Toon posts:

Tv kaart volledig verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met me tv-kaart het zit namelijk zo:
Ongeveer twee jaar terug heb ik een tv-kaart gekocht met de intentsie ermee tv te kijken op me tv. Heb toen alles geinstalleerd enzo en uitgetest met een antenne, alles (ned 1,2,3 geluid etc) werkte gewoon goed. Maar het is er nooit van gekomen om de gewone tv kabel in de pc te stoppen. Nu twee jaar later wil ik toch wel is tv kijken. Ik heb de kabel aangesloten maar al wil ik me tv kijk programma nu opstarten komt er te staan: Hardware initialization failed.
Nu wil ik dus even ervoor zorgen dat alles van me tv kaart wordt verwijderd van me PC, dus register en alles. Zodat al doe ik de tv kaart er opnieuw in een melding krijg van windows nieuwe hardware gevonden, wilt u het installeren enzo.
Hoe doe ik dat?

DIt zijn me specs voor als die nog nodig zijn:
Cpu: Intel Pentium 4, 3000MHz
Moederbord: Gigabyte GA-81848PM (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset: Intel Breeds Hill i848P
Geheugen: 512 MB(PC2700 DDR SDRAM)
Videokaart: nVIDIA GeForce FX 5500
Harde schijf: Samsung SP1604n 160GB
TV-Kaart: Pinnalce PCTV

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:55

Theo

moederbord

software verwijderen
In apparaatbeheer de tv kaart verwijderen
pc uitzetten en kaart verwijderen
controleren of software en melding bij apparaatbeheer weg is

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook een probleem want de tv-kaart wordt denk ik niet herkend in apparaatbeheer, want hij staat er niet tussen.
Het enige wat er tussen staat, en wat volgens mij de tv-kaart ook is, is bij overige apparaten en dan met een geel vraagteken Multimedie-videocontroller.
Al wil ik die installeren dan komt er alleen te staan dat er geen drivers gevonden kunnen worden.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:21

Super_ik

haklust!

je kunt de drivers ook met de hand installeren natuurlijk.....

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:55

Theo

moederbord

Als je dan die Multimedia controller verwijder, samen met de software, dan is toch de kaart toch uit de pc verdwenen (softwarematig)

Nu met WP, PV, EV en PC

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11-2025
De TV kaarten staan bij SOUND VIDEO EN GAME controllers
Daar staat je DRM controller etc tussen.

Dus als je daar alles weghaalt , dan kun je daarna je audio drivers weer terug zetten, als je nu niet weet welke waar bij hoort.
Maar je kunt gemakkelijk zien wat waarbij hoort.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alle software verwijderd en de multimedia-video en multimediaaudiocontroller verwijderd in apparaatbeheer. En al doe ik me tv kaart dan opnieuw in me pc dan komt er te staan nieuwe multimediavideocontroller. Maar al druk ik dan software installeren komt er te staan de hardware is niet geinstalleerd omdat de benodige software niet is gevonden.
Maar waar vind ik dan die drivers/software? Want met alleen de software van de cd werkt de tv kaart niet.

Verwijderd

als je dat ding installeerd moet je aangeven dat je het zelf uitzoekt, dan driver van cd selecteren en hoppa, het werkt. (hopelijk)

Verwijderd

Hoi Soldier J,

Probeer het eens met Dscaler, mijn tv kaart (medion 7134 chipset ) werd niet meer ondersteund door windows, ook niet de bij geleverde drivers (komt door een beveiligings update ofzo) maar Dscaler die heeft zelf ookal drivers erbij zitten voor de meeste kaarten. Je kan Dscaler 4 downloaden op http://deinterlace.sourceforge.net/downloads.htm

Groeten Jeffrey.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:43:
als je dat ding installeerd moet je aangeven dat je het zelf uitzoekt, dan driver van cd selecteren en hoppa, het werkt. (hopelijk)
Werkt niet maar bedankt.
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:08:
Hoi Soldier J,

Probeer het eens met Dscaler, mijn tv kaart (medion 7134 chipset ) werd niet meer ondersteund door windows, ook niet de bij geleverde drivers (komt door een beveiligings update ofzo) maar Dscaler die heeft zelf ookal drivers erbij zitten voor de meeste kaarten. Je kan Dscaler 4 downloaden op http://deinterlace.sourceforge.net/downloads.htm

Groeten Jeffrey.
Werkt ook niet.

Heb het nu op een andere pc geprobeerd, daar wordt hij ook herkend als multimediavideocontroller, maar verder werkt er niks, al heb je drivers geinstalleerd herkent ie hem nog niet ofzo.
Ik ga nu maar opzoeken yhoelang ik er garantie op heb.
Pagina: 1