[XP] Windows Media Player geheugengebruik

Pagina: 1
Acties:

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
De situatie:

Mijn pc werd ineens erg traag en mijn HD ging als een gek aan t werk. Ik dacht, er zal wel iets upgedate worden, maar het duurde erg lang.

Dus ik Windows Task Manager openen om te kijken wat nu aan de hand was en verrek; Windows Media Player gebruikte ineens erg veel geheugen. het VM gebruik was bijna 600 MB !

Daarna heb ik de player afgesloten, duurde het zeker een minuut voordat het geheugengebruik weer normaal was.

Ik dacht dat het mss aan de versie lag, dus ik versie 11 eraf gehaald en versie 10 geïnstalleerd, maar ook met deze versie heb ik soms van die hoge geheugengebruiken. Ik heb daar nooit last van gehad, maar de laatste tijd dus wel.

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden?

Specs:

Celeron m 410
478MB werkgeheugen
80GB HD

• RnB
Hahaa, geen reply's.. :P

Maar ik heb nu weer problemen met WMP 11, nuu is het niet alleen het geheugengebruik; maar hij neemt ook constant 100% processortijd op. Als ik WMP afsluit, dan duurt het een tijdje voordat de proces minder dan 100% opneemt en is afgesloten.

Weet iemand nu wel wat er aan de hand is?

[ Voor 3% gewijzigd door RnB op 12-07-2007 20:17 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarvoor gebruik je WMP? Als het alleen muziek is, probeer dan eens Winamp of een andere player. Voor video, er zijn zat opties in dat vlak maar ikzelf gebruik Media Player Classic. Uiterlijk van Media Player 6.4, maar verders is het helemaal anders. Ik heb er geen enkele problemen mee gehad. Ik weet het, het is geen oplossing maar een work-around, maar toch, waar zou je WMP gebruiken?

Commandline FTW

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 09:46
misschien ligt het aan je codecs? installeer eens K-lite Codec Pack.

[oftopic/] waarom gebruik je eigenlijk WMP? VLC is veel beter en kan veel meer afspelen[/oftopic]

• RnB
Hero Of Time schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:14:
Waarvoor gebruik je WMP? Als het alleen muziek is, probeer dan eens Winamp of een andere player. Voor video, er zijn zat opties in dat vlak maar ikzelf gebruik Media Player Classic. Uiterlijk van Media Player 6.4, maar verders is het helemaal anders. Ik heb er geen enkele problemen mee gehad. Ik weet het, het is geen oplossing maar een work-around, maar toch, waar zou je WMP gebruiken?
Voor muziek en video en jaa, ik weet dat er andere (mss betere) progs zijn voor die 2 dingen, maar ik wil gewoon WMP ervoor gebruiken aangezien ik het een goede programma vind.

Ik heb maanden iTunes gebruikt en was er best tevreden over, maar het is allemaal wat zwaarder dan WMP en ik kan er geen video's mee kijken; niet mijn video's iig. (divx en xvid)
Heb ook een tijdje winamp gebruikt, maar vond dat maar niks. Mediamonkey ook gebruikt en vond dat helemaaaaaal niks.. En ook nog paar anderen, maar ben de naam ervan kwijt, oftewel.. ik heb al genoeg andere progs gebruikt om een keus te kunnen maken. :)

Dus, wie weet wat er mis is met WMP en heeft er mss een oplossing voor?

Verwijderd

Ik ben gestopt met wmp na versie 8 of 9 meende ik, bloatware is het sindsdien imho. En mede door te weinig goede mogelijkheden om de speler naar je eigen wensen in te stellen. Wat ook meespeelt is dat sommige (malafide) video's gebruik maken van wmp om certificaten/drm/hoe je die rotzooi moet noemen te installeren, soms nog wel met een waarschuwing vooraf maar hoeft van mij niet die rotzooi, gewoon direct een block of een error dat het niet af te spelen is bij een andere speler.

Ik gebruik zelf winamp voor muziek en bsplayer voor video's. Zowel winamp als bsplayer kun je gebruiken voor video en muziek maar hou het expres gescheiden, zal wel door gewenning zijn maar vind het wel goed zo. Webpagina's bij voorkeur flash of anders Quicktime.

Om terug te komen op wmp en een oplossing, ik zou het eerlijk gezegt niet weten. Ooit in de tijd van wmp 9 of 10 weleens gekeken naar een 'oplossing' maar toen niets gevonden. Je zegt dat wmp een goed programma is maar toch bevalt het je niet dat het zoveel resources gebruikt, misschien toch eens tijd om met een ander programma je draai proberen te vinden.

• RnB
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:57:
Ik ben gestopt met wmp na versie 8 of 9 meende ik, bloatware is het sindsdien imho. En mede door te weinig goede mogelijkheden om de speler naar je eigen wensen in te stellen. Wat ook meespeelt is dat sommige (malafide) video's gebruik maken van wmp om certificaten/drm/hoe je die rotzooi moet noemen te installeren, soms nog wel met een waarschuwing vooraf maar hoeft van mij niet die rotzooi, gewoon direct een block of een error dat het niet af te spelen is bij een andere speler.

Ik gebruik zelf winamp voor muziek en bsplayer voor video's. Zowel winamp als bsplayer kun je gebruiken voor video en muziek maar hou het expres gescheiden, zal wel door gewenning zijn maar vind het wel goed zo. Webpagina's bij voorkeur flash of anders Quicktime.

Om terug te komen op wmp en een oplossing, ik zou het eerlijk gezegt niet weten. Ooit in de tijd van wmp 9 of 10 weleens gekeken naar een 'oplossing' maar toen niets gevonden. Je zegt dat wmp een goed programma is maar toch bevalt het je niet dat het zoveel resources gebruikt, misschien toch eens tijd om met een ander programma je draai proberen te vinden.
Hmm okay, dan gaa ik denk ik toch maar weer andere progs gebruiken.. :'(
iTunes en DivX player dan maar.. :P

Maar toch, als iemand een oplossing heeft dan wil ik dat graag worden ! :)
Pagina: 1