Toon posts:

HP Compaq NC6000

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een HP Compaq NC6000 (2e hands).

Maar ik heb een aantal problemen:
Als ik op backspace druk en deze inhoud, gaat er maar 1 letertje weg. Dus als ik 'n zin wil weg halen moet ik meerdere keren op backspace drukken, en kan ik hem dus niet inhouden.

Mijn ventilator springt steeds aan, uit, aan, uit wel 20 x per minuut.
Speedfan geeft aan: Local Temp: 41, Remote temp1: 50, Remote temp2: 48.

Het grootste probleem is dat de knop van volume harder/zachter zo nu en dan blijft hangen.
Dus iedere keer als ik Windows opstart is het volume helemaal dicht. Dan moet ik een paar keer de knopjes indrukken, en dan blijft hij wel staan.
MAAR daardoor start de laptop soms ook niet op. Dan moet ik de knop volume harder indrukken voordat hij door boot naar Windows.

En het laatste probleem is dat Windows de driver van Bluetooth niet goed instaleerd.
En Windows vind nog een Base System-Aparaat. En ik DENK dat dit de SD-Cardreader is, want deze doet het namelijk niet. Maar ik kan nergens de goede driver vinden.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
In dit alles zie ik geen specifieke vraag. Heb je uberhaupt een vraag?

Je backspace probleem kan misschien opgelost worden door bij toetsenbord instellingen de instellingen te wijzigen.

Je fan probleem kan misschien opgelost worden worden door bij energiebeheer de instellingen te wijzigen.

Je driver probleem kan misschien worden opgelost door bij de site van HP te zoeken naar het type notebook en van de site drivers te downloaden (kan me niet voorstellen dat daar geen support meer voor is) of HP te mailen.

Battle.net tag

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-02 17:11
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:48:
En het laatste probleem is dat Windows de driver van Bluetooth niet goed instaleerd.
En Windows vind nog een Base System-Aparaat. En ik DENK dat dit de SD-Cardreader is, want deze doet het namelijk niet. Maar ik kan nergens de goede driver vinden.
Wat zou kunnen zijn is dat de chipset driver niet goed werkt van de HP Site, wat je zou kunnen doen is uitzoeken welke chipset er inzit, en dan bijv. van de intel site downloaden.

Heb dit zelf met meerdere laptops gehad!

succes

ps. met de andere twee dingen kan ik je niet helpen

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Iemand op werk had dit ook, schijnt dat er een Bios Update voor is. (http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swEnvOID=1093#120)

In de Revision History staat ook : Fixes issue with European keyboard.

(Misschien is dit de oplossing, weet niet of het keyboard probleem ook bij dit HP type was...)

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem van de Bluetooth driver is nu opgelost.

De BIOS versie was het zelfde als dat er al op stond, maar ik heb hem toch geflasht, en nu doet het toetsenbord het wel normaal.

Het enigste probleem wat ik nu nog heb is dat hij een Base System-Aparaat nog niet vindt.
En dat ik soms bij het opstarten de volume up toets moet inhouden omdat hij anders niet boot, maar begint te piepen...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50
Blijft je knop niet gewoon hangen? Als het hardware-matig is, kunnen we je daar niet echt veel bij helpen. :)
Hier op't werk zijn er enkele 100den nc6000 in gebruik, maar dit probleem komt hier niet voor.

Voor het Base System-apparaat zal ik even in een collega zijn Device Manager gaan neuzen...

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Base apparaat is zeer waarschijnlijk idd je cardreader. Je zou eens kunnen kijken bij de drivers van de NC8000 die heeft er ook 1 en die te installeren, wellicht dat het werkt (ik beloof niks hoor)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
De cardreader werkt ondertussen al.

Alleen met die knop, ja.. Is heel vreemd. Maar als ik er bij het opstarten opdruk, dan druk ik hem wel echt in, dus het lijkt me niet dat hij blijft hangen.
Ik kan helaas de behuizing niet fatsoenlijk open krijgen omdat te checken.
Maar niemand met een nc6000 met het zelfde probleem?
Pagina: 1