Toon posts:

Van chipset 845G naar 865G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij aankoop van een nieuw mobo (ASrock P4i65G) met chipset van 865G en socket 478 heb ik problemen met windows. Mijn oude mobo was een Epox 4g4a met socket 478 en chipset 845G. Er is mij vertelt dat het nieuwe mobo zou moeten werken, echter na aanzetten zie ik wel dat harde schijf , geheugen ed. gevonden worden. Systeem start niet verder op maar komt in het zwarte veilige modus scherm. Beeldscherm werkt dus wel.Wat ik hier ook voor mogelijkheid aanklik maakt niet uit systeem blijft opstarten en terugkomen in zwarte veilige modus scherm. Drivers v/h mobo kan ik er niet opzetten omdat bij opstarten de CD wel gaat draaien maar hij dus blijft staan. Booten staat dan uiteraard op CD/DVD. Intussen ook restore Disk van de winkel geprobeerd. Dit werkt wel en 1e partitie wordt dan geformatteerd. Verder start systeem niet op. Bij opstarten krijg ik 1 piep en lijk ik heel snel een blauw scherm voorbij te zien komen.
Wie weet raad.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien even de drivers van het internet plukken? B) (Site van mobo-fabrikant..)

Anders gewoon Windows opnieuw installeren. Soms gaat hij zelfs miepen als je een net wat ander moederbord met eenzelfde chipset er in stopt..

Oh, en zet via F8 eens 'restart on error' oid uit, dan blijft dat Blauwe scherm wel staan :)

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 03-01-2007 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik XP geinstalleerd als CD rom niet goed functioneerd. Ik kan dus ook geen drivers van internet halen omdat ik nog geen internet heb. Systeem blijft cirkelen in veilige modus scherm.
restart uitzetten via F8 moet dat in de BIOS?

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:50
Dat moet je indd. in de Bios doen. En zoals ik uit de startpost mag opmaken staat in de Bios dus ook duidelijk de Boot priority eerst op CD-ROM en daarna pas HDD.
Verder zou je CD-ROM gewoon moeten werken, dus desnoods zou je eerst eens alles kunnen resetten en de HDD op een andere pc aansluiten (dan kun je eerst backup van bestanden maken en vervolgens de schijf alvast formatteren.

Als je hem dan in je systeem terughangt met de Windows CD erin en een (fabrieks-standaard) bios waarin alleen de boot-priority is veranderd (en evt. het Reboot On Error) zou alles gewoon moeten werken en zou je Windows gewoon moeten kunnen installeren.

En anders is er wss iets hardwarematig mis :9

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:44
Froebel eens met deze methode om een moederbord te verwisselen zonder Windows opnieuw te hoeven doen: http://episteme.arstechni...77909774/m/1400925745/p/1 .

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:19:
Hoe krijg ik XP geinstalleerd als CD rom niet goed functioneerd. Ik kan dus ook geen drivers van internet halen omdat ik nog geen internet heb. Systeem blijft cirkelen in veilige modus scherm.
restart uitzetten via F8 moet dat in de BIOS?
Als je geen internet hebt, vreemd dat je hier dan kan posten. Stop je hd in een andere pc en formateer em dan.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Met welke CD probeer je te booten? Toch niet de driver CD die bij het moederbord zit?
Als je een nieuw moederbord geinstalleerd met een andere chipset, dan moet je 9 van de 10 keer Windows opnieuw installeren. Je zal dus Windows opnieuw moeten installeren. Je kan het beste hiervoor een Windows XP OEM versie van iemand lenen, de legale key heb je al.
Waarschijnlijk is de recovery CD specifiek voor je computer gemaakt met dat oudere moederbord, vandaar dat die niet werkt.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Jimster schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 03:36:
Met welke CD probeer je te booten? Toch niet de driver CD die bij het moederbord zit?
Als je een nieuw moederbord geinstalleerd met een andere chipset, dan moet je 9 van de 10 keer Windows opnieuw installeren. Je zal dus Windows opnieuw moeten installeren. Je kan het beste hiervoor een Windows XP OEM versie van iemand lenen, de legale key heb je al.
Waarschijnlijk is de recovery CD specifiek voor je computer gemaakt met dat oudere moederbord, vandaar dat die niet werkt.
Als je de boven gepostte methode gebruikt hoef je totaal geen herinstallatie te gebruiken.

Daarnaast als je van Intel chipset naar een andere Intel Chipset gaat hoeft dit normaal gesproken ook niet, tenzij je SATA schijven hebt. (Dan moet je zoals in de bovenstaande link vermeld staat ook ff de bus drivers deinstalleren etc.).

Ik doe op mijn werk dagelijks ombouwtjes voor mensen en heb zelfs systemen die gaan van een s478 2,6 GHz P4 naar een E6300 C2D zonder een enkenl probleem. (Nieuwe proc, nieuw moederbord, nieuw geheugen en nieuwe videokaart! Met de oude schijf erbij).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Deze vragen komen via een 2e computer, vandaar dat ik wel internet heb alleen de andere computer waar dus de nieuwe mobo inzit werkt niet.
Ook al staat de reboot op CD/DVD dan nog kan ik windows XP niet installeren. CD gaat wel draaien maar verder gebeurd er niets.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Probeer een legale cd. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 05-01-2007 02:38 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Pagina: 1