[IE 7] Windows Update roll out

Pagina: 1
Acties:

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
Gisteren is IE7 uitgerold in nederland.
Nu zal nog niet iedereen Windows Update hebben gedraaid. maar hebben mensen hier al vragen gekregen van niet ITers over hoe IE7 werkt en waar het HOME knopje zit.

Mijn ouders hebben gisteren ook de Update om hun oren gehad. eerste vraag was gelijk. Wat is die extra balk daar [TAB]. Ook konden ze het Home Knopje niet vinden evenals stop en printen.

Na goed kijken op de balk hebben ze het eindelijk gevonden.

Layout is voor somige natuurlijk wel enorm omgeslagen een andere vind het een voordeel andere kunnen er niet mee leven.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Your point being?

Tsja, ik had IE7 al een tijdje getest, heb m volledig afgeschreven, imo echt een klotebrowser, onstabiel en onoverzichtelijk en werkt niet lekker met een hele zooi sites. Kortom, ik update niets en gebruik verder heerlijk firefox. En als het echt een keer nodig is voor een site dan heb ik altijd nog IE 6 bij de hand.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Dus?
Nee, sorry. Ik begrijp wat je wil zeggen, maar het was een beetje vreemd geformuleerd als OP.

Ik moet zeggen, mijn ouders hadden precies het zelfde. Zoekvak rechtsbovenin vinden ze wel handing...alleen om daar een Google NL te krijgen is even wat werk (had eerst google (US blijkbaar) in gesteld...en kreeg klachten in de trant van "ik krijg een australische routeplanner!") Opvallend dat wikipedia NL toevoegen vanzelf gaat als je de Wikipedia NL site bezoekt.

Al met al had ik het gewaardeerd als MS iets meer informatie zou verstrekken bij het openen van de nieuwe browser... Ok, de over:Tabs pagina is redelijk duidelijk... maar het ontbreken van de menubalk kan zeer verwarrend werken voor 'leken'.

[ Voor 0% gewijzigd door ram.con op 04-01-2007 11:26 . Reden: kamstra ook al verward over bedoeling TS :o ]

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

ik kan je vertellen, 1 zin: F*CKING - KL*TE IE7.0

ik als hulp netwerk beheer en technische dienst word echt dood gegooid met klachten, sowieso overal de update uit rammen en hem nooit meer laten weergeven.

dit is gewoon de domste actie van MS, echt de helft van de knoppen zijn weg en de andere helft is verstopt achter 2 klikken :/

het probleem is dat wij (Technische dienst) worden aangezien als verantwoordelijken, echt schandalig om IE 7.0 op te dringen bij de automatic updates als zijnde een kritieke update.

Coding 4 Fun!

• C7Diemaco
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 14:15

C7Diemaco

Je naait het steeds of America

Ik vind IE7 een vooruitgang. Wat ik mij wel afvraag, dien je een legale Windows te hebben? Download je hem namelijk zelf en installeer je hem dan gaat hij moeilijk lopen doen over licenties (indien je een illegaal exemplaar hebt).

IE7 werkt sneller, lekker makkelijk surfen. Wil je wat meer uit sites halen (met name voor ICT'ers en developers) dan is FF inderdaad een must. IE gebruik ik dus voor prive en fun surfen, FF voor zakelijk en technisch.

Dat sommige sites niet goed werken ligt aan IE6, niet aan IE7. Alle hacks (met name in CSS) zijn voor IE6, deze heeft IE7 veelal niet meer nodig. Gouden tip in dit geval, maak je website goed werkend in FF voor de basis, dan zal hij zonder veel workarounds goed functioneren in IE7.

Het blijft inderdaad jammer dat alle browsers nog altijd iets anders uitlezen.

There is no knowlegde that is not power

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vincenz0 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:29:
het probleem is dat wij (Technische dienst) worden aangezien als verantwoordelijken, echt schandalig om IE 7.0 op te dringen bij de automatic updates als zijnde een kritieke update.
Als technische dienst maak je toch geen gebruik van windows update? Dacht dat updates in bedrijfsomgevingen altijd door de systeembeheerders worden gepland. Dan had je de gebruikers ook van te voren kunnen inlichten of evt. besluiten om binnenkort nog niet over te gaan...
Ik zou jou als technische dienst ook verantwoordelijk stellen als er zomaar iets essentieels aan de computers wordt veranderd zonder voorafgaande mededeling...

Verwijderd

Ik vind IE7 eigenlijk prima werken, veel duidelijker dan de vorige versies, hoewel het voor sommigen wel even wennen zal zijn. Hier ook nooit last van vastlopers etc gehad, hoewel ik daar wel bij moet vertellen dat ik geen XP maar Vista draai.

Overigens lijkt het me niet meer dan logisch dat je automatische updates uitzet binnen een bedrijf en deze zelf uitrolt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vincenz0 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:29:
Omdat jullie de IE7 Blocking Toolkit niet hebt ingezet (toch echt al 3 maanden van tevoren aangekondigd, verkrijgbaar enzovoort)
Omdat jullie je Updates niet beheren?
Omdat jullie jezelf niet op de hoogte houdt via bijvoorbeeld Technet nieuwsbrief waar dit uitvoerig in is voorgekomen?

Ja, dan mag je inderdaad als verantwoordelijke gezien worden.

Voor thuisgebruikers is het niet zo'n punt, maar voor zakelijk is dat toch best wel lullig dat $beheertoko dergelijke steken laat vallen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:29:

Overigens lijkt het me niet meer dan logisch dat je automatische updates uitzet binnen een bedrijf en deze zelf uitrolt?
Dit lijkt mij ook, ook al als ie helemaal stabiel draaid zou je niet gelijk willen uitrollen. eerst laten testen door aantal users is een must.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1