijn. Op het moment dat je een scherm moet terugnemen, dan maak je er verlies op. Dit is natuurlijk geen vrijbrief om de boel op te lichten, maar ik begrijp dat webshops daarom geld vragen voor "garanties"..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• isomis
Vincenz0 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:36:
ik ben van plan om een 24" Dell TFT te kopen bij 4-launch in eindhoven, ze bieden een pixel garantie aan voor 59!!!! euro, maar moet ik dit wel doen?
ik hoor verschillende stemmen zeggen dat ik als consument een goed product kan verwachten maar hoe zit het met die ISO-norm kwa rechten voor de consument?
het enige wat ik vaak hoor is dat via de wet koop op afstand je iets kan ruilen in je bedenk-tijd, maar dat is geen ideale oplossing..

weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen met miss links naar bepaalde wets artikelen waar ik eventueel de winkel mee kan overtuigen?
Kan je niet contact opnemen met de ombudsman ofzo, vraag ik mijn af?

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
RaZ schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:02:
Slecht argument, een pixel kan ook dood gaan na die 7 werkdagen van de wet koop-op-afstand. De TS wil dat als er 1 pixel defect gaat, na 1 maand, of 6 maanden, gewoon dat er kosteloos gerepareerd wordt. Staat totaal los van een DOA.
Bij een pixelgaranties kan je vaak niet na 6 maanden ff'tjes je monitor inruilen omdat het maar geld voor zoveel uur, of zoveel dagen na aankoop.
Datafeest schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:06:
Dat dode pixels "bijna niet meer voorkomen" is helaas niet waar, het komt nu nog steeds voor, het is dus goed dat je er om vraagt.
Het is wel waar. Want diegene zegt bijna, met andere woorden: Het komt nog wel eens voor... maar bijna niet. Maar er is natuurlijk een enkeling die het nog krijgt.

Ik vind het overigens een pixel garantie ook belachelijk, want je wilt gewoon een goed product hebben. En misschien dat je volgens de wet recht heb op een goede product, maar krijg je dat recht ook? Ik zou voor diegene die het geld hebben gewoon een garantie afsluiten, en als je schijt heb maar gewoon de risico neemt. Overigens kan je gewoon je product binnen zoveel dagen inleveren dus maakt het toch niks uit? Bij mijn laptop had ik ook gevraagt wat er gebeurt wanneer er dode pixels erin komen (Mycom). Ze zeiden dat ik een nieuwe kreeg, of je leverd em in en je krijgt je geld terug. Overigens geen dode pixel gevonden. Bij de tft's hier thuis hebben we ook geen garanties genomen. Gelukkig geen dode pixels.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

isomis schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:39:
Kan je niet contact opnemen met de ombudsman ofzo, vraag ik mijn af?
Voor zover ik weet is De Ombudsman alleen tussen bedrijven of personen tegen de overheid.

Tussen personen en bedrijven zal je het anders moeten uitvechten.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 04-01-2007 14:40 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-02 21:13
Datafeest schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:16:
Waarom doen klanten altijd zo zielig, als je perse een scherm wil hebben zonder dode pixels dan neem je toch een Philips scherm uit de business serie, daar zit garantie op dat er geen dode (sub)pixels inzitten.

Of neem een scherm met pixelgarantie.

Je hebt op zich wel een punt, maar ik zie iedereen al klagen dat Samsung en Iiyama (ik noem er zo maar een paar willekeurig) nergens meer te koop zijn.

Ik heb zelf geen computerwinkel en ik zou ook geen scherm met dode pixels willen, maar als er iemand de schuld van heeft dan zijn het wel de fabrikanten en niet de winkels, boycot zo'n fabrikant dan in plaats van te lopen zeuren over winkels.

• isomis
GH45T schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:49:
[...]

Waarom doen klanten altijd zo zielig, als je perse een scherm wil hebben zonder dode pixels dan neem je toch een Philips scherm uit de business serie, daar zit garantie op dat er geen dode (sub)pixels inzitten.

Of neem een scherm met pixelgarantie.

Je hebt op zich wel een punt, maar ik zie iedereen al klagen dat Samsung en Iiyama (ik noem er zo maar een paar willekeurig) nergens meer te koop zijn.

Ik heb zelf geen computerwinkel en ik zou ook geen scherm met dode pixels willen, maar als er iemand de schuld van heeft dan zijn het wel de fabrikanten en niet de winkels, boycot zo'n fabrikant dan in plaats van te lopen zeuren over winkels.
Helemaal mee eens, het ligt aan de fabrikant en niet aan de webwinkel

Verwijderd

Idd, het is ook gewoon puur door de fabrikant, ik werk zelf ook in een computerwinkel en wij hanteren standaard dat we hem omruilen als je binnen 8 dagen een dode pixel tegen komt. Is ook nog steeds niet perfect, maar beter dan dat ze zeggen had je er maar garantie bij moeten kopen!

En als je dat zo bekijkt is het misschien nog wel rendabel om een TFT in een winkel te kopen waar ze het zo doen ipv het op internet bestellen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huiseregels

Sinds wanneer waren TFT schermen Overige Hardware :?

Sowieso zijn vragen over pixelgarantie juridisch en niet technisch, dus voorzover ze op GoT thuishoren, horen ze in Stuffis Generalis. Voor SG zijn echter enkele eisen qua inschrijvingsduur en postcount. Daar voldoet de TS niet aan, dus helaas rest er weinig anders dan dit topic te sluiten, want hier mag hij niet zo blijven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.