Toon posts:

Nieuwe PC - configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe PC, al een poosje overigens.
Ik heb nu een configuratie opgezet waarvan ik denk dat ik die wil gaan kopen:

Asus P5ND2 SE (Socket 775)
Maxtor DiamondMax 10 (250GB)
NEC Floppydrive
GigaByte GZ-X1 (Midi Tower)
Samsung SH-D162C (DVD-speler)
Intel® Core™ 2 Duo E6400
Arctic-Cooling AF12025 Fan
MS-TECH LD-1000 (5.1 sound)
NEC NEC AD-7173A (DVD-brander)
Asus Extreme AX550HM512/TD/256M (PCIe grafisch)
Buffalo 1 GB DDR2-667

Totaalprijs (bij alternate): € 721,-

Wat vinden jullie van deze configuratie? Wat kan er beter (en wat zouden jullie beter doen?) binnen de € 725,-?

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik mis de voeding.
Verder zou het een goed idee zijn om te vertellen wat je met je pc wilt gaan doen. Voor Office en internet heb je andere eisen dan voor zwaar gamen. Succes met je aankoop alvast!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06-2025

Arch-IT-ect

.nutter

Ik denk dat een Western Digital HD stiller zal zijn dan die DiamondMax ratelaars :)
voor de rest ziet dit er niet zo slecht uit :)

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Verwijderd

als die MSTech een losse geluidskaart is lijkt het me niet nodig die daarin te steken, dat moederbord heeft ook onboard geluid wat de kwaliteit van dat kaartje wel zal evenaren.

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
de maxtor is goed ik heb ook een dimondmax en die hoor ik heel weinig, is toch wat goedkoper dan seagate.

BUH

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou die DVD speler skippen. Je hebt een DVDrw, dus daar kun je ook alles al mee. Daarbij zou ik de floppydrive al helemaal weglaten, je gebruikt zo'n ding toch nooit meer.
En ik zou die Maxtor door een Seagate vervangen (of een ander merk dat betrouwbaar is, die Maxtors geven nu eenmaal meer problemen).

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:47

Theo

moederbord

Ik mag aannemen dat het geheugen 2 x 512 MB is en niet één reepje van 1 GB?

Het voordeel van 2 reepjes is dat je dual channel kan draaien. In dual channel is het geheugen twee maal zo snel als in single channel (een reepje). Dus 2 x 512 MB is twee maal zo snel als 1 x 1024 MB.

Verder heeft de kast geen voeding, dus die moet je los toevoegen en is je videokaart absoluut niet geschikt om te gamen..

Nu met WP, PV, EV en PC

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze topics zien we maar al te vaak op GoT, vandaar hebben we hier speciale richtlijnen voor opgesteld. Deze kun je nalezen op Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? . Aangezien dit topic niet aan deze richtlijnen voldoet, wordt deze voorzien van een mooi roestvrij hangslot. :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.