Intern IP-adres @Home Arris CM450 modem

Pagina: 1
Acties:
  • 4.650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Zojuist een nieuw modem van @Home aangesloten ivm de telefonie die ik ga afnemen.

Voorheen kon ik de modem benaderen via 192.168.100.1. Echter, dit werkt niet meer ... weet iemand het ip-adres (als het tenminste mogelijk is) van deze nieuwe modems?

Het is zo'n Arris CM450 ding.

Ik wil nl. eens kijken wat voor instellingen hij heeft ivm SIP e.d. (iemand bijv Asterisk draaien icm @Home telefonie)?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
doe een tracert naar buiten, kom je em vanzelf tegen
of je gebruikt de search of google

PSN: djmurcielago

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 19:25
ipconfig /all, kijk wie je gateway is, dat is je router.

• BoXie
@Murcielago

Beiden gedaan ... via een trace zit ie er niet tussen. En via search en google vind ik het ook niet. Helaas.

@rataplan
Das inderdaad mijn router ... alleen dat wist ik al .. en die zoek ik nie :z

[ Voor 33% gewijzigd door BoXie op 03-01-2007 22:46 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

arris? als in, dat kleine zwarte geval??

zo ja, de webinterface van die modem is geblockt. ténzij het ding niet online kan komen, dan kun je gewoon via 192.168.100.1 de log enzo bekijken. Is de modem online: webinterface geblockt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:07
Mijn ervaring met het Arris modem is dat je niet meer mij de webinterface van het modem kunt komen zodra hij succesvol verbinding heeft gemaakt met het @home- netwerk. Als het modem niet verbonden is, deelt het via DHCP adressen uit in de 192.168.100.0- reeks en kun je wel bij de webinterface. :)

Wat bartgrefte ook zegt :).

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-01-2007 22:49 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jaap-Jan schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:49:
Mijn ervaring met het Arris modem is dat je niet meer mij de webinterface van het modem kunt komen zodra hij succesvol verbinding heeft gemaakt met het @home- netwerk. Als het modem niet verbonden is, deelt het via DHCP adressen uit in de 192.168.100.0- reeks en kun je wel bij de webinterface. :)

Wat Raven ook zegt :).
like i said ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BoXie
Hmm ok duidelijk !! Bedankt

Iemand een idee hoe ik aan de SIP gegevens van @Home kom ? Mijn username/wachtwoord/server enzo ? Of werkt dit allemaal heel anders bij @Home ? Ik heb nl. een leuke Asterisk setup in gedachte.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 19:25
[b][message=27234006,noline]BoXie schreef op woensdag 03 januari 2007 @ @rataplan
Das inderdaad mijn router ... alleen dat wist ik al .. en die zoek ik nie :z
ah, lezen is ook een vak... Ik had even niet door dat je werkelijk een los modem hebt, ik ging al uit van een kabelrouter :) Excuus

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:43
BoXie schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:55:
Hmm ok duidelijk !! Bedankt

Iemand een idee hoe ik aan de SIP gegevens van @Home kom ? Mijn username/wachtwoord/server enzo ? Of werkt dit allemaal heel anders bij @Home ? Ik heb nl. een leuke Asterisk setup in gedachte.
@home werkt niet met een standaard voip oplossing dus ook geen sip. Ik heb het ooit opgezocht en in het @home telefonie topic gepost maar ben vergeten wat het nu ook al weer was.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je zou er alleen wat aan hebben aan die SIP gegevens als ze dat gewoon over het internet IP zouden gebruiken. Maar de kabelaars hebben een bridged modem oplossing en vermoedelijk een apart kanaal met een apart (intern)IP adres/netwerk om telefonie te transporteren over hun netwerk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:43
Heb het toch nog teruggevonden. Ze gebruiken voATM

• BoXie
Hmmm daar kan ik dus geen **** mee ? Maar goed ... ik kan altijd nog switchen na 2 mnd.

Bedankt voor de hulp.

• BoXie
Maar als ik het goed begrijp is er dus geen mogelijkheid om @Home telefonie te koppelen aan een Asterisk servertje op het LAN ... of om IP-telefoons voor @Home telefonie te gebruiken ?

Of zou je dan de telefoonstekker van de @Home modem in een modemkaartje (FXO poortje) in de Asterisk server moeten stoppen ? Dus dan krijg je een soort traject als : VoATM -> FXS (uitgang op @Home modem) -> FXO (pci kaart in Asterisk server) -> VoIP (Asterisk SIP clients) ketting.

Zou dat werken?
Pagina: 1