[Iiyama 435S] - Windows is blauw?

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Ik heb net een GeForce 7800GTX (2x DVI) aangesloten op een Iiyama ProLiet E435S en een ProLite E430. Beiden zitten met een DVI-verloop gewoon aan hun D-SUB aangekoppeld.

Als ik de E435S aanzet, dan gaat hij automatisch calibreren. Dan is het beeld en de kleur goed maar opeens springt ie terug naar "een instelling" en hangt er een enorm blauwe gloed over mijn Windows.

Heb al geprobeerd met de Color-profiles te werken van Iiyama en met mijn Detonator-drivers de color-balance aan te passen maar niets werkt. De monitor is en blijft blauw tijdens aanstaan en alleen als ik telkens op Auto/Exit druk (knopje aan de voorkant voor calibreren) is het beeld enkele seconden zoals het behoort te zijn.

Iemand idee waar dit aan kan liggen want al tijdens het typen van dit bericht, begin ik me net een Smurf te voelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 22:00

switchboy

-ruimte te huur-

Misschien je kleurtemperatuur? Als die te hoog staat gaat het beeld er ook blauw achtig uitzien. iig de witte gedeeltes

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 22:27

wowi

Of je dvi verloop is niet goed, geeft een van de kleuren niet door, probeer een ander verloopje als je die hebt.

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Alle settings geprobeerd; zelfs als ik blauw op 0 zet en rood/groen richting de 100, dan blijft 'ie blauwig.
wowi schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:18:
Of je dvi verloop is niet goed, geeft een van de kleuren niet door, probeer een ander verloopje als je die hebt.
Tja, verloopje zat ook aan mijn vorige monitor en die was wel kleur-echt.

*edit*
Zowel verloopstukjes als output-DVI op de GeForce verwisseld; alleen de E435S blijft blauw. De E430 blijft netjes.

[ Voor 71% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2007 23:21 ]

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 15:23
probeer dit eens:

monitor uitzetten
de "+" en "-" knop ingedrukt houden en dan aanzetten.
op "menu" drukken
je krijgt nu een ander menu dan je gewend bent.
ongeveer 2 posities omhoog naar "auto color"
die selecteren en dan op "enter" drukken
als het goed is is je kleur nu wel goed.

monitor een keer uitzetten en weer aan en alles moet nu goed werken.

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
polo1987 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:22:
probeer dit eens:

monitor uitzetten
op "menu" drukken

Same shit... Tijdens het kiezen van Auto Color wordt er tijdelijk omgeswitcht naar de goede kleur, daarna direct weer mijn blauwe waas, ook na uit- & aanzetten.

*edit*
Ik sluit net mijn laptop aan en die monitor is & blijft blauw. Vermoeden begint te rijzen dat 'ie defect is?

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2007 23:29 ]

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
8)7 8)7 Nu doet 'ie het ineens wel... Tenminste, for the time being, dus door de 435S hou ik jullie op de hoogte of 'ie de komende dagen overleeft.

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:22
Hee, ik weet niet of dit probleem ook bij jou is. maar bij mijn met me 7900gto had ik het probleem denk ik ook. ik sluit netjes me syncmaster 913v aan met het verloopstukje.
ja beeld denk ik dat is mooi.. alleen een blauwe waas heb jij dit ook?
als ik dan het verloop stukje beweeg is het weg.. misschien heb je dit ook dat je scherm niet echt heel erg lekker werd in samen werking met het verloop stukje van dvi naar analoog?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
Meestal is het zo dat een pinnetje in je beeldscherm stekker krom is / geen contact maakt.

Maar hier ligt het duidelijk aan de monitor :)

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Slingertj3 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:38:
Hee, ik weet niet of dit probleem ook bij jou is. maar bij mijn met me 7900gto had ik het probleem denk ik ook. ik sluit netjes me syncmaster 913v aan met het verloopstukje.
ja beeld denk ik dat is mooi.. alleen een blauwe waas heb jij dit ook?
als ik dan het verloop stukje beweeg is het weg.. misschien heb je dit ook dat je scherm niet echt heel erg lekker werd in samen werking met het verloop stukje van dvi naar analoog?
Tja, het is vreemd. Kan me bijna niet voorstellen dat het een probleem is in de GF7-serie want hiervoor stond er een Acer op aangesloten en die werkte, vanaf moment 1 met hetzelfde DVI-verloopje zonder problemen. :?

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:22
MAX3400 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:42:
[...]

Tja, het is vreemd. Kan me bijna niet voorstellen dat het een probleem is in de GF7-serie want hiervoor stond er een Acer op aangesloten en die werkte, vanaf moment 1 met hetzelfde DVI-verloopje zonder problemen. :?
misschien kwam dat omdat het verloopje 100% goed aangesloten zat?
want zodra ik nu me stekker beweeg word het slecht maar als ik hem weer rechtzet zeg maar is het beeld goed.. denk dat het niet zo`n super uitvinding is die verloopjes?

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Slingertj3 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:10:
[...]

misschien kwam dat omdat het verloopje 100% goed aangesloten zat?
want zodra ik nu me stekker beweeg word het slecht maar als ik hem weer rechtzet zeg maar is het beeld goed.. denk dat het niet zo`n super uitvinding is die verloopjes?
Neuh, verloopje zit goed vast. Wat ik zei: vorige monitor nergens problemen mee.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Woei :D

M'n ex heeft al maanden een probleem met haar E435S, namelijk een groene waas die niet weg ging. Ze probeerde de 'auto' instelling, die zette het goed (wat aangaf dat het geen hardwareprobleem was), maar het sprong erna steeds terug op groen.

Ik zit momenteel bij haar, las dit topic, gebruikte de +/- extra menu truc en zowaar, het is haarscherp en juist gekleurd \o/

Oslik blyat! Oslik!

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Probleem is weer terug. Kom net thuis, zet monitor aan (PC was nog aan) en hij is weer blauw... In ieder geval tot zover bedankt voor het meedenken allemaal maar de schermen gaan de deur uit.

• Sneuterveuter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 09:26
polo1987 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:22:
probeer dit eens:

monitor uitzetten
op "menu" drukken

Dit heeft het probleem voor mij op een 435S opgelost, maar nu heb ik het probleem ook op een 431S. Maar de manier om in het speciale menu te komen werkt helaas niet. Iemand een idee hoe dat bij de 431S moet, of hoe ik daar achter kan komen? Een tijd op Google en GoT zoeken bracht me niet verder.
Pagina: 1