Toon posts:

crossfire x1950pro probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb hier een zeer irritant probleem: wanneer ik mijn crossfire optie activeer, "freezed" mijn systeem ogenblikkelijk bij het openen van de eerst volgende 3d applicatie. (film, game, ..)

Laatste veranderingen in mijn box zijn:
tweede x1950pro geinstalleerd;
6.12 drivers geinstalleerd;
hiper r-serie 580 watt voeding geinstalleerd ter vervanging van een 450 watt coolermaster.

Enig idee wat ik hier kan aan doen?

Mijn stroomkabels uit de voeding zijn verdeeld, beide kaarten afzonderlijk blijken goed te werken, aantal watts voldoet aan de vereisten op de verpakking, mobo is crossfire "ready".

p5w deluxe
6600
2x x1950pro
pc4200 2x 1024
maxtor 320 & 80
nec dvd
hiper r-serie 580

Bedankt

Verwijderd

Heeft jouw moederbord een Crossfire 1600 of een Crossfire 3200 chip?
Op het moment dat jij namelijk een crossfire opstelling wil hebben met een x1950 heb je wel een mobo nodig met een crossfire 3200 xpress chip.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 13:22 ]

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 21:03

Moortn

Hallo

Intel 975X, hij heeft een p5w deluxe

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 21:25
is het een master x1950pro kaart of een slave ?

heb ik ergens gelezen dat ook nog al uitmaakt bij CROSSFIRE

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:29
De techniek staat niet stil Mektheb en Jerome;
de x1950pro benodigt geen masterkaart maar twee connectors aan de zijkant van het PCB.
Afbeeldingslocatie: http://www.theinquirer.net/images/articles/X1950PROCrossfire.jpg
En voor de topicstarter heb ik de tip om eens een oudere driver te proberen, de driver van je moederbord up te daten, en te zorgen of ook in het bios alles correct / standaard staat. Dus alles op standaard instellingen draaien en kijken wat hij doet.

P.S. Herkent hij wel in de catalyst software de crossfire opstelling?

[ Voor 15% gewijzigd door Zeus op 04-01-2007 13:47 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
Hij herkent inderdaad de crossfire opstelling. Ik kan hem zelf activeren. Daar zit nu net mijn probleem.
Wanneer ik deze activeer, loopt mijn computer stroef en blijft 'hangen' bij de eerst volgende film/3d app/ ..

Ik ben nu wat updates aan het doorvoeren van mijn moederbord.

Verwijderd

Althalus schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:42:
de x1950pro benodigt geen masterkaart maar twee connectors aan de zijkant van het PCB.
[afbeelding]
En voor de topicstarter heb ik de tip om eens een oudere driver te proberen, de driver van je moederbord up te daten, en te zorgen of ook in het bios alles correct / standaard staat. Dus alles op standaard instellingen draaien en kijken wat hij doet.

Zover was ik ook nog wel Althalus. Je kan ze zelfs in software matige crossfire zetten zoals de x1950xt alleen is dan je optimale benuttings percentage 45 a 50 % in plaats van de interne hardware matige crossfire percentage van 85 a 90% die ATI claimt!

Een vriend van me had precies het zelfde probleem op een AMD systeem. Hij had een mobo met een crossfire 1600 xpress chip, daar liep tijdens het aanzetten van de crossfire ook zijn systeem vast. Nieuwe mobo gekocht met crossfire 3200 xpress chip en draait nu als een zonnetje. Ik weet dus niet hoe dat met Intel mobo's zit...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 21:25
Althalus schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:42:
[afbeelding]

ok ik begrijp nog 1 ding niet

ik heb nu een avp32 deluxe mobo van asus ( 1600 / 3200 dunno vind ik wel ff uit )
maar er zit nu een x1800xt van asus in

kan ik nou gewoon de x1950xt erbij zetten ? als 2e ( eventueel)
zou toch eerder voor 2 dezelfde kaarten gaan maar als informatie sou ik dat erg handig vinden

dank u alvast

Verwijderd

Nee dat kan niet.

De X1800 heeft namelijk een master en een slave kaart nodig. Ait heeft met hun laatste kaarten er voor gezorgd dat de consument geen master en slave card meer nodig hebben maar 2 dezelfde kaarten in crossfire kan plaatsen.

Hier in op GOT is een tabel te vinden welke kaarten je precies met welke kaarten in crossfire kan plaatsen en welke crossfire chipset je er voor nodig hebt op je moederbord. Ook op de site van ATI-AMD is zo'n tabelletje te vinden maar ik kan em niet zo snel vinden... Sorry

Bekijk anders deze speciale site van ATI over Crossfire...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk nu ook dat wanneer ik één monitor aansluit op één van de twee ingangen van de "slave" "tweede" kaart, dat catalyst hem niet herkent.

Wat is het probleem? Kan dit misschien iets te maken hebben met mijn crossfire probleem?

Verwijderd

Ja ik neem aan van wel. Er even vanuit gaan dat jij je crossfire uit hebt staan zal hij die kaart ook wel "uit" zetten zodat er geen werking plaats vind op de kaart. Op het moment dat jij de crossfire aan hebt staan is het nog steeds een "slave" card en helpt die kaart alleen met de berekeningen van je uitgaande beeld. Die word intern doorgestuurd door die crossfire bridge naar de "master".
Pagina: 1