Het volgende.
Ik ben voor de plaatselijke voetbal vereniging bezig met een website die een verjaardag kalender laat zien middels deze PHP pagina.
Als bovenstaande pagina geladen wordt, is het de bedoeling dat de jarigen van de huidige maand (staat nu even vast op 01 ivm testen) worden getoond. In FireFox is dit geen probleem. Echter in Internet Explorer krijg ik de melding dat de pagina niet geladen kan worden en dan wordt dus ook de bewerking afgebroken.
Als ik het ajax script uitvoer, krijg ik netjes de juiste output. Het gaat mis op de volgende regel:
Als ik deze weghaal, wordt de pagina netjes geladen en kan ik gewoon gebruik maken van het AJAX script.
Als ik dus de pagina voor het eerst laadt en wil dat AJAX meteen iets laat zien, dan geeft IE dus de melding dat hij de pagina niet kan laden.
AJAX script:
Ik ben voor de plaatselijke voetbal vereniging bezig met een website die een verjaardag kalender laat zien middels deze PHP pagina.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| <? session_start(); include("includes/inc_functions_date.php"); include("includes/inc_header.php"); ?> <script language=JavaScript> ajax_do('ajax_verjaardagen.php?maand=01');</script> <table width=100% cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td colspan="2"><h1>Verjaardags kalender</h1><br /></td> </tr> <tr> <td> <form name="form_maanden"> <select name="maanden" onchange="ajax_do('ajax_verjaardagen.php?maand='+maanden.value) "> <option value ="">Selecteer een maand.. <option value="01" selected>Januari <option value="02">Februari <option value="03">Maart <option value="04">April <option value="05">Mei <option value="06">Juni <option value="07">Juli <option value="08">Augustus <option value="09">September <option value="10">Oktober <option value="11">November <option value="12">December <option value="13">Alle maanden </select> </form> </td> <td align="right"> <div id="num_jarigen"> </div> </td> </tr> </table> <p></p> <p></p> <div id="jarigen"> </div> |
Als bovenstaande pagina geladen wordt, is het de bedoeling dat de jarigen van de huidige maand (staat nu even vast op 01 ivm testen) worden getoond. In FireFox is dit geen probleem. Echter in Internet Explorer krijg ik de melding dat de pagina niet geladen kan worden en dan wordt dus ook de bewerking afgebroken.
Als ik het ajax script uitvoer, krijg ik netjes de juiste output. Het gaat mis op de volgende regel:
HTML:
1
| <script language=JavaScript> ajax_do('ajax_verjaardagen.php?maand=01');</script> |
Als ik deze weghaal, wordt de pagina netjes geladen en kan ik gewoon gebruik maken van het AJAX script.
Als ik dus de pagina voor het eerst laadt en wil dat AJAX meteen iets laat zien, dan geeft IE dus de melding dat hij de pagina niet kan laden.
AJAX script:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| var url = document.location.href + ''; var xend = url.lastIndexOf("/") + 1; var base_url = url.substring(0, xend); var jsel; function ajax_do (url) { // Does URL begin with http? if (url.substring(0, 4) != 'http') { url = base_url + url; } if (jsel != null) { document.body.removeChild(jsel); } // Create new JS element jsel = document.createElement('SCRIPT'); jsel.type = 'text/javascript'; jsel.src = url; // Append JS element (therefore executing the 'AJAX' call) document.body.appendChild (jsel); } |