UPC/CHELLO Zéér "vage" internetverbinding.

Pagina: 1
Acties:

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 23:04
Oké, vage titel natuurlijk maar ik zal het allemaal even uitleggen. Mijn vriendin heeft Chello met een Sweex routertje, heeft altijd goed gewerkt. Een half jaar geleden had ik een laptop over met wlan, die heb ik op haar kamer gezet zodat ze een eigen pc heeft en niet hoeft te delen met haar MSN zusjes die de hele tijd spyware zitten te installeren.
Omdat ik ook een router+accespoint over had (Sitecom WL-025) heb ik die ipv die Sweex router neergezet. Werkte goed, geen problemen.

Nu, een half jaar later wil ze wat grotere bestanden over het netwerk verplaatsen, dus wij een UTP kabel neergelegd en alles aangesloten op die Sitecom. Werkte perfect, ze kon met volle snelheid internetten via de UTP kabel. Hierna alle kabels losgemaakt en die in de Sweex router gedrukt die ze een half jaar geleden altijd gebruikte.

En wat denk je? Internet werkt ook perfect, echter na ongeveer een half uur werd het tergent langzaam, 56k snelheid |:( .

Dan zou je denken dat die Sweex kapot is dus, maar na de Sitecom weer aangesloten te hebben, werkte het internet alsnog langzaam. Ik had het gehad, was laat dus ik weer die Sweex aangesloten en gedacht; komt morgen wel (vandaag dus).
Ik zette vandaag bij haar de computer aan en wat denk je; super snel internet 1000kb/s.
Na een half uur werd het internet weer super langzaam, weer die 56k snelheid en vele sites onbereikbaar, weer de sitecom erop, zelfde probleem.

Ik snap het echt niet meer! Ik lees op verschillende forums dat jeje router (MAC adres) aan moet melden via prov.upc.nl (volgens mij), maar in het verleden heb ik die Sitecom ook nooit aangemeld!

Dus, hoe kan het nou dat sinds ik die Sweex heb aangesloten (die het altijd goed deed) het internet opeens super instabiel is?

Ik heb geprobeerd:
- Google
- GoT search
- Verschillende kabels geprobeerd
- Verschillende pc's geprobeerd
- Alle cookies e.d. verwijderd
- ipconfig /flushdns

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Het MAC adres hoef je niet aan te melden, want die is gecloned vanuit het gegeven uit de modem. Anders zou internet namelijk niet kunnen werken. Heb jij hetzelfde probleem ook, als jij de computer met een utp kabel rechtstreeks (dus zonder tussenkomst van sweex/sitecom)? Als het probleem zich dan ook voordoet, dan ligt het iets verder. Het modem rebooten kan ook nooit kwaad, als je dat nog niet gedaan hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 03-01-2007 21:57 ]

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 23:04
Bedankt voor je reactie. Ik heb de laptop nog niet rechtstreeks op de modem aangesloten. Maar moet mijn MAC adres dan niet aangemeld worden bij Chello? Of begrijp ik het verkeerd.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
cheeseruler schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:17:
Bedankt voor je reactie. Ik heb de laptop nog niet rechtstreeks op de modem aangesloten. Maar moet mijn MAC adres dan niet aangemeld worden bij Chello? Of begrijp ik het verkeerd.
Ik heb geen idee over hoeveel systemen jij in totaal praat. Heel simpel: Hang hem eraan en kijk of hij het doet. Doet de laptop het niet, dan is er hoogstwaarschijnlijk een MAC adres van een ander systeem ingevoerd. Als de laptop het enige systeem is, dan moet hij het zonder twijfel direct doen. Je kan beter die provisioning pagina niet doorstaan maar bel gewoon de helpdesk, om het MAC adres te laten wijzigen als nodig. Ze kunnen het namelijk in een minuut voor je fixen en kan jij weer snel testen. En reboot de boel sowieso eerst even (dus ook het modem), want misschien is dat al de oplossing. Kan een hoop ellende schelen.