zijn er al laptops te bestellen met Vista?

Pagina: 1
Acties:

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik wil binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen. Nu ben ik wel nieuwsgierig naar modellen met Windows Vista aan boord maar deze zijn van geen enkel merk te vinden.

Is er ergens informatie bekend over nieuwe modellen laptops met Windows Vista aan boord? Waar het mij om gaat zijn op dit moment de prijzen. Mij lijkt het me toch niet meer dan logisch dat een fabrikant nu al bekend maakt wat voor nieuwe modellen we van ze kunnen verwachten...

[ Voor 18% gewijzigd door SURFivor op 04-01-2007 10:30 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 15:58
Vanaf 29 januari volgens mij. en de prijzen van de losse retails zijn bij het nieuws op de frontpage terug te vinden.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
30 Januari pas, dan komt Vista voor consumenten pas uit. Koop je nu één met XP MCE of XP Pro dan krijg je gratis een upgrade naar vista (respectiefelijk Home Premium en Business). Bij XP Home krijg je Home Basic voor 50 euro of Home Premium voor 80 euro.

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ja, dat van de Vista-upgrade begrijp ik. maar er komen toch vast en zeker nieuwe modellen uit met standaard Vista aan boord.

3 weken voor de consumerlaunch van Vista verwacht ik toch wel dat er al nieuwe modellen bekend zijn die standaard Vista aan boord hebben.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 00:10
Dit is eigenlijk best raar, zeker met de levertijden mag je toch best verwachten dat er nu systemen aangeboden worden met Vista erop.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55
LordLynx schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:22:
Dit is eigenlijk best raar, zeker met de levertijden mag je toch best verwachten dat er nu systemen aangeboden worden met Vista erop.
Welk gedeelte van 'Windows Vista komt 30 januari uit' snap je niet..? Dan komen er voor die tijd ook nog geen laptops met Vista op de markt natuurlijk.

The devil is in the details.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Ik ben ook wel benieuwd. Mijn zus moet een laptop voor haar studie hebben, dit moet niks speciaals zijn standaard dingetjes dus ik weet ook niet op vista daar fatsoenlijk op kan draaien budget is eigenlij k MAX 800 euro. En aangezien een laptop niet echt goed opgradebaar is. Is het misschien wel de moeite waar wat meer uit te geven zodat ze fatsoenlijk vista kan draaien.

Ik vind het ook wel raar dat er niet wat eerder systemen komen met gewoon vista erbij, ook al kan je vista nog niet gewoon in de winkel kopen. @hierboven je hebt idd wel gelijk vista komt pas 30 januarie voor de gewone thuisgebruiker in de winkel.

[ Voor 9% gewijzigd door dewil1990 op 04-01-2007 14:27 ]

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:24:
[...]

Welk gedeelte van 'Windows Vista komt 30 januari uit' snap je niet..? Dan komen er voor die tijd ook nog geen laptops met Vista op de markt natuurlijk.
Ik vind zijn vraag niet zo raar hoor.

Als de levertijd zo hoog ligt en ze worden pas verkocht vanaf 30 januari... zou niet heel raar zijn.
Dus dat je nou gewoon al speficaties ziet van een laptop, waar dan Vista ZAL worden bijgeleverd. En dat deze dan valt de bestellen. Misschien is er al een lijst/winkel met zo'n laptops?

• GENETX
Hoezo zouden ze andere laptops moeten maken voor Vista? Intel en AMD brengen toch ook geen speciale Vista CPU's uit, nVidia en ATI maken toch ook geen speciale Vista GFX-en. LG maakt toch ook geen nieuwe monitor die "Aero"-klaar is. Alle nieuwe laptops van dit moment zijn er gewoon klaar voor. In plaats van XP zal dan Vista zijn voorgeïnstalleerd. Laptops worden al eerder naar de shop verzonden natuurlijk, met de melding dat ze pas vanaf 30 Januari in de schappen mogen en in de winkel te zien zijn met Vista. Hetzelfde met de XBOX360, die was toch al eerder in de winkel aanwezig (magazijn). Nee MS heeft geen tovertruc om 0.00 30 januari opeens *Poef* te doen en er stonden Windows Vista laptops...

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Een nieuw OS is voor heel veel consumenten wel het moment om een nieuwe pc of notebook aan te schaffen wanneer huidige hardware niet meer volstaat.
Er zijn uiteraard ook mensen die blijven doorwerken op ouder spul (doe ik zelf ook).

[ Voor 13% gewijzigd door Herby op 04-01-2007 18:28 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• GENETX
Herby schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:27:
[...]
Een nieuw OS is voor heel veel consumenten wel het moment om een nieuwe pc of notebook aan te schaffen wanneer huidige hardware niet meer volstaat.
Er zijn uiteraard ook mensen die blijven doorwerken op ouder spul (doe ik zelf ook).
Je hebt mn verhaal niet eens begrepen dus.

HIER, LEES HIER ONDER, BELANGRIJK, WARNING, SHOKKING< AANDACHT

Er komen geen nieuwe modellen laptops speciaal voor Vista, iig niet veel

EINDE BELANGRIJKE INFO

Ofwel, mijn A6T ligt vanaf 30 januari in de webshops (met misschien een ander typenummer, mijne is A6T-AP008B, dan bv A6T-AP009A), verder dezelfde specs met Windows Vista ipv Windows XP.

Hetzelfde voor de Asus A6Tc, A6M, Dell i9400, Dell i6400, HP dvxxxx oid.

Als je het nog niet begrijpt mag je een IQ test gaan doen...

Verwijderd

Ik wil ook een laptop gaan aanschaffen maar ik zou er voorlopig liever eigenlijk geen Vista op zien...

