Toon posts:

Progje om energieverbruik HD te meten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe HD gekocht. Ik weet dat een USB poort max 2,5 watt kan leveren en wil daarom controleren hoeveel stroom er via de USB poort de HD in verdwijnt. Als dit minder dan 2,5 W is weet ik namelijk zeker dat ik er maar 1 USB poort aan hoeft te hangen.
Bestaat er een tooltje dat het exacte voltage/ampere/wattage aangeeft dat via de USB-poorten wordt verbruikt?

p.s. ja ik heb gezocht
en of dit de juiste afdeling is voor deze vraag begin ik nu ook over te twijfelen ... lekker bezig _Pumba_ 7(8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 19:24 ]

• Black_Rain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
De enige manier die ik ken om dit te bekijken is via apparaatbeheer en dan bij de usb hub van het moederbord de eigenschappen opvragen.
Daar zie je hoeveel mA het aangesloten toestel verbruikt. (max 0.5A = 500mA)
USB is 5 Volt dus als je deze spanning vermenigvuldigd met de stroom die je terug vindt heb je vermogen dat je nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Black_Rain schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:35:
De enige manier die ik ken om dit te bekijken is via apparaatbeheer en dan bij de usb hub van het moederbord de eigenschappen opvragen.
Daar zie je hoeveel mA het aangesloten toestel verbruikt. (max 0.5A = 500mA)
USB is 5 Volt dus als je deze spanning vermenigvuldigd met de stroom die je terug vindt heb je vermogen dat je nodig hebt.
ja idd, maar deze geeft 0A aan :? . Bovendien zou het makkelijk zijn als dit netjes in een grafiekje zou worden weergegeven, dus ook tijdens de spin-up.