Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelfgemaakte UTP-kabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een UTP-kabel gemaakt en die werkt niet, heb de kabel eerst getest met een multi-netwerk tester en volgens die tester was de kabel goed. Maar toen ik hem aansloot op mijn pc stond er dat de netwerkkabel niet aangesloten is, en om de 2 seconden stond er heel even netwerkadres verkrijgen.

Nu dacht ik dat de volgorde van de kabels in de UTP-kabel niet uit maakt want ik dacht dat het precies dezelfde kabeltjes waren. Heb ze aan beide kanten in dezelfde volgorde zitten, maar dus niet in de standaard volgorde.

Ik heb op dit forum ook gelezen dat te hard aandrukken van de connector ook niet goed is, dit heb ik ook gedaan.

Kan het aan deze 2 punten liggen of zit er iets mis in de kabel?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:03

Hu9o

Schokkend

twisted pair, dus ze zitten met paren in elkaar gedraaid. De kleuren zijn dus WEL van belang!!

edit:

hier een handige link FAQ - Netwerken

[ Voor 35% gewijzigd door Hu9o op 03-01-2007 23:37 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Haha, voor zo'n zaken moet je inderdaad een topic openen 8)7

Google even voor de UTP kleurtjes, uiteraard zijn die van belang want je netwerkkaart gaat er ook van uit dat ze bepaalde volgorde(s) hebben, waarmee hij weet wat te doen. HETZIJ voor straight, maakt het natuurlijk helemaal niets uit, als ze aan beide kanten maar hetzelfde zitten. Daar heb je natuurlijk wel een punt. Maar snok eens aan het kabeltje als hij in de tester zit, misschien dat er toch een slecht contactje bijzithoor.

[ Voor 58% gewijzigd door Mizitras op 03-01-2007 23:43 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 14:10

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Waarschijnlijk is de weerstand van je kabel niet goed... het twisten is eigenlijk alleen om storingen op de kabel van buitenaf op te heffen... een goede kabeltester kan de weerstand ook meten, maar die zijn veel duurder..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MaxxBass schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:49:
Waarschijnlijk is de weerstand van je kabel niet goed... het twisten is eigenlijk alleen om storingen op de kabel van buitenaf op te heffen... een goede kabeltester kan de weerstand ook meten, maar die zijn veel duurder..
neeeee !!!1

het twisten is voormamelijk om binnen de kabel overspraak tegen te gaan.
Het helpt help natuurlijk ook tegen overspraak met andere kabels
maar zeg alsjeblieft nou geen gekke dingen ...
Mizitras schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:40:
Haha, voor zo'n zaken moet je inderdaad een topic openen 8)7

Google even voor de UTP kleurtjes, uiteraard zijn die van belang want je netwerkkaart gaat er ook van uit dat ze bepaalde volgorde(s) hebben, waarmee hij weet wat te doen. HETZIJ voor straight, maakt het natuurlijk helemaal niets uit, als ze aan beide kanten maar hetzelfde zitten. Daar heb je natuurlijk wel een punt. Maar snok eens aan het kabeltje als hij in de tester zit, misschien dat er toch een slecht contactje bijzithoor.
en OOK voor staight maakt het uit,

lees de faq's nou mensen

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 03-01-2007 23:59 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
De kabel loopt tussen mijn router en mij pc en is dus straight. Maar maakt de volgorde nu iets uit bij een straight, want daar is niet iedereen het over eens. Als ik het straight plaatje bekjik: FAQ - Netwerken maakt het volgens mij toch niks uit of ik een andere volgorde pak, want dezelfde punten worden toch met elkaar verbonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 00:22 ]

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 22:27
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:35:
Nu dacht ik dat de volgorde van de kabels in de UTP-kabel niet uit maakt want ik dacht dat het precies dezelfde kabeltjes waren. Heb ze aan beide kanten in dezelfde volgorde zitten, maar dus niet in de standaard volgorde.
begin daar dan maar eens mee ;)

edit: geloof me, jawel

[ Voor 3% gewijzigd door Remond_FRL op 04-01-2007 00:26 ]

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

@mol , waarvoor denk je dat die aderparen gedraaid in de kabel zitten ?

wiki .. http://nl.wikipedia.org/wiki/Twisted_pair

of waarom denk je dat ze de kleuren aangeven als ze niet relevant zouden zijn ?

