Ik heb hier een systeem met Kubuntu 6.06 draaien die ik voornamelijk als server gebruik en opslag van grote bestanden.
Daarnaast heb ik een MacBook waarmee ik met SSH kan inloggen op die machine, nu wil ik het voor elkaar krijgen dat ik, als ik ingelogd ben op de linux machine, een applicatie kan starten en kan tonen op het scherm wat op mn linux bak aangesloten staat.
Wat ik heb geprobeerd is het volgende;
- van mn macbook ingelogt via SSH op mn linux bak
- commando "export DISPLAY=:0:0" uitgevoerd - dat is de waarde die ik terug krijg als ik vanuit een terminal op de linux bak zelf echo $DISPLAY uitvoer. Het X display waar ik dus mijn beeld wil hebben
- mplayer iets.avi
Ik krijg alleen de volgende melding;
_X11TransSocketINETConnect() can't get address for :0:6000: Name or service not known
vo: couldn't open the X11 display (:0:0)!
Heeft iemand ideeen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Daarnaast heb ik een MacBook waarmee ik met SSH kan inloggen op die machine, nu wil ik het voor elkaar krijgen dat ik, als ik ingelogd ben op de linux machine, een applicatie kan starten en kan tonen op het scherm wat op mn linux bak aangesloten staat.
Wat ik heb geprobeerd is het volgende;
- van mn macbook ingelogt via SSH op mn linux bak
- commando "export DISPLAY=:0:0" uitgevoerd - dat is de waarde die ik terug krijg als ik vanuit een terminal op de linux bak zelf echo $DISPLAY uitvoer. Het X display waar ik dus mijn beeld wil hebben
- mplayer iets.avi
Ik krijg alleen de volgende melding;
_X11TransSocketINETConnect() can't get address for :0:6000: Name or service not known
vo: couldn't open the X11 display (:0:0)!
Heeft iemand ideeen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
musica | fotografica | amalia