Wifi minipci kaartje in Dell Inspirion 1200 laptop

Pagina: 1
Acties:

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 16:33
Ik heb uit de erfenis van mijn schoonmoeder een 1 jaar oude (jonge) Dell Inspirion 1200 laptop gekregen. Leuk ding alleen is de laptop zonder wifi minipci optie aangeschaft destijds. Nu heb ik net de laptop even opgemaakt om te kijken of er inderdaad een minipci slot in zit en zowaar dat is het geval. Nu mis ik alleen de antenne aansluiting naar bijvoorbeeld het beeldscherm.

Is het zonder de aanwezigheid van deze antenne uberhaupt mogelijk en zinvol om een een minipci kaartje van intel te plaatsen (pcmcia/cardbus is geen optie). Of is het zo dat Dell bij het assembleren van deze laptops nog een keuze maakt in het monteren van schermen met of zonder wifi antenne aansluitingen (dat zou de afwezigheid van een antenne verklaren).

Is het misschien zo dat de antenne ansluitingen via de minipci connector gaan?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
Je kan er nog een losse antenne bij proppen. Maar ga er maar vanuit dat het kaartje zonder antenne niet/nauwelijks bereik heeft ;)

• Martijn-V4
ThinkPadd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:08:
Je kan er nog een losse antenne bij proppen. Maar ga er maar vanuit dat het kaartje zonder antenne niet/nauwelijks bereik heeft ;)
Duidelijk, had al zo'n vermoeden maar het is altijd prettig om dat door anderen al dan niet bevestigd te zien worden. Ga dus maar op zoek naar een pcmcia/cardbus wifi kaartje (helaas pindakaas).

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 13:29

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik zou nog eens goed rondkijken in de laptop en dan vooral in de buurt van de scharnieren van het scherm. Ben zelf twee van de drie keer dat ik zelf een laptop heb voorzien van een wifi kaartje ook de antenne tegengekomen. Tweede probleem wat je wel kunt hebben is dat de aansluiting anders is. Met een beetje geluk heb je de "mini-pig" aansluiting, zo niet dan moet je hoogstwaarschijnlijk solderen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Martijn-V4
Dukey schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:13:
Ik zou nog eens goed rondkijken in de laptop en dan vooral in de buurt van de scharnieren van het scherm. Ben zelf twee van de drie keer dat ik zelf een laptop heb voorzien van een wifi kaartje ook de antenne tegengekomen. Tweede probleem wat je wel kunt hebben is dat de aansluiting anders is. Met een beetje geluk heb je de "mini-pig" aansluiting, zo niet dan moet je hoogstwaarschijnlijk solderen.
Ik heb het scherm helemaal uit de laptop verwijderd (valt met twee stalen bussen in het chassis van de laptop), de enige kabel die ik heb kunnen ontdekken is de kabel voor de schermaansturing (denk ik althans, het staat er namelijk niet op maar hoe moet de data anders naar het scherm).

Gaat dus niks worden, tenzij een Inspirion 1200 hobbyist opeens opstaat.

• Martijn-V4
Ik heb het anders opgelost en heb een Linksys WPC54G adapter gekocht. Bleek me uiteindelijk toch de makkelijkste oplossing. Draait mooi onder Ubuntu 6.10/Edgy.

Bedankt voor alle informatieve replies.
Pagina: 1