Toon posts:

game probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik heb sinds een maand of 2 de volgende setup:
E6600
P5W DH DELUXE
X1900XT 512mb sapphire met een vf900 cu led fan
corsair 5-4-4-15 drr2 800mhz 1gig
samsung spinpoint 250 gig

Als ik gewoon een beetje muziek etc. aan het luisteren ben heb ik nergens last van. Maar ik hou ook best van een game, en daar gaat het meestal mis. Soms als ik een spel opstart kan ik 5 minuten spelen en dan sluit hij vervolgens meteen het spel weer af. Soms kan ik 30 minuten spelen en dan sluit hij pas het spel af. Dit komt alleen voor bij bepaalde spellen (voornamenlijk nieuwe). Ik ben een beetje op de temperaturen gaan letten en mijn computer meet het volgende:
CPU 40 - 45 graden celsius
VGA 60 -70 graden Celsius
NB 47 - 52 graden Celsius

Dit zijn voor mijn specs toch hele nette temperaturen als je het mij vraagt? Alleen het gekke is als ik mijn intake en outtake fans op 100% zet dan heb ik nergens last van ? en de temperaturen schelen maar 2 of 3 graden? En om nou altijd als ik game een DIKKE "vliegtuigmoter" naast me te hebben lijkt me nou ook niet mijn ideale toekomst beeld :P Weten jullie meschien waaraan het zou kunnen liggen?

EDIT: als ik alles op 100% laat draaien nog steeds last van het probleem

Nog een vraagje: ik download af en toe dingen met bittorent (legaal) en dan laat ik heb wel eens een nachtje aan staan en dan begint het gehuegen gebruikt bij 50 tot 100 mb en als ik dan wakker wordt de volgende ochtend dan is mijn computer DIK aan het "swappen" het geheugen gebruik is gestegen naar 1300mb :D dat betekent dat hij 300mb van mijn hhd gebruikt als ramgeheugen... Dit lijkt me ook niet echt gezond bij een programmatje als bittorent? Weten jullie hoe ik dit kan verhelpen?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:55

Nemesizz

Untouchable

Zijn de VGA temps idle of tijdens het gamen?

Als het idle is, dan zijn ze toch een beetje aan de hoge kant en kan verklaren dat ie er bij games uitploft.

Andere temps zijn naar mijn weten ook wel goed.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:36
wat betreft torrent, gebruik een andere client zoals utorrent

Verwijderd

Kijk dit anders even: X1950 Pro veroorzaakt crashes

Geld wel voor de x1950, maar misschien heb jij wel hetzelfde probleem als hun..

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:22
Welke voeding heb je?

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02 22:13
ipv ''welke voeding heb je'' kunnen we beter vragen, wat zijn je spanningswaarden ?

bekijk dit eens met programma's als speedfan en everest
heb je ook al eens memtest gedraait ?

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Verwijderd

Topicstarter
De temps in de TS zijn net na het gamen, dus stressed. Ik heb een zalman 460 Watt, spanningen zijn als volgt:
Vcore: 1.25
+5 : 5.07
+3.3 : 3.28
+12 : 12.35

Dit is uitgelezen met Asus Probe II

Memtest, orthos dual, prime, 3dmark05 nergens last van

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 17:24 ]

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Er zijn aardig wat games die last hebben van CTD (Crash to Desktop). Bekende is battlefield serie van EA. Deze had erg veel last van de dual core cpu's, oplossing was het uitschakelen van 1 core ;)

De temperatuur is niet het probleem van een CTD, als de temp te hoog wordt schakeld de hele PC uit en niet de game. De PC kan namenlijk nooit weten welk proces de veroorzaker van de verhoogde temp is.

Reden van CTD's zijn meestal te vinden in de games zelf in combinatie met bepaalde hardware en driver versies.

Advies: kijk op forums rondom de games om te kijken wie er nog meer last van hebben!

