Coperjet 816-2p : Tele2 20mbit

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 11:28
Na een avond kloten en een hoop gezoek op het internet kom ik er niet helemaal uit, mijn probleem is als volgt:

Ik heb sinds 1 december ADSL via tele2.... het gaat hier om de 20mbit/s adsl2 variant + bellen. Maar de heren/damens daar hebben tot op heden nog geen modem kunnen leveren. Deze komt uiterst 22 jan binnen. Als tweaker/freelance webdeveloper zit ik dus nu al meer dan een maand zonder internet wat voor mij erg zwaar is (en geld kost).

Nu heb ik al een aantal adsl1 modems gebruikt, maar zonder succes. Nu heb ik van iemand een BB-NED modem gekregen om precies te zijn de "Copperjet 816-2p router Vo-atm"

Nu kan deze modem 100% succesvol een connectie opzetten voor adsl maar kan ik alsnog niet internetten.

Nu had ik via http://www.yabu.nl/defaul...ef10ee3dcb69a3f1972162e96 een aantal instellingen geprobeerd (allemaal die over een adsl2 lijn gingen) maar zonder succes.

Ook op het internet kan ik niet veel vinden behalve dat deze modem wel tele2/versatel compatible is en de instellingen die ik al heb.

Heeft iemand suggesties? tips? command scripts? waarmee deze tweaker weer zijn avond kan vullen met meer dan de sbs6'en en talpa's?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Copperjet aansluiten en je ISP bellen ? Vragen wat zij kunnen zien . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• ultimasnake
Jah sorry meneer we geven alleen support op onze eigen modem. Ik kan u hier niet verder mee helpen.

Al 2x het toch gevraagt, zelfde antwoord.. |:( (opzich wel logisch, maar bij gebrek aan hun kant hoop je toch dat er een O-) tussen zit die even de regels buigt)

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Ik had (toen ik nog bij tele2/'versatel zat), naast de VPI/VCI waarden, een login naam nodig voor de PPPoE. Zolang je die niet hebt is het helaas pindakaas.

Destijds heb ik die naam uitgelezen uit het bijgeleverde modem, maar die zat na een firmware update 'op slot' en ze gaven ook geen login informatie meer vrij aan nieuwe klanten.

Ik vrees dus voor je dat het niet gaat werken. Wat voor modem krijg je trouwens? Wel een gekke gang van zaken dat het zo lang duurt. Meestal heb je het modem voordat de lijn actief is (tenzij ze hem komen installeren).

• ultimasnake
Welke modem weet ik niet, en wat je zegt klopt normalieter krijg je hem voor de oplevering. Dit was daar en tegen nu dus niet het geval door de grote aanvraag van de 20mbit aanbieding.....

Het is me in ieder geval niet meer gelukt. Wat ik denk is dat ik zodra de modem binnen is etc ik de telefoon er op moet aansluiten en dan een speciaal nummer moet bellen voor activatie (net als bij kpn internet+bellen)..... :'(

• j-a-s-p-e-r
Hm nou dat zou ook nieuw zijn (kan natuurlijk wel). Maar eigelijk denk ik dat je een modem van tele2 krijgt, een davolink 201-amr om precies te zijn. Die werkt met PPPoE.
Dat stel je in dmv. de VPI en de VCI waarde (die kan je wel op internet vinden voor versatel, werkt prima) maar naast die 'verbindingswaarden' heb je nog een login naam en wachtwoord nodig voor de verbinding. Dat was bij mij niet user/user noch mijn versatel email adres maar username@3p.versatel.nl en een heel gek wachtwoord.

Heb je dat niet, en werkt het nog het zelfde, dan heb je helaas pech :p

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Kick.... :)

Al iets bekend over die ADSL2 instellingen?

Ik heb hetzelfde probleem: mijn lijn is overgezet maar dat modem laat op zich wachten.
Ik heb het ADSL Start abonnement van 4.95 per maand, 1 mbit over ADSL2.

Oja, ze hebben de afgelopen weken geen modems verstuurd vanwege "onverwacht grote vraag" bij de november-december acties.
Vanaf eind volgende week gaan ze weer modems verzenden... maar ze kunnen absoluut niet aangeven hoe lang het duurt voor ik aan de beurt ben.

Ook zei ze dat het niet mogelijk is een eigen modem om te bouwen met de juiste instellingen, en die instellingen daar kon ik ook naar fluiten.

