Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studiekeuze - HBO of I-Tracks?

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan iemand me op weg helpen. Ik ben bijna klaar met met MCSE 2003 en heb de volgende certificaten CompTIA A+, N+ en S+, ITIL en ben van plan om Prince2 te gaan doen. Nu was ik aan het kijken voor een vervolgopleiding. Dit omdat ik eigenlijk de rest van mijn leven niet wil blijven plakken als systeembeheerder (het werk wat ik nu doe). Ik merk toch dat ik communicatie, beleid maken en werken met regels zoals ITIL leuker vind. Ik zou graag de consultany of projectleider kant op willen, maybe even teamlead of senior. Hiervoor heb je (in mijn idee) 2 geschikte opleidingen.

1) HBO Bedrijfskundige Informatica
2) I-Tracks van Exin en dan met name de academy tracks in IT Service Management

Nu zit ik zelf te suffen in een overheidsinstelling waar ik ver weg ben van ITIL en andere zaken. Nu is mijn vraag voor de mensen die in het bedrijfsleven zitten en maybe in dezelfde situatie: wat is verstandig? HBO of I-Tracks? Wat is hoger aangeschreven in het bedrijfsleven en is I-Tracks al een beetje bekend of erkend?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Wat ik zo snel even zie bij Exin is dat ze wel praten over HBO-niveau, maar niet over een officieel erkend HBO-diploma. Wat zijn je eigen overwegingen voor/tegen elk van deze opties? Zelf ben ik bijna klaar met MCSD en zit hard te denken om een kopstudie te doen bij Novi daarna. De doorlooptijd van een kopstudie is zo'n 15 maanden en daarna ben je Bachelor. Voor meer informatie: http://www.hogeschoolnovi...opmcse/leafletkopmcse.pdf

Verwijderd

Topicstarter
cowgirl schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:21:
Wat ik zo snel even zie bij Exin is dat ze wel praten over HBO-niveau, maar niet over een officieel erkend HBO-diploma. Wat zijn je eigen overwegingen voor/tegen elk van deze opties? Zelf ben ik bijna klaar met MCSD en zit hard te denken om een kopstudie te doen bij Novi daarna. De doorlooptijd van een kopstudie is zo'n 15 maanden en daarna ben je Bachelor. Voor meer informatie: http://www.hogeschoolnovi...opmcse/leafletkopmcse.pdf
Ik denk dat de titel Bachelor wel makkelijk is om te hebben. Ik vind het alleen moeilijk om een traject van 3 jaar te overzien, en je motivatie daarin houden en het geld maar blijven doneren aan de LOI. Daarom dacht ik omhet Exin tracject te doorlopen omdat dat overzichtelijk is. Elke 2 maanden 1 module afronden en dan kan je zelf flexibel bepalen wat je gaat doen. Ondertussen scoor je toch kennis en papieren. Dank voor de Novi link, maar het lijkt mij dat ze niet nvao geaccrediteerd zijn. Dan kan je toch geen officiele titels weggeven? Of je weet iets dat ik niet weet :D

Ik heb gebeld en volgens hun is het een zo dat je een officiele Bachelor titel hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 11:48 ]

• cowgirl
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:42:
Ik denk dat de titel Bachelor wel makkelijk is om te hebben. Ik vind het alleen moeilijk om een traject van 3 jaar te overzien, en je motivatie daarin houden en het geld maar blijven doneren aan de LOI.
Mijn idee, ik heb daar ook helemaal geen zin in. Daarom dat ik deze gelijk gebookmarked heb toen ik hem tijdens mijn zoektocht tegenkwam. Zo in 15 maanden, ook met steeds afgeronde modules, is goed te overzien.
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:42:
Ik heb gebeld en volgens hun is het een zo dat je een officiele Bachelor titel hebt.
Dat is ook wat ik uit de website en de flyer heb gehaald, heb dat verder niet gecontroleerd maar hen direct op hun woord geloofd. :+

Verwijderd

Topicstarter
Nog even ter aanvulling cowgirl:

"Alle Nederlandse en Vlaamse opleidingen dienen geaccrediteerd te zijn door de daarvoor wettelijk verantwoordelijke instantie, de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO).

In Nederland is er (de laatste jaren) een wildgroei aan bacheloropleidingen ontstaan waarvan lang niet allen legitiem zijn. Nederlandse bacheloropleidingen die geaccrediteerd èn erkend zijn door de overheid staan geregistreerd in de Centraal Register Opleidingen Hoger Onderwijs (CROHO) van de Informatie Beheer Groep."

http://www.ib-groep.nl/za...OHO/CROHO_op_internet.asp

Ik zie staan een: Stichting Hoger Onderwijs NOVI. Als ik daarop google kom ik op http://www.novi.nl/

Lijkt me inderdaad legaal :)

Nu die 7000 euro nog :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 14:24 ]

• cowgirl
Ben toch eens nieuwsgierig of er verder niemand ervaring heeft met zo'n situatie? Er zullen toch wel meer mensen zijn die niet direct HBO gedaan hebben, maar naast het werk een avondstudie?

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
cowgirl schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:48:
Ben toch eens nieuwsgierig of er verder niemand ervaring heeft met zo'n situatie? Er zullen toch wel meer mensen zijn die niet direct HBO gedaan hebben, maar naast het werk een avondstudie?
Ik doe iTracks om daarmee vrijstelling te krijgen voor de bachelor opleidingen van E3ICT.

www.e3.nl

Rijkserkend, flexibel, etc.

