Asus L3800C met defecte backlight

Pagina: 1
Acties:

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 22:13
Hallo,

Sinds kort is de backlight van mijn lcd-scherm van mijn laptop defect. Dit is gekomen toen er een paar druppels water op de scharnier van de laptop vielen.Ik heb de laptop toen nog open geschroefd en voelde dat de kabel die door de scharnier liep nat was tot op het moederbord.
Ik heb alles een dag laten drogen, maar het werkt nog steeds niet. Er zaten in elk geval geen kabels los.
Als ik met een lamp op het scherm schijn zie ik het normale beeld nog wel.

De laptop is 4 jaar oud en het is dus niet meer de moeite waard voor een DURE reparatie.

Ik weet ook niet of het aan de backlight zelf, de invertor of het moederbord ligt. Kan ik dit zelf op één of andere manier testen???? (Het is voor mij geen probleem op het hele apparaat uit elkaar en in elkaar te zetten. Dat heb ik ook gedaan om te checken of alle kabels goed vast zaten.

Of wie iemand een goedkoop adresje voor een eventuele reparatie?

Gaarne antwoord op bovenstaande vragen.

Alvast bedankt Frank.

Verwijderd

Goedkope backlights en converters op ebay. Werkt een externe monitor nog wel? LCD kabel ff van het moederbord losgemaakt en gekeken of er geen vocht in de connector zit? Het overblijfsel (aanslag) van het gemorste vocht kan ook geleidend zijn, en nog kortsluiting geven.

• Fr3ggel
Bedankt voor je reactie.
Er zat inderdaag geen vocht meer tussen de connector. Ik zou wel nog kunnen kijken of er nog aanslag van zit.
Een kennis van me heeft de zelfde laptop. Als ik mijn scherm bij hem aansluit krijg ik ook geen backlight (wel beeld met een felle lamp).

Zou het aan het invertorbordje of de backlight liggen als het niet aan de bekabeling ligt.
Bij ebay kan ik geen parts vinden voor deze laptop. Bij pchub.nl wel, maar daar is het out of stock.
Iemand nog een (goedkoop) adresje voor laptop parts?

Gr Frank

[ Voor 17% gewijzigd door Fr3ggel op 09-01-2007 22:33 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je nog iets kan zien als je dr schuin inkijkt is je scherm nog goed.

Als je dr niks meer mee kan kan je dr altijd nog een beamer van maken :P

Verwijderd

Backlight er even uit halen en op afmeting zoeken, kan wel uit een ander asus scherm.

• Fr3ggel
Ja, als ik er schuin op kijk heb ik wel beeld, als ik er met een lamp op schijn

Het is me zojuist ook gelukt om het scherm uit elkaar te krijgen. Een chip op de inverter leek geoxideerd. Nadat ik het printplaatje schoon hebt gemaakt werkt het nog steeds niet. Met een multimeter meet ik geen output op de inverter. Ik neem aan dat dat wel de bedoeling is.
Ik weet eigenlijk wel niet welke output een inverter moet geven.

Maar ik neem aan dat het aan de inverter ligt, en nu dus op zoek naar een andere inverter. Als iemand een idee heeft waar ik die kan krijgen hoor ik het graag.

Gr Frank

[ Voor 11% gewijzigd door Fr3ggel op 10-01-2007 00:03 ]

Pagina: 1