Verwijderd

Topicstarter
EEEEEEEEEEECCCCCCCCHHHHHHHT bedankt :D daar zou het wel eens aan kunnen ligge jah. helemaal niet aan gedacht, ik zat al te denken om me vga terug te sturen. Hoe kun je een core uit schakelen? dan ga ik het meteen teste ! ?

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Naar taakbeheer

Toepassingen -> Taak aanklikken met rechtermuisknop, kies voor Ga naar proces
Rechtermuisknop op het blauw geselecteerde proces, Affiniteit instellen.
Vink CPU 1 uit, klik op OK.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Als een onderdeel te warm word start de computer toch altijd opnieuw op?

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-02 23:33
Als je toch geen vliegtuigmotor naast je wilt en je wil de tempratuut wat naar benden brengen kan je voor je processor altijd nog een Artic Cooling 7 Pro erop zetten.
Scheelde bij mij 10graden (heb ook een E6600 @ 3.2Ghz).

Verwijderd

Topicstarter
jow verliezer en Ivrijn dankjewel he, ik heb nog geen tijd gehad om te teste (@home ##$%#!@$ provider... ik had weer eens geen internet) ik ga dit vandaag, of morge hoe je het wil noeme want het is tenslotte al zaterdag :P nog teste.

@bassie
ja vrijwel altijd maar er zijn uitzonderingen..

@M.koers
ik vind mijn processor nou nog niet echt warm 40 graden celcius? maar ik ga binnenkort toch watercooling kopen, en dan passief met 8 cape cora's :9~ . Dus dat wil wel, en ik vind het zonde om nou weer een artic cooling 7 erop te zetten want dan moet weer heel me mobo der uit heb ik geen zin in :O toch bedankt voor de tip hoor ;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 22:36
verliezer schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:43:
Er zijn aardig wat games die last hebben van CTD (Crash to Desktop). Bekende is battlefield serie van EA. Deze had erg veel last van de dual core cpu's, oplossing was het uitschakelen van 1 core ;)
Daar ben ik het niet mee eens. Die 'crash-to-desktop' in Battlefield 2 kwam door patch 1.3. Heel veel mensen (inclusief mijzelf) hadden hier ook last van met een single core cpu, dus dat was gewoon een bug in het spel.

edit: sinds patch 1.4 heb ik er geen last meer van.

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 06-01-2007 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er alleen last van als ik online speel... :S ik ga nu even teste met één core online, ff kijken of het daardoor komt anders ga ik ff die patch downe

• militair90
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2025

militair90

sure we can f*uck it up

ik heb nu met battlefield 2 patch 1.5 ook last van crash to desktop, hij laad de map, laat mij een team kiezen en dan spawn ik, dan gaat het 1 sec goed dan boem. naar desktop! gebeurd nu sinds een week en ik heb er de afgelopen week geen nieuwe drivers opgezet of battlefield gepatcht

ideas?

'' I'f you're going throuh a hell, keep on going '' Winston Churchill

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

CMG

militair90 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:01:
ik heb nu met battlefield 2 patch 1.5 ook last van crash to desktop, hij laad de map, laat mij een team kiezen en dan spawn ik, dan gaat het 1 sec goed dan boem. naar desktop! gebeurd nu sinds een week en ik heb er de afgelopen week geen nieuwe drivers opgezet of battlefield gepatcht

ideas?
Dang, je reageert op een topic van bijna 3 jaar oud :) Zat al te denken: E6600 met maar 1gb ram? Time 2 invest a few dollars :P

[ Voor 7% gewijzigd door CMG op 03-11-2009 20:11 ]

NKCSS - Projects - YouTube

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

lol, inderdaad :P ik vond 1GB ook al zo weinig, en de setup zo oud... wilde bijna adviseren om een reepje ram erbij te halen...

[ Voor 177% gewijzigd door bwerg op 03-11-2009 20:33 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• militair90
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2025

militair90

sure we can f*uck it up

ja sorry, kheb gewoon 2.6 ghz quad core en 4 gig ddr2 ram met een 8800 gts. maar iemand een idea hier tegen?

'' I'f you're going throuh a hell, keep on going '' Winston Churchill

Pagina: 1