Daarvoor zat ik bij de PBNA. Die opleiding zat qua niveau wel goed, maar was verouderd en de PBNA zelf is / was een organisatorisch rotzooitje (PBNA -> Elsevier opleidingen -> HAN).

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Topicstarter
Update: ik heb ondertussen contact gehad met BVO om te kijken of we wat aan die 7000 euro konden doen. Helaas is het een mooi concept maar niet voor mij persoonlijk te doen. Ik heb trouwens geen enkel bericht gehad van hogeschool novi. Erg jammer weer. Ik ga nu eerst mijn MCSE afmaken en daarna zie ik het wel, misschien dat ik een werkgever vind die wel vind dat kennis goed voor je is. Ik denk daarna toch maar iTracks te gaan volgen....tot nu toe de beste keus denk ik. Thanks Lethalis voor de link trouwens.

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:31
Diverse hogescholen bieden die deeltijd opleiding ook voor normalere bedragen aan. Ik geloof dat mijn collegegald (hva) iets van 1400e is.

mischien iets om naar te kijken.

en: Zowiezo: HBO doen. heb je later altijd meer aan.

dubbel en: Itil zijn geen regels he, richtlijnen :) Niets zo erg als organisaties die itil/prince/whatever aan framework 100% strak invoeren.

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 12:38
Ik heb dus zo'n traject gedaan. Nadat ik een stuk of 10 IT certificeringen had, vond ik toch dat dit niet alles kon zijn. Op een gegeven moment wil je (ik dan) toch verder: minder techniek, meer processen e.d. Maar ja, zonder HBO... is lastig. Dus, de stoute schoenen aan en met dank aan mijn werkgever een opleiding gedaan aan het Novi. De kopstudie MCSE (oud model). Deze week stellen mijn manager en ik mijn afstudeer opdracht vast en dan gaan met banaan.

Het is goed te doen, een middag en avond in de week in utrecht (en ik woon in het Zuiden des lands), een aantal studieuren per week en comitment van jezelf. Enige tips die ik geef: start snel met je scriptie en regel er tijd voor bij je werkgever. Doe het niet zoals ik: theorie afsluiten , andere functie aanvaarden en dan de boel laten sloffen...

Zou ik het nog eens doen: Zeker weten. Waarschijnlijk kijk ik later nog voor een Masters opleiding.

*edit: spelfouten

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Een oude bekende heeft mij ook vertelt over deze kopstudie bij NOVI, hij is er in november mee gestart. Ik vroeg me al af of het wel een erkende studie was. Dat blijkt het dus wel te zijn.

Ik kom ook uit het zuiden en ik heb ook begrepen dat het moeilijk is om voldoende studenten bij mekaar te krijgen zodat ze een traject in Eindhoven starten. Dat is erg jammer, ik zou bijna een hele dag kwijt zijn aan reizen+middag studeren en daar komt dan nog de avond bij.
Ik moet toch eens gaan praten met mijn managers, maar aangezien ik nog in de proeftijd zit zou het nog wel eens moeilijk zijn hen zover te krijgen om mij deze studie te laten volgen. Ik kan me ook voorstellen dat ze moeite hebben met het feit dat ik enkele uren per week niet declarabel ben...

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Zelf zit ik er ook aan te denken aan avond HBO of itrack volgen. Een HBO is wat algemener of hoort dat te zijn. Maar omdat die tegenwoordig zo negatief in het nieuws zijn, je zou niets leren cq geen les krijgen, cijfers soms bijna kado. Gasten die niets doen in jouw project krijgen ook goede cijfers.

Ervaring heb ik al genoeg maar niet genoeg papier.
Ik wil dus itrack doen, dan weet ik zeker dat ik wat leer. Nadeel is dat ze weer weing tot niets aan competenties doen. :(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik zou eens kijken naar de opleiding IIE.

Het staat voor Information Engineering.
Is een vorm van bedrijfskundige informatica. http://iie.hva.nl

Verwijderd

ErikRo schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:21:
Gasten die niets doen in jouw project krijgen ook goede cijfers.
Bij ons is het nochtans zo dat je bij elk project een gedetailleerd persoonlijk logboek moet bijhouden om aan te geven welke persoon wat gedaan heeft.
Als er een rotte appel bij zit wordt die er ook effectief uitgehaald.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 13:49
Wat wil je er uiteindelijk mee bereiken? Is het voor jezelf, dus om meer te weten over een en ander, dna kan je beter cursussen doen. Wil je meer gaan verdienen en een betere baan (kunnen) krijgen, ga dan voor een HBO opleiding.
Ik ben zelf bezig met een avondopleiding HBO Informatica, en het valt op zich wel mee. per jaar zijn er 4 periode's van ieder 7 weken. Per week zit je 2 avonden op school.

Zowiezo staat een gerenommeerde opleiding beter op je CV dan LOI bijvoorbeeld. Daarnaast denk ik dat ik niet de discipline zou op kunnen brengen om het met zelfstudie te halen.

Voordeel cursus: Je kan een richting doen die je leuk vindt, bij HBO krijg je van alles een beetje
Voordeel HBO: HBO bachelor is veel meer waard dan een stapel losse cursussen.

overigens staat er vaak dat een cursus op HBO niveau is, hetgeen nog geen HBO is. Wel kan je met veel certificaten die je al hebt vrijstellingen krijgen.

Wat je ook doet, succes in je keuze!

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Pagina: 1