[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 04-01-2007 00:35 ]

Iperf

Verwijderd

Hiero kun je wat info vinden... helaas alleen nog via de google cache:

http://64.233.183.104/sea...+order&hl=en&ct=clnk&cd=1
One cannot use flat-untwisted telephone cable for a network cable that runs any appreciable distance. One must use a pair of twisted wires to connect a set of transmitter pins to their corresponding receiver pins. One cannot use a wire from one pair and another wire from a different pair... See the theory page for the reasons why.
theory page: http://64.233.183.104/sea...theory&hl=en&ct=clnk&cd=1

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de reacties ik zal het morgen proberen

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Volges mij zijn al die draadjes gewoon net hetzelfde! enkel de kleuren is om der nog aan uit te kunnen :D

Hetzelfde in een huis: als een electricien oranje en roze kabels gaat gebruiken, en er komt iemand anders iets repareren.. hoe weet ie nu welke kabels? (eiglk slecht voorbeeld :D in een huis is er gn + of -)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tokesnugerd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:59:
Volges mij zijn al die draadjes gewoon net hetzelfde! enkel de kleuren is om der nog aan uit te kunnen :D

Hetzelfde in een huis: als een electricien oranje en roze kabels gaat gebruiken, en er komt iemand anders iets repareren.. hoe weet ie nu welke kabels? (eiglk slecht voorbeeld :D in een huis is er gn + of -)
sorry hoor .... heb je die 3 links al gelezen ... ? }:O

Iperf

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jeez, is het nou echt zo moeilijk te bevatten dat de kleurvolgorde bij UTP-bekabeling van belang is? Tijd voor een stickie ofzo want ik heb 't idee dat dit echt elke dag voorbij komt...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja het is weer vakantie ......

Iperf

Verwijderd

Voor de mensen die zeggen dat de kleur ook uitmaakt bij een straight UTP kabel...

Ik heb zojuist eentje gemaakt waarbij aan beiden kanten de kleuren overeenkomen maar niet volgens een officiële volgorde en deze werkt prima! Deze informatie kon ik zelf nergens vinden dus bij deze;

Straight kabels werken zolang de volgorde aan beiden kanten hetzelfde zijn. En om even precies te zijn is hier mijn gebruikte volgorde voor beiden kanten:
- bruin
- bruin,wit
- oranje
- oranje,wit
- groen
- groen,wit
- blauw
- blauw,wit

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Godverdomme…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:52:
Voor de mensen die zeggen dat de kleur ook uitmaakt bij een straight UTP kabel...

Ik heb zojuist eentje gemaakt waarbij aan beiden kanten de kleuren overeenkomen maar niet volgens een officiële volgorde en deze werkt prima! Deze informatie kon ik zelf nergens vinden dus bij deze;

Straight kabels werken zolang de volgorde aan beiden kanten hetzelfde zijn. En om even precies te zijn is hier mijn gebruikte volgorde voor beiden kanten:
- bruin
- bruin,wit
- oranje
- oranje,wit
- groen
- groen,wit
- blauw
- blauw,wit
Ja.. dat werkt.. voor 20cm ofzo.

De standaarden zijn niets voor niets, TWISTED.
Maar als jij je eigen mening wilt hebben en wilt gebruiken. Prima.

Ow ja, waarom gebruik je geen luidsprekerdraad van CCS? Dat werkt ook prima. Dat je >20cm er al geen gigabit meer overheen krijgt boeit natuurlijk niet.

Een topic trappen van bijna 10 jaar oud met een stuk eigenwijzigheid is net niet de bedoeling hier....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.