Welke waarde virtueel geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:51
Hallo

Ik heb ff een vraagje. Ik wil graag weten wat de optimale settings zijn voor mijn wisselbestandgrootte

Het gaat hier om een hd van 160 gb (.

2 partities:
c:75 gb
d:73.9 gb

momenteel 2 gb werkgeheugen (ddr2 533 mhz), porcessor intel duo 2 core t7200 (2x 2,00 gb)

wat zijn bij deze specificaties de optimale waarden voor mijn virtueel geheugen en op welke partitie(s)? (begingrootte en maximumgrootte)

momenteel: op de c: begingrootte 2046 mb en max. grootte: 4092 (factory settings)
op de d: geen wisselbestand

wat zijn goede tips bij het bepalen van deze waarden?

is het aan te raden om het virtueel geheugen op de c, d of beide partities te zetten? (1 hd, 2 partities)

en nog een vraagje: de fsb van de processor is 677 mhz, maar het werkgeheugen draaid op 533 mhz. Maakt dit veel uit? is het aan te raden om dit werkgeheugen te vervangen door werkgeheugen dat op 677 mhz draaid?

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1.5 tot 2x het RAM-geheugen wordt inderdaad gezien als swap-file. Er is niks mis mee om te experimenteren met deze grootte en te kijken hoe je PC nog reageert als je zware taken uitvoert.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:51
wat moet ik dan als minimum en wat als maximum instelen? als de pc zware programma's niet trekt, welke van de 2 moet ik dan verhogen? en op welke partitie kan ik het virtueel geheugen het beste instellen? of maakt dit niets uit?

[ Voor 26% gewijzigd door ToWi1989 op 04-01-2007 01:35 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

zelf heb ik 3gb en mijn swap staat op C: 500-1500
Altyd blijft de swap 500MB en word niet meer aangeraakt sins de laatste reboot :)

geen idee wat voor geheugenslurpende programma's jij bebruikt, maar bij mij valt het wel mee.
bf2 met ~1gb is de enige die veel eet

[ Voor 34% gewijzigd door ThaHandy op 04-01-2007 01:38 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:35

momania

iPhone 30! Bam!

TomWinkelmolen schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 01:34:
wat moet ik dan als minimum en wat als maximum instelen? als de pc zware programma's niet trekt, welke van de 2 moet ik dan verhogen? en op welke partitie kan ik het virtueel geheugen het beste instellen? of maakt dit niets uit?
Als je niet weet hoe je het in moet stellen is de standaard meestal genoeg. ;)

En als je denkt dat je pc vele malen sneller wordt (en ook een beetje sneller) door het anders in te stellen heb je het vaak mis ;)

Verder had je deze vraag beter in Windows Clients kunnen stellen.
Dit subforum is tbv http://tweakers.net zelf. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit zijn prachtige vragen voor Windows Clients, niet voor Frontpage Algemeen. Een move dus :) . Over dit onderwerp is trouwens ook al veel geschreven, dus zoek nog even.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De plaats van je swapfile maakt niet zo veel uit, je hdd is toch bezig op 1 schijf. Beste is nog wel op de C: want die is net even een stukkie sneller (data staat dichter op elkaar) maar niet echt merkbaar. Ik heb in mijn computer 3 GB geheugen zitten en kom nauwlijks onder de 2 GB over en ik heb daarom ook mijn swapfile uitgezet. Toen ik nog 1 GB had ging Doom3 zeuren dat ik geen swap had, toen ik er 2 GB bijprikte en swap had uitgezet, zeurde hij niet meer. Nu gebruik ik standaard ongeveer 350 MB volgens taakbeheer. Je kan gaan experimenteren hoe het loopt als je hem uitzet, maar als je problemen gaat krijgen kan je hem instellen op 500~1024.

In mijn taakbeheer staat er nog wel dat processen virtueel geheugen gebruiken, maar dat is er helemaal niet. Beetje vreemd, maar ik heb geen problemen.

Commandline FTW

Pagina: 1