[Core duo] Kloksnelheid verlagen

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
Hallo,

Ik heb al gezocht op google, got en ook de meuktracker afgezocht. Maar wat ik wil doen is de kloksnelheid realtime verlagen voor mijn core duo onder windows. Ik zag dat er wel een tooltje is voor de mac.

Ik wil namelijk een spel spelen(outcast) en met een te snelle processor lopen er een aantal spelelementen niet goed die met directx 7 aangestuurd worden.( het bereiden van de twon-ha bijvoorbeeld).

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:34

angerfist-yentl

vake bei te bange!

kan je niet gewoon het spelletje locken op 1 core ?

somige games hebben daarom juist fouten

Vake bei te bange

• CR35
het is bij alle te snelle processoren. Ik had het met men Pentium 4. Maar omdat de p3 een andere architectuur is(waar outcast wel goed op draaide) zou het misschien wel goed gaan als ik hem op 1 core laat draaien. Maar volgens mij is het een singlethreaded applicatie dus zou het niet zoveel uit moeten maken.

En hij heeft geen duidelijke fouten alleen de twon-ha kun je niet berijden omdat iets van de physics door directx7 werd gedaan en die kreeg op snellere processoren te veel processortijd. Op mijn oude pentium4 loste ik het op door mp3'tjes op de achtergrond te draaien maar dat was geen lekkere oplossing. Nu dacht ik dus als het kan om de proc snelheid te verlagen dat ideaal zou zijn.

een twon-ha is een soort paard in het spel.

[ Voor 3% gewijzigd door CR35 op 04-01-2007 01:13 ]

• CR35
bescheiden schopje.

Verwijderd

Je moet een frame limiter hebben. Zoeken doet wonderen! ;)
Bijv: http://www.cpukiller.com/

Enneeh, kicken binnen 24u...

• CR35
Bedankt. Ik ga ermee aan de slag. Sorry dat ik kickte. Maar rond dit uur heeft het de meeste kans van slagen en het heeft een beetje haast. :$

edit: Het werkt! Alleen zou het nog steeds fijner zijn om de clockspeed aan te passen om dat het om een laptop gaat... Op deze manier gaat me accu wat sneller leeg.

[ Voor 37% gewijzigd door CR35 op 04-01-2007 18:55 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Clockgen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:29

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Notebook hardware control anders? Forceren op z'n traagste clocksnelheid?

Hier stond een dode link.

• MstE
  • Laatst online: 13-01 19:56
Ik zou zeggen probeer eens CPUMSR.

• CR35
die ondersteunt geen core duo en ziet het als 2 aparte processoren... Maar het was wel een goede tip en heb het met andere dingen nog wel wat aan.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of RMClock, of Notebook hardware Control zoals aangegeven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
http://mion.faireal.net/BES/

heb het zelf wel nog nooit getest, maar hiermee kan je een percentage van de cpu time toewijzen :)

• MstE
  • Laatst online: 13-01 19:56
CR35 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:15:
die ondersteunt geen core duo en ziet het als 2 aparte processoren... Maar het was wel een goede tip en heb het met andere dingen nog wel wat aan.
Das nou jammer, het is ook een oudje. ;)
catfish schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:18:
http://mion.faireal.net/BES/

heb het zelf wel nog nooit getest, maar hiermee kan je een percentage van de cpu time toewijzen :)
Ik denk niet dat het is wat de TS nodig heeft. Omdat het spel misschien kijkt naar de cpu-frequentie
en daardoor niet goed loopt. (Het is geen oeroud DOS-spel, waarvan de snelheid moet worden
gelimiteerd. ;) )

Ik heb wel een soortgelijk probleem gehad met Unreal Tournament op de laptop. De cpu-frequentie
past zich aan naarmate het nodig is. Ik moest dus de echte frequentie in vullen in het ini-bestand.

• CR35
Ik gebruik nu notebook hardware control. Daarmee zet ik hem op Max battery. Dan blijf ie op 1 gighz lopen. Vervolgens doe ik met cpukiller nog 4 % belasting met het 2.04 algorithme en hij doet het :). Ben al aardig ver weer :D.

Bedankt iedereen. Ik denk dat dit de beste oplossing voorlopig is.
Pagina: 1