Ik ben nu al bijna 4 uur aan het prutsen maar ik kom er niet uit. Ik heb een php file, fetchPage.php, zonder classdev of whatever. 't doel van deze PHP file is het includen van een moederklasse, die vervolgens allemaal plugin classes in haar plugIn variabele gooit als objecten. Dát werkt al. De plugIns worden daadwerkelijk geladen, en zijn ook te benaderen vanuit elke andere plugin met de :: operator.
Echter, om de functionaliteit van de moederklasse over te erven naar de een-na-belangrijkste klasse wil ik een plugin als extend maken. Maar zodra ik 'extends boot' in de classdev van de plugin zet, crasht ALLES, en word er NUL output gegenereerd. Zelfs echo 'foobar'; werkt niet meer, ook al zet ik 'm bovenaan in fetchPage.php
Wat is er mis met de volgende code?
fetchPage.php:
in combinatie met de volgende classes:
boot.php:
en parser.php:
Nogmaals, zodra ik extends boot weghaal, werkt het geheel wel weer, echter zonder de moederfunctionaliteit van boot in parser.
Echter, om de functionaliteit van de moederklasse over te erven naar de een-na-belangrijkste klasse wil ik een plugin als extend maken. Maar zodra ik 'extends boot' in de classdev van de plugin zet, crasht ALLES, en word er NUL output gegenereerd. Zelfs echo 'foobar'; werkt niet meer, ook al zet ik 'm bovenaan in fetchPage.php
Wat is er mis met de volgende code?
fetchPage.php:
PHP:
1
2
3
| // echo 'foobar'; //Dit werkt dus al niet meer zodra in parser.php 'extends boot' staat. require_once($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/_includes/_system/boot.php'); $boot = new boot; $fN = $boot->plugIns; |
in combinatie met de volgende classes:
boot.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| class boot { var $plugIns; function boot() { require_once($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/parser.php"); $this->plugIns['parser'] = new parser(); } } |
en parser.php:
PHP:
1
2
3
| // require_once($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/boot.php'); class parser extends boot { } |
Nogmaals, zodra ik extends boot weghaal, werkt het geheel wel weer, echter zonder de moederfunctionaliteit van boot in parser.
[ Voor 0% gewijzigd door Scyth op 03-01-2007 23:18 . Reden: typo ]
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0