Inmiddels loop ik als stagaire een tijdje mee bij een transportorganisatie. Mijn opdracht heeft betrekking tot Exact en gaat in weze niet echt over systeembeheer en ben daarom ook geen professional op dit gebied maar het onderstaande baart me toch zorgen.
Doordat de systeembeheerder extern ingehuurd wordt en niet altijd direct ondersteuning kan bieden heeft mij deze toegang gegeven tot de server. Nu het punt:
Tot zover ik kan terugkijken in de logs van de SBS2003 server mislukken de backups. De systeembeheerder zei dat het niets ernstigs was omdat het leek alsof de tape wel beschreven werd. Echter ik kan nergens terugvinden waar de gegevens dan gecontroleerd worden. Met andere woorden hoe kan ik uitvinden zonder de backup proberen terug te zetten of het bestand consistent is op de tape? Gelukkig slaagt het maken van een schaduwkopie wel op de schijf.
Er lopen diverse topics hierover op Got maar het blijft angstvallig stil met oplossingen. Sowieso wil ik in overleg de Windows Small Business Server 2003: KB 831664 update installeren om te kijken of dit het probleem in de toekomst verhelpt.
PS. ben het niet helemaal eens met de houding van de systeembeheerder maar daar gaat het nu even niet om
Het tapestation is een MAST DDS3 station. De gebruikte tapes zijn HP DDS3 4mm varianten van 24 GB.
Doordat de systeembeheerder extern ingehuurd wordt en niet altijd direct ondersteuning kan bieden heeft mij deze toegang gegeven tot de server. Nu het punt:
Tot zover ik kan terugkijken in de logs van de SBS2003 server mislukken de backups. De systeembeheerder zei dat het niets ernstigs was omdat het leek alsof de tape wel beschreven werd. Echter ik kan nergens terugvinden waar de gegevens dan gecontroleerd worden. Met andere woorden hoe kan ik uitvinden zonder de backup proberen terug te zetten of het bestand consistent is op de tape? Gelukkig slaagt het maken van een schaduwkopie wel op de schijf.
Er lopen diverse topics hierover op Got maar het blijft angstvallig stil met oplossingen. Sowieso wil ik in overleg de Windows Small Business Server 2003: KB 831664 update installeren om te kijken of dit het probleem in de toekomst verhelpt.
PS. ben het niet helemaal eens met de houding van de systeembeheerder maar daar gaat het nu even niet om
Het tapestation is een MAST DDS3 station. De gebruikte tapes zijn HP DDS3 4mm varianten van 24 GB.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| 21-12-2006 23:00 ------------------------------- Datum: 21-12-2006 Tijd: 23:00 Gebruiker: SYSTEM ------------------------------- Back-up runner is gestart. NTMS-sessie is gestart. EnumerateNtmsObject(NTMS_LIBRARY) is voltooid. Inventarisatie op 3 gevonden mediawisselaars. GetNtmsObjectInformation(NtmsLibraryInfo) is voltooid. GetNtmsObjectInformation(NtmsLibraryInfo) is voltooid. Ingeschakelde mediawisselaar gevonden InventoryNtmsLibrary(NtmsInventoryOmid) is voltooid. InventoryNtmsLibrary(NtmsInventoryOmid) is voltooid. Media identificeren is voltooid. EnumerateNtmsObject(NTMS_MEDIA_TYPE) is voltooid. Inventarisatie op 1 gevonden mediatypen. GetNtmsObjectInformation(NtmsPhysicalMediaInfo) is voltooid. GetNtmsObjectInformation(NtmsMediaTypeInfo) is voltooid. Tapemediatype in de mediawisselaar gevonden (4mm DDS). NTBackup wordt gestart: ntbackup.exe backup "@C:\Program Files\Microsoft Windows Small Business Server\Backup\Small Business Backup Script.bks" /d "SBS back-up gemaakt op 21-12-2006 om 23:00" /v:yes /r:no /rs:no /hc:on /m normal /j "Back-uptaak van Small Business Server" /l:s /p "4mm DDS" /UM LOGBOEKBESTAND VAN NTBACKUP: C:\Documents and Settings\SBS Backup User\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\backup07.log =============<BEGIN VAN LOGBOEKBESTAND VAN NTBACKUP>=============== Status van back-up Bewerking: back-up maken Actief back-updoel: 4mm DDS Naam van medium: Medium is beschreven op 21-12-2006 om 23:00 uur Volumeschaduwkopie maken: poging 1. Back-up van "C: " (via schaduwkopie) Back-upset #1 op medium #1 Omschrijving van back-up: "SBS back-up gemaakt op 21-12-2006 om 23:00" Naam van medium: Medium is beschreven op 21-12-2006 om 23:00 uur Type back-up: Standaard Maken van back-up gestart op 21-12-2006 om 23:03. Het aangevraagde medium kan niet worden gekoppeld. De bewerking is afgebroken. De bewerking is beëindigd. Maken van back-up voltooid op 22-12-2006 om 0:24. Mappen: 5232 Bestanden: 70195 Bytes: 15.892.028.119 Tijd: 1 uur, 21 minuten en 4 seconden ---------------------- De bewerking is niet voltooid. ---------------------- =============<EIND VAN LOGBOEKBESTAND VAN NTBACKUP>=============== Er zijn fouten opgetreden tijden de back-up. Raadpleeg het artikel over probleemoplossing voor back-ups op de volgende webpagina: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=18414 voor meer informatie over mislukte back-ups. Back-up is beëindigd op vrijdag 22 december 2006 om 0:24 Back-up runner is voltooid. |