Een laptop koop ik om mobiel te zijn, thuis heb ik m'n desktop... Met Vista ben ik bang dat een hoop mobiliteit verloren gaat door de systeemeisen die Vista eist :'( ... Ik ben benieuwd wanneer de eerste Vista laptops verkocht gaan worden, is er dan eigenlijk nog een keuze tussen vista/xp?

• GENETX
Vista zal zo ongeveer standaard vanaf 30 januari worden geleverd lijkt me. De eerste maanden zullen er nog wel XP systemen zijn, dat zijn gewoon de systemen die nog niet zijn verkocht en al eerder zijn gemaakt zodat er dus nog XP op staat. Die zou je misschien ook nog wel met korting kunnen kopen lijkt me. Uberhaupt wel mooi, goedkoper met gratis upgrade naar Vista :P

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Pff wat nou Vista laptops :?

Elke goede laptop kan Vista draaien...

Als er standaard Vista bij wordt geleverd ipv 'n coupon heet het ineens een ' Vista laptop' :|

@ TS: Nog niks van bekend voor zover ik weet, behalve de couponnen-actie.
Gewoon even wachten joh en dan komen ze vanzelf wel in 't midden van februari

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

GremliN-Online schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:32:
[...]
Er komen geen nieuwe modellen laptops speciaal voor Vista, iig niet veel
Dat komen er wel , sterker nog lap- en desktops zullen tijdens de verkoop juist aangeprijst worden om hun compatibility met Vista. Dit zag je in het verleden toch ook gebeuren met XP (reclame Microsoft met actie van Mycom of Paradigit op tv). Consumenten in het algemeen (niet alleen eigenwijze tweakers ;) ) zijn gevoelig voor nieuwe zaken en daar spelen fabrikanten maar al te graag slim op in.
Als je het nog niet begrijpt mag je een IQ test gaan doen...
Vind het zo jammer dat wanneer je iemand je een standpunt niet kunt opdringen deze gelijk voor dom moet noemen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Herby schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:36:
[...]
Dat komen er wel , sterker nog lap- en desktops zullen tijdens de verkoop juist aangeprijst worden om hun compatibility met Vista. Dit zag je in het verleden toch ook gebeuren met XP (reclame Microsoft met actie van Mycom of Paradigit op tv). Consumenten in het algemeen (niet alleen eigenwijze tweakers ;) ) zijn gevoelig voor nieuwe zaken en daar spelen fabrikanten maar al te graag slim op in.
Ja, dat kan wel, maar dan zijn ze niet speciaal voor Vista gemaakt. Dat simpele consumenten dat wijs wordt gemaakt, tja. Dus ik sluit me aan bij Gremlin-Online.

Eigenlijk koop je nu al vaak je laptop met Vista, maar je moet nog even wachten en dan upgraden via de coupon. Ze zullen echt niet voor 30 januari in de winkel liggen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gambieter schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:46:
[...]

Ja, dat kan wel, maar dan zijn ze niet speciaal voor Vista gemaakt. Dat simpele consumenten dat wijs wordt gemaakt, tja. Dus ik sluit me aan bij Gremlin-Online.
Waarom moeten ze speciaal voor Vista gemaakt worden? Als het maar werkt toch? 8)7

Verwijderd

draait perfect hier op mn laptop en nix in hoeven boeten voor mobiliteit, draait gewoon icm intel xtreme graphics 1gb geheugen intel core duo t2250

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:47:
[...]
Waarom moeten ze speciaal voor Vista gemaakt worden? Als het maar werkt toch? 8)7
Was een reactie op Herby's statement dat er "nieuwe modellen laptops speciaal voor Vista" zouden komen. Vista werkt voorlopig nog niet; XP is al bloatware, Vista helemaal. De enige reden dat ik XP draai ipv Windows 2000 is Cleartype ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Besides; 99% van alle machines zullen worden uitgerust met een 32-bits versie van Vista. Redelijk compatibel, indien de fabrikant smerig is, met oudere drivers... Oftewel; wat nou Vista-ready? We laten Vista gewoon denken dat de PC 100% Vista-compliant is.

Voor de rest sluit ik me aan bij Gremlin-Online en dergelijke: ik vind de vraagstelling van de TS eigenlijk volledig overbodig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

toevallig zag ik dat de lidl er eentje heeft binnenkort voor 999 euro !!

de specs weet ik verder niet

Verwijderd

MAX3400 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:54:
Besides; 99% van alle machines zullen worden uitgerust met een 32-bits versie van Vista. Redelijk compatibel, indien de fabrikant smerig is, met oudere drivers... Oftewel; wat nou Vista-ready? We laten Vista gewoon denken dat de PC 100% Vista-compliant is.

Voor de rest sluit ik me aan bij Gremlin-Online en dergelijke: ik vind de vraagstelling van de TS eigenlijk volledig overbodig.
Jij waarschijnlijk wel, maar er zijn zat bedrijven die willen wachten totdat Vista out-of-the-box werkt. Niet dat ook maar een tweaker de standaardinstallatie wil, maar toch hechten sommige bedrijven daar waarde aan.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:49:
toevallig zag ik dat de lidl er eentje heeft binnenkort voor 999 euro !!

de specs weet ik verder niet
Er zijn al zat laptops te vinden die met Vista geleverd worden, dus erg nuttig was deze kick niet ;)

Ow, de kick van Patrick is ook niet erg zinvol 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 17-02-2007 12:07 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:06:
[...]

Er zijn al zat laptops te vinden die met Vista geleverd worden, dus erg nuttig was deze kick niet ;)

Ow, de kick van Patrick is ook niet erg zinvol 8)7
Patrick wil hier graag nog aan toevoegen dat hij het natuurlijk heeft over Vista Business waarvan er in de pricewatch precies drie laptops mee te vinden zijn. 8)7
Pagina: 1