Toon posts:

Nieuwe installatie XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn systeem weer een beetje soepeltjes te laten lopen wil ik windows XP opnieuw installeren. Ecther 1 probleem:

Installeren direct vanaf CD lukt niet: Tijdens het opstarten wordt gevraagd om op een toets te drukken als ik van CD wil opstarten, lukt niet, toetsenbord lijkt niet te werken.
Installeren via opstartdiskettes lukt niet: Ook dan werkt mijn toetsenbord niet tijdens het installatie proces.

Ik kan me niet herinneren dat dit tijdens eerdere nieuwe installaties een probleem is geweest.

In de bios komen lukt wel (via de Del knop) dus ik vind het gek dat verop tijdens het opstartproces mijn toetsenbord niet meer werkt.
Kan dit eraan liggen dat het een USB toetsenbord is? Helaas heb ik geen "traditioneel" toetsenbord bij de hand, dus ik hoop dat er een andere oplossing is.

Alvast bedankt voor de input!

Michiel

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:48
Yup, het komt omdat je een USB toetstenbord hebt. Probeer het met een PS/2 toetsenbord.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

zoek in je BIOS ff op enable USB meuk, sorry, ben de normale naam ff kwijt, maar 10 tegen 1 dat dat het is is...

edit: nja precieze naam weet ik zo niet, maar komt er op neer dat er ergens een optie enable USB support oid zit...

[ Voor 33% gewijzigd door kamstra op 04-01-2007 11:25 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Zet eens die USB legacy modus aan in je bios.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 20:36

DarkSide

theres no place like ::1

Kan te maken hebben met USB toetsenbord. Je kan kijken of je legacy ondersteuning in je bios aanstaat. Hij zou hem dan moeten pakken.

te laat. :(

[ Voor 5% gewijzigd door DarkSide op 04-01-2007 11:26 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties, blijkbaar toch een simpel probleempje :)

Ik ga even mijn bios checken of er iets over USB instaat, en anders snor ik een ps2 toetsenbord op.

Michiel

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kreeg je geen USB>PS/2 converter bij je tobo? Heb je ook een USB muis? Pak anders daarvan de converter als je die is meegeleverd. Scheelt weer een andere tobo zoeken en installeren (als is dat niet zo'n probleem en moeite). Toch apart dat je wel met usb je bios in kan, maar niet verder werken totdat Windows is geladen.

Commandline FTW

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:09
Dus hij reageerd wel op TB als je op del drukt, maar niet als je bootloader het zegt, lijkt met niets met USB te maken hebben..

Is de cd wel bootable ?

Runs everything...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er wordt gevraagd om op een toets te drukken, lijkt mij nogal bootable. Ik het wel eens gehad dat mijn USB het helemaal niet meer deed, kon geeneens het bios in. Toen ik de stroom volledig van mijn computer gehaald werkte het weer. Nu heb ik mijn tobo maar op PS/2 aangesloten dmv een converter, geen zin om telkens op een toets te drukken tijdens boot om Windows te kunnen laden.

TS: kan je wel bijvoorbeeld je Windows bootmenu krijgen door op F8 te drukken? Del doet het iig zeker weten, probeer dat anders ook eens als toets om te booten.

Commandline FTW

Pagina: 1