IBM Thinkpad R32 - netwerk poort

Pagina: 1
Acties:

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04
Mijn vriendin heeft een IBM Thinkpad R32 laptop.

Wanneer de laptop uitstaat dan staat een van haar netwerk poort lichtje aan. Het gaat om de groene lichtje aan de linkerzijde. Als de netwerkkabel eruit wordt getrokken dan is het lichtje verdwenen.

Ik heb via de BIOS alle mogelijk settings uigezet:
- Wake on LAN
- Flash over LAN
- Internal network option ROM

Iemand die een oplossing weet om het lichtje uit te zetten?
Als het niet kan, is het gevaarlijk? Heb zo'n idee dat iedereen zomaar haar laptop kan bedieningen.

Verwijderd

Ik denk dat het een soort controle-functie heeft, nl dat er eer netwerkkabel zit aangesloten met aan de andere kant ook een verbinding. Sowieso valt er weinig te bedienen door anderen wanneer de laptop uit staat, denk je ook niet? ;)
Maar misschien zegt de handleiding er wel iets over?

@ hieronder:
Mja, maar je moet wel erg je best doen door WOL aan te zetten en je windows open te (laten) breken voordat iemand je laptop kan overnemen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 11:51 ]

• jansmarcel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Dat er niets te besturen valt is niet helemaal waar. Als wake on LAN aanstaat, de optie zegt het al, dan zou iemand de PC van afstand aankunnen zetten. dan het lampje aan is als de laptop uit is, is vrij normaal. Zolang er spanning op een kast staat bij een gewone kast is dit ook bij een normale PC het geval, Alleen indien er een aparte powerswitch achter op de voeding zit dan gaat het lampje uit als deze omgezet wordt

Of wel zet Wake on LAN uit en er is niets aan de hand.

[ Voor 7% gewijzigd door jansmarcel op 04-01-2007 11:44 ]

• ChiMan
Thanks Jansmarcel.

Vond het nogal apart aangezien mijn Dell laptop daar geen last van heeft 8)

• ChiMan
Het blijft een raar probleem.

Gisteren zat ik rustig te werken aan mijn PC en zag dat de netwerk poort van de latop van mijn vriendin die uit stond gewoon aan het knipperen was (groen lichtje).