Toon posts:

Wat is de beste router

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe router.
Ik heb gehoort dat niet alle routers lekker met UPC samen gaan.
Ik heb een modum van UPC met een digitale TV + Telefoon en internet verbinding in een.
Welke router is de beste (zowel draadloos en met draad tegelijk)????

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb een linksys. Werkt prima icm UPC

Money for nothin' and your chicks for free

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Volgens mij is dat MODEM wat jij hebt al een router, en als je dus meerdere PC's wil aansluiten heb je alleen maar een switch nodig.. (a 10 euro)
Wil je draadloos hoef je in principe alleen maar een AccessPoint aan te schaffen.

Kweetut niet 100% zeker dat je modem al een router is..

Actions speak louder than words

Verwijderd

Als je stabiliteit ook heel belangrijk vind (dus zelfs na zwaar downloaden/veel (wireless) verkeer) dan moet je eens kijken voor een router waar de DD-WRT firmware op kan.
www.dd-wrt.com . Hier heb ik een Buffaloo besteld met deze firmware. Veel goede dingen over gelezen, veel opties, heel stabiel. Zal hem elk moment krijgen en ga er van uit dat de reviews ook wel kloppen. Zo niet dan laat ik dat hier wel even weten.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bolluserectus schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:10:
Volgens mij is dat MODEM wat jij hebt al een router, en als je dus meerdere PC's wil aansluiten heb je alleen maar een switch nodig.. (a 10 euro)
Wil je draadloos hoef je in principe alleen maar een AccessPoint aan te schaffen.

Ik heb nog geen kabel modem gezien waar ook een ingebouwde switch in zat. Je moet daar altijd een router achter zetten om zodoende internet te verdelen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb ook UPC en heb sinds juni een US robotics draaien. Nooit problemen mee, binnen 5 min draaide alles en snelheid is uitstekend en beveiliging ook.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

bolluserectus schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:10:

Nope,

Je hebt toch echt een router nodig.

Money for nothin' and your chicks for free

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:53

Xer0X

Gotha know??

Mijn schoonvader heeft de Netgear Rangemax Wireless Router WPN824.
Die verkopen ze bij upc zelf ook.
http://www.upc.nl/internet/poweroptions/draadloos

Het mooie is dt je dan technische ondersteuning van UPC zelf krijgt en 2 jaar garantie.
Hij is er in elk geval erg tevreden mee.

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-02 17:23
Zulke routers kun je beter in de gewone computerwinkel kopen, want met 90 euro voor zo'n UPC-router kun je er twee in de winkel kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel oren naar de Netgear Rangemax Wireless Router WPN824. Alleen de goedkoopste die ik kan vinden is 83,29 Euri (4allclients.nl), Dan kan ik hem net zo goed via UPC zelf bestellen, dan heb ik tenminste nog wat onderstuning.
Ik ben namelijk niet zo'n held in dat soort dingen instaleren en uitvogelen.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Gunner schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:13:
[...]

Ik heb nog geen kabel modem gezien waar ook een ingebouwde switch in zat. Je moet daar altijd een router achter zetten om zodoende internet te verdelen.
Dan heb jij ze blijkbaar nog niet allemaal gezien :)

Actions speak louder than words

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:28:
Ik heb wel oren naar de Netgear Rangemax Wireless Router WPN824. Alleen de goedkoopste die ik kan vinden is 83,29 Euri (4allclients.nl), Dan kan ik hem net zo goed via UPC zelf bestellen, dan heb ik tenminste nog wat onderstuning.
Ik ben namelijk niet zo'n held in dat soort dingen instaleren en uitvogelen.
Wij hebben thuis precies dezelfde router, alleen hebben wij er toen toch wel wat meer voor betaald, ik herinner me iets van rond de 140 tot 150 euro.
Ik kan verder zeggen dat ik er niet helemaal tevreden over ben, die wifi verbinding wil nogal regelmatig uitvallen.
metname bij het gebruik van downloaden via torrents knalt hij er regelmatig uit.
De ontvangst is verder wel weer prima.

Als je deze haalt, zorg er dan wel voor dat je de 2e versie neemt, want bij de 1e kan je de lichtjes niet uitschakelen, en die zijn echt heel erg irritant vind ik.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
De beste staat niet. Klaar!

PSN: djmurcielago

Verwijderd

bolluserectus schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:51:
[...]

Dan heb jij ze blijkbaar nog niet allemaal gezien :)
linksys had er vroeger ook 1:P

maar gewoon voor de GL gaan

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:00:
Ik ben op zoek naar een nieuwe router.
Ik heb gehoort dat niet alle routers lekker met UPC samen gaan.
Ik heb een modum van UPC met een digitale TV + Telefoon en internet verbinding in een.
Welke router is de beste (zowel draadloos en met draad tegelijk)????
Tja, dat is dus niet de bedoeling op GoT. Een router uitzoeken mag je zelf doen. Als je inhoudelijke vragen hebt waar je op Google en de search geen echte antwoorden kan vinden dan kan je dit in een topic steken, maar dan wel met een wat uitgebreidere topicstart.

Lees de Registratievoorwaarden / korte FAQ er nog eens op na over wat we verwachten in een topicstart.

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 08-01-2007 16:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.