Maar zouden we er niet uit moeten komen? Ik heb ook zo'n Copperjet 816-2P. Gaat dat werken? Zo ja wat zijn de instellingen, VPI/VCI 0/32 en dan ?

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

mr_a schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:41:

Ik heb hetzelfde probleem: mijn lijn is overgezet maar dat modem laat op zich wachten.

Oja, ze hebben de afgelopen weken geen modems verstuurd vanwege "onverwacht grote vraag" bij de november-december acties.
Vanaf eind volgende week gaan ze weer modems verzenden... maar ze kunnen absoluut niet aangeven hoe lang het duurt voor ik aan de beurt ben.

Ook zei ze dat het niet mogelijk is een eigen modem om te bouwen met de juiste instellingen, en die instellingen daar kon ik ook naar fluiten.

Maar zouden we er niet uit moeten komen? Ik heb ook zo'n Copperjet 816-2P. Gaat dat werken? Zo ja wat zijn de instellingen, VPI/VCI 0/32 en dan ?
Ik vrees dat je niets kunt, omdat je gegevens in moet vullen (login naam) die je niet hebt. Maat van me heeft hetzelfde probleem, en het is hem tot op heden niet gelukt. De helpdesk doet ook moeilijk :(

PS: wist niet dat je ook op GoT zat ;)

• bartvl
  • Laatst online: 14:02

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

mr_a schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:41:

Hebben jullie hem nog niet? Wij hebben hem vorige week ontvangen. En we hebben pas begin december het abonnement om laten zetten.

Life is not about specs, it is about joy!

• mr_a
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:45:
[...]

Ik vrees dat je niets kunt, omdat je gegevens in moet vullen (login naam) die je niet hebt. Maat van me heeft hetzelfde probleem, en het is hem tot op heden niet gelukt. De helpdesk doet ook moeilijk :(

PS: wist niet dat je ook op GoT zat ;)
Een helpdesk, die hebben ze niet echt... er is alleen een klantenservice, maar die wil, kan of mag geen gegevens verstrekken die mij eens blij zouden kunnen maken. :/
Een loginnaam heb ik wel ( mijn naam @versatel.nl) en een wachtwoord ook, kon ik telefonisch opvragen na het afstaan van mijn NAW gegevens en vertellen wanneer ik geboren was. (Niet zo goed beveiligd..).
Maar misschien zijn dat wel niet de juiste inloggegevens voor de ADSL2 verbinding...
offtopic:
Grappig, jij ook hier. Ja, en via GoT op DPZ. ;)
Je lens doet het meer dan uitstekend trouwens, fijn ding! :)
bartvl schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:32:

Hebben jullie hem nog niet? Wij hebben hem vorige week ontvangen. En we hebben pas begin december het abonnement om laten zetten.
O, dat valt dan dus best mee, hoef ik geschat slechts 6 weken te wachten? Nou half maart daar doe ik het voor. :D

Hoe doe je het financieel trouwens? Laat jij het abonnementsgeld terugstorten voor de tijden dat je het modem nog niet had?
(De telefoniekosten zullen in mijn geval ook niet misselijk zijn trouwens... :| )

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• j-a-s-p-e-r
@Mr_A
Die gegevens zijn niet de juiste helaas. Mijn login was destijds username@3p.versatel.nl en een raar wachwoord. Dat samen met de juiste VPI/VCI waarden en je hebt internet. Die gegevens kon je toen trouwens uit het modem uitlezen, maar dat is helaas niet meer mogelijk met de nieuwe firmware.

Als je slim bent kijk je trouwens ff of dat nog kan VOORDAT je je nieuwe modem aan internet hebt geknoopt (het eerste wat hij doet is updaten).

• mr_a
@Jasper, inderdaad, geprobeerd, werkt inderdaad niet. Authentication failed met die Copperjet 816.

Na een email aan de klantenserverice met verzoek mij het PPPoE wachtwoord te verstrekken, werd ik teruggebeld door ze, ze beloven me volgende week het modem toe te sturen.

Dus als dat waar is klopt dat met wat me eerder veteld werd, dat ze vanaf volgende week weer modems gaan versturen. Wel prima eigenlijk, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Het zou nog handiger zijn als ze gewoon dat wachtwoord verstrekken, dan kan ik gewoon m'n huidige modem + router blijven gebruiken, maar ja. Zal kijken wat er uit dat apparaat te halen is als ik het heb. :P

[ Voor 6% gewijzigd door mr_a op 27-01-2007 13:02 ]

Pagina: 1