Toon posts:

Alleskunner goed samengestelt?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen :)

Bij een vriend van me gaan ze binnenkort flink investeren in een nieuwe computer. Dit omdat hun huidige dell pc veels te verouderd is. De computer moet lang meegaan, daarom willen ze ook goede componenten.

Hij vroeg aan mij of ik iets wist, en zelf samenstellen is natuurlijk veruit het beste.

Waarvoor de pc gebruikt gaat worden?

- Gamen (!)
- Overklokken (op den duur)
- Video/Foto bewerking
- Office

Het is dus een alleskunner.

Budget 2000EUR incl randapparatuur (monitor.)

Ik kwam uit bij deze samenstelling:
http://www.uploadworld.nl...07/uploadworld_mitchh.JPG

Verwijderd

Het plaatje werkt helaas niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij wel :X ? Heb er maar een link van gemaakt.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 09:12 ]

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Plaatje werkt hier wel (op de link klikken), mischien is het wel handiger om de hele configuratie als tekst op het forum te zetten.

Even over de configuratie zelf:
Videokaart: Ik zou zelf een mid-end kaart kopen, dan kun je over een jaar ofzo nog een nieuwe kopen, waarmee je weer een tijdje doorkan en die weer alle nieuwe mogelijkheden heeft.

Algemeen, ik zou je budget naar ongeveer 1400 euro schroeven en de rest bewaren voor een upgrade!
Voor de duurste modellen processoren betaal je veel meer voor maar een beetje extra snelheidswinst en als je toch gaat overklokken op termijn, met een minder dure cpu kom je vaak bijna net zo ver.

Mijn 2 centen :P

Verwijderd

je hebt nog een dvd-brander? Verder een mooie setup. Beetje dure kast, maar die dingen gaan meerdere pc's mee, dus dat is een goede keuze.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 22:16
Het geheugen opzich is overkill, je hebt niet meer nodig dan ddr2 5300 of evt 6400. Dat scheelt in de prijs wat je ergens anders in kan investeren.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica