Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Piepklein bedrijfje, waarop letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Zowel mijn vrouw als ik hebben een werkgever en werken fulltime.

Mijn vrouw heeft een hobby en haar meuk verkoopt ze af en toe. (ong. €200,- p.j.) Nu wil iemand misschien wat van mijn vrouw kopen en verkopen in haar winkel, maar dat kan niet omdat er geen BTW-nummer is. Dat klopt ze is ook niet ingeschreven bij kvk.

Mijn vraag is: zijn er speciale regels of ontheffingen (vanwege de kleine omzet) of addertjes ivm werk?

Is er iemand die hier wat meer ervaring mee heeft?

p.s. ik ben al op de kvk-site geweest.

www.casarodriguillo.com

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG -> WI

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Ja, je mag volgens mij tot een X bedrag bij verdienen. Dit moet je dan bij je inkomen opgeven aan het einde van het jaar bij de belastingdienst.

Ik zal eens voor je kijken op de site van de belastingdienst

[ Voor 18% gewijzigd door TwoR op 03-01-2007 19:05 ]

Verwijderd

Als je je gaat inschrijven en een BTW nummer aanvraagt dan moet je de BTW ook afdragen bij verkoop. Waarschijnlijk koopt je vrouw zonder BTW in en kan ze het niet terug vorderen. Om dan hetzelfde aan de spullen te verdienen zal ze er 19% bij op moeten tellen. Hierdoor wordt het ook niet gunstiger voor de potentiele klant.

Mijn mening: voor zulke kleine bedragen is het niet de moeite met BTW te gaan klooien.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

BTW hoef je volgens mij alleen maar af te dragen als de belastingdienst jou ook als ondernemer ziet, en met een jaaromzet van 200 euro per jaar kan ik je zo wel vertellen dat ze dat niet doen :P

Volgens mij kan ze zich gewoon als zelfstandig ondernemer melden bij de KVK, kost je een paar tientjes per jaar. Dan door naar de belastingdienst en BTW nummer regelen. En netjes opgeven wat je omzet was en dan zal daar de kous mee af zijn vermoed ik.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:10:
Als je je gaat inschrijven en een BTW nummer aanvraagt dan moet je de BTW ook afdragen bij verkoop. Waarschijnlijk koopt je vrouw zonder BTW in en kan ze het niet terug vorderen. Om dan hetzelfde aan de spullen te verdienen zal ze er 19% bij op moeten tellen. Hierdoor wordt het ook niet gunstiger voor de potentiele klant.

Mijn mening: voor zulke kleine bedragen is het niet de moeite met BTW te gaan klooien.
Ja maar er was iets met een grensbedrag iets tot €1300,- dat het dan makkelijker is enzo (sinds kort)

www.casarodriguillo.com

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik heb dit net allemaal uitgezocht. tis nogal veel werk om het over te typen :) bottemline: bel even de belastingdienst en vraag naar het handboek ondernemen (gratiz!) door staat eigenlijk alles in wat je moete weten.

Je kan simpelweg btw vrijstelling krijgen bij deze omvang. een btw nummer is ook niet verplicht om handel te drijven al is het voor verkoop aan een wederverkoper dan wel lastig...maar prima te omzeilen ......... (zoals ik dat ook doe :))

• Pinin

Pinin

Topicstarter
kamstra schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:12:
Volgens mij kan ze zich gewoon als zelfstandig ondernemer melden bij de KVK, kost je een paar tientjes per jaar. Dan door naar de belastingdienst en BTW nummer regelen. En netjes opgeven wat je omzet was en dan zal daar de kous mee af zijn vermoed ik.
Zo iets dacht ik ook te hebben gelezen, maar verder geen geintjes of gedoe met btw enzo zoals post hierboven? Is de belastingaangifte veel lastiger?

www.casarodriguillo.com

• Ray

Ray

als je een btw nummer wil hebben moet je dus btw administratie bijhouden en zorgen voor afdracht etc. bovendien ben je dan fiscaal ook geen prive persoon meer maar ondernemer.... Allemaal behoorlijk omslachtig als het bedrijf maar zo klein is.

Nogmaals vraag nou ff dat handboek aan.....

overigens zijn er ook een aantal brochures op de belastingdienst site direct te downloaden waar je alles kan lezen over de kleine ondernemen / aanmeldingformulier / en btw zaken

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

tomleeuw schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:15:
[...]

Zo iets dacht ik ook te hebben gelezen, maar verder geen geintjes of gedoe met btw enzo zoals post hierboven? Is de belastingaangifte veel lastiger?
Ik heb er verder ook geen ervaring mee, dit is wat ik er van weet...Maar volgens mij zal van 200 euro per jaar ook je belastingaangifte niet veel lastiger worden, ik schat dat je die 200 euro bij overige inkomsten kan zetten en vervolgens trek je de laptop waarmee je het verkochte ontworpen hebt als bedrijfskosten voor 1000 euro van je belastbaar inkomen af (dat laatste is een grapje uiteraard, al zou ik t zeker proberen :P )

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Pinin

Pinin

Topicstarter
StuiTeR schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:13:
Je kan simpelweg btw vrijstelling krijgen bij deze omvang. een btw nummer is ook niet verplicht om handel te drijven al is het voor verkoop aan een wederverkoper dan wel lastig...maar prima te omzeilen ......... (zoals ik dat ook doe :))
Ja dat wil de bazin van dat andere bedrijfje niet. tot nu toe verkoopt ze wat aan kennisen enzo en via internet af en toe.> niet echt schokkend maar zo betaald zei haar hobby. Het is voor haar wel een eer als ze haar producten via winkels kan verkopen en dat begrijp ik wel. Ik wil best wel wat moeite doen, maar het moet wel leuk blijven :)

www.casarodriguillo.com

• Ray

Ray

tomleeuw schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:18:
[...]

Ja dat wil de bazin van dat andere bedrijfje niet. tot nu toe verkoopt ze wat aan kennisen enzo en via internet af en toe.> niet echt schokkend maar zo betaald zei haar hobby. Het is voor haar wel een eer als ze haar producten via winkels kan verkopen en dat begrijp ik wel. Ik wil best wel wat moeite doen, maar het moet wel leuk blijven :)
dan zou ik haar fijn de groeten doen :) inschrijving kvk kost je dan al meer op jaarbasis (ongeveer €57,-- / jaar) dan je gaat verdienen aan dit bedrijf...daarnaast is de btw boekhouding KUT :) ofja tis niet moelijk maar kost je gewoon toch elk kwartaal weer tijd....

zonder btw nummer mag je geen faktuur uitschrijven waar de btw op vermeld is. dat is de hoofdregel

• Pinin

Pinin

Topicstarter
StuiTeR schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:17:
Nogmaals vraag nou ff dat handboek aan.....
Jaahaa, rustig ;) Morgen

www.casarodriguillo.com

• Ray

Ray

ga ook maar ff downloaden:

http://www.belastingdienst.nl/download/511.html
http://www.belastingdienst.nl/download/1042.html

daar is alles ook digitaal te vinden !! (inclusief het genoemde handboek ziettik nu :))

[ Voor 22% gewijzigd door Ray op 03-01-2007 19:23 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
thx

www.casarodriguillo.com

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Probeer de koper uit te leggen dat je niet btw-plichtig bent.

Probleem zit hem in het feit dat mbt de BTW er enkele eisen zijn vastgesteld aan het maken van een factuur,
en veel ondernemers veronderstellen dat het geld voor de hele administratie, maar dat is niet zo,
de inkomstenbelasting eist dat je een degelijke administratie hebt, maar stelt verder geen eisen aan de facturatie.

Aangezien het hier gaat om een overeenkomst tussen een ondernemer en een particulier kan (moet) zij het op een andere manier oplossen, als het hier gaat om kunstvoorwerpen kan het mogelijk vallen onder de margeregeling.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
De belastingdienst zou je in principe echt geen btw nummer geven want je vrouw is nou eenmaal NIET een ondernemer. Ondernemerschap brengt teveel kosten met zich mee om dat te doen op een jaaromzet van 200 euro. Hoeveel hoger zal deze winkel de jaaromzet maken? Die winkel kan gewoon de spullen particulier inkopen hoor en dan met btw verkopen en de btw afdragen. Zo werkt dat nou eenmaal, de kosten die je vrouw maakt en wel beetje btw over betaald dat valt dan inderdaad nergens meer af te trekken maar daar moeten jullie en die vrouw met die winkel maar genoegen mee nemen.

Kijk overigens wel even naar http://www.belastingdiens...tbelasting/ob07/ob07.html, dit kan van toepassing zijn liggende aan wat voor spullen uw vrouw verkoopt.

Het is gewoon enorme onzin van die winkel dat er een btw factuur word geeist want het verschil is absoluut N I K S, sterker nog, er is een negatief verschil als je btw factuur schrijft.

A. Je verkoopt haar object X voor 100 euro zonder btw factuur maar wel met normaal factuur, dit voert ze in als kostprijs, pakt een 100 euro marge bijvoorbeeld en de klant betaald over die totale 200 euro nog 19% btw die ze weer afdraagt.

B. Je verkoopt haar object X voor 119 euro met btw factuur, ze wil een 100 euro marge en verkoopt dus voor 200 euro + weer diezelfde 19% die de klant ophoest waarvan ze 19% al heeft betaald door je vrouw 19 euro te geven die je vrouw weer aan de fiscus moet afdragen (maar de spullen die ze dan heeft gebruikt voor het maken van de meuk mogen weer afgetrokken worden) maar voor die vrouw in de winkel is het dan een nadeel om ALVAST die 19 euro btw uit eigen zak betaald te moeten hebben en de overige 19 komt pas later van de klant en die kan ze pas veel later aan de fiscus doorgeven. Ja een keertje die 19 euro is niet zo erg maar als het op een gegeven moment gaat om 'alvast miljoenen voorschieten' vinden bedrijven dat niet zo fijn als 'miljoenen nog ff laten rentenieren of andere dingen mee doen'

[ Voor 45% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 04-01-2007 16:59 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik zal het proberen uit te leggen dat we niet BTW-plichtig zijn.

THX voor de aanvullende info.Vooral die marge regeling is goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Pinin op 04-01-2007 17:26 ]

www.casarodriguillo.com

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Zo lastig is het voeren van een administratie nu ook weer niet.

Ik zou lekker inschrijven bij KVK , en de voordelen genieten. (Startersaftrek bijv.)
Er is wat betreft de belastingdienst alleen een eis, voor zover ik weet, dat je tenmisnste zoveel uur per jaar met je onderneming bezig bent. En dat is inclusief administratie en werkzeaamheden. Als je vrouw de tijd van haar hobby daarin kan stoppen, en desnoods een klein webwinkeltje erbij kan doen, dan moet het geen probleem zijn.

Maar bottomline blijft: lees de info van de belastingdienst, en stap eens binnen bij de KVK. Desnoods ook eens bij een administratiekantoor om je te laten voorlichten.

Abort, Retry, Quake ???

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53

Elvhenk

Madam Mikmak

Met een dergelijke lage omzet zou ik echt geen slapende honden wakker maken hoor. Bovendien, je mag (beetje gedoogd) een bedrag verdienen met je hobby. Ik heb steeds een bedrag van € 2000 per jaar horen noemen, maar dat is waarschijnlijk nattevingerwerk. De gedachte is dat je van je verdiensten toch gelijk weer nieuw materiaal koopt, en meestal is dat ook zo.
Bij de KvK moet je echt niet zijn, is weggegooid geld. Bovendien, voor eigengemaakte producten hoef je niet per se ingeschreven te zijn en je hebt er verder niks aan. Behalve gek gespemd worden met snailmail.

Ik heb een info-site over geld verdienen met je hobby: www.armande.net Beetje met de focus op het beginnen van een webshop, maar de info is inmiddels heel breed. De meeste mensen beginnen klein, maar het kan groter worden, ik ben ervaringsdeskundige. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Elvhenk op 04-01-2007 19:14 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Meer dan een beetje gedoogd hoor. 't Is volledig legaal, alleen de euro grens is niet officieel. Marges tellen bijvoorbeeld ook mee. Als je hobbyist juwelier bent, en je maakt 0% marge, dan ben je ruim boven de 2000 euro omzet nog veilig.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Pinin

Pinin

Topicstarter
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:54:
Kijk overigens wel even naar http://www.belastingdiens...tbelasting/ob07/ob07.html, dit kan van toepassing zijn liggende aan wat voor spullen uw vrouw verkoopt.
Geld de margeregeling ook voor nieuwe sieraden? of alleen 2e hands/antiek

www.casarodriguillo.com

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:54:
[..]
Het is gewoon enorme onzin van die winkel dat er een btw factuur word geeist want het verschil is absoluut N I K S, sterker nog, er is een negatief verschil als je btw factuur schrijft.
[..]
^^ mee eens..

Ik neem aan dat het uiteindelijk bedrijf denkt: Hey.. 100 euro (or whatever) voor dat ding, dat is mooi, Met een btw nummer kunnen we dan weer mooi 19% btw van dat bedrag aftrekken van de btw die wij moeten betalen...

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je het echt zeker wil weten over hoe en wat, bel je maandag even de belastingdienst. Is een gratis nummer, en direct antwoord op je vraag. Inschrijven bij de KvK zou ik niet doen. Dat kost je jaarlijk bijna de helft van wat de inkomsten is, dus da's niet handig.

Ik heb ook wel eens als particulier iets verkocht aan een bedrijf, en gewoon een bon opmaken voor 1 bedrag. Het bedrijf in kwestie kan daar zelf de BTW van berekenen, of zoals eerder aangegeven het verrekenen bij verkoop in dit geval.

Maak wel facturen en bewaar ze minimaal een jaar of 5. Mocht er iets mis zijn in de administratie van de winkel waar je vrouw aan leverd, komen ze misschien wel langs om te controlen of hun uitgaves/aankopen kloppen.

Maar opzich een leuke ontwikkeling voor iemand die als hobby 'meuk' maakt en nog te verkopen is ook :P

Ey!! Macarena \o/

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Tja, ik vind het ook leuk voor mijn vriendin>herstel: vrouw (al een jaar of drie >:) ) Jammer dat dat andere mens een beetje moeilijk doet, maar dat zal wel onwetendheid zijn. Ik geef wat van die sieraden en wat print-outs mee

www.casarodriguillo.com

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd het is niet handig om een BTW nummer aan te vragen voor dit soort bedragen.

Ik klus af en toe wat bij in mijn vrije tijd, de gene waar ik dat voor deed wou eerst ook graag een BTW factuur omdat hij dacht dacht dat hij dan van de € 100,- ( Fictief bedrag ) 19% BTW terug kon vragen. Ik heb hem toen uitgelegd dat ik best een BTW nummer en alles aan wil vragen maar dat hij daar ook niks mee op schiet aangezien ik nog steed € 100,- euro wil verdienen. Als ik dus een BTW factuur zou maken dan vraag ik € 100,- euro voor me zelf en daar dan nog eens 19% boven op voor de BTW. Het enige verschil wat er is is dat de koper in dat geval de BTW terug moet gaan vragen en uiteindelijk is alleen de belastingdienst er rijker van geworden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

@ Raz, als je denkt dat de belastingdienst een eenduidig antwoord geeft in dit soort dingen, think again. Het ligt er maar aan wie je treft, het is hopeloos onduidelijk. Om die reden heb ik een accountant voor dat soort dingen, toen ik eenmaal officieel een bedrijf was.

@ TS, je vrouw kan gewoon lekker dingetjes verkopen etc. (deed ik ook), hou het netjes bij in Excel en bewaar de bonnetjes van de gekochte materialen. Als ze later toch een officieel bedrijf begint, kan ze die alsnog opvoeren als (aanloop)kosten.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Elvhenk schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:32:
@ Raz, als je denkt dat de belastingdienst een eenduidig antwoord geeft in dit soort dingen, think again. Het ligt er maar aan wie je treft, het is hopeloos onduidelijk. Om die reden heb ik een accountant voor dat soort dingen, toen ik eenmaal officieel een bedrijf was.
Het ligt er inderdaad aan wie je treft. Echter is het in mijn mening verstandiger om een afspraak te maken met de belastingdienst om erover te praten in plaats van het via de telefoon te doen. Maak je namelijk een afspraak krijg je dus iemand toegewezen die in jouw woonplaats werkzaam is, dan heb je namelijk dat persoon ook meteen als contact punt bij de belastingdienst. (Iets wat je niet via de telefoon makkelijk voor elkaar kunt krijgen.)

Toen ik een bedrijf begon in Nederland had ik het geluk dat ik een afspraak had met een persoon die al jaren bij de belastingdienst werkte en kreeg ook meteen een hele zooi tips mee, die normaal ergens verborgen tussen de regeltjes verstopt zit/zaten.

Back In Black!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
tomleeuw schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:03:
[...]

Geld de margeregeling ook voor nieuwe sieraden? of alleen 2e hands/antiek
Zal wss vallen onder de noemer kunst, en zo niet dan valt er altijd nog wat omheen te verzinnen;-) Maar dat is niet het probleem van u en uw vrouw maar van de handelaar.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Elvhenk schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:32:
[..]
Zoals je zelf al aangeeft, jij hebt toen je een bedrijf bent gestart een accountant in de arm genomen. Dat is inderdaad wel zo verstandig.

Maar zoals de TS aangeeft, er wordt een zakcentje verdient ermee, 200 euro op jaarbasis. Voor zulke inkomsten is het dus totaal onzinnig om dat als een officieel bedrijf neer te zetten. De kosten van een KvK nummer zijn 58 per jaar. Jouw accountant zal wel meer van je vragen dan 142 euro per jaar. Weg winst.

Daarbij ben je als bedrijf dus ook BTW-plichtig. dus 19% van de inkomsten sta je af. Da's geld bijleggen ipv 1 a 2 keer uit eten te gaan door het verkopen van wat dingen die uit een hobby voortvloeien.

Ik weet niet om wat voor winkel het gaat die wat 'meuk' koopt bij de vrouw van de TS, maar een ondernemer kan prima inkopen bij een particulier, zonder dat er een BTW-nummer is. Gewoon een factuurtje bijleveren en klaar ben. Je zou bijna gaan denken dat er bijbedoelingen zijn, maar da's speculeren natuurlijk

Ey!! Macarena \o/

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Dat was dus ook precies mijn betoog, dat ze GEEN officieel bedrijf moet beginnen. Daarom dus ook niet de belastingdienst bellen want die zeggen nooit: "Ach doet u dat maar lekker zwart mevrouwtje".

Voor ik mijn bedrijf in sieraden en kralen ben begonnen, heb ik hetzelfde gedaan, gewoon hier en daar wat verkopen. Toen het een beetje in de papieren begon te lopen, ben ik pas officieel gestart, en ook nog met terugwerkende kracht. TOEN dus pas de accountant.
Dat is dan ook mijn advies, ik heb ook nog precies dezelfde handel als de vrouw van TS. Maakt me wel nieuwsgierig trouwens, heeft ze al een website? ;)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Elvhenk schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:46:
Dat is dan ook mijn advies, ik heb ook nog precies dezelfde handel als de vrouw van TS. Maakt me wel nieuwsgierig trouwens, heeft ze al een website? ;)
Hé da's leuk! Haar site www.kettingonline.nl > simpel maar doeltreffend.

De winkel die misschien wat wil inkopen is een kledingwinkel. De eigenaar had altijd een andere leverancier. Het gaat nogal via-via want wij kennen de eigenaar niet (dat is de baas van de vrindin van een collega :)) Ik denk dat we gewoon wat kettingen meegeven en pas als het verkoopt maak ik een rekening, voor het zelfde geld verkoopt het in die kleding winkel niet.

www.casarodriguillo.com

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Leuke site, inderdaad lekker fris. Vaak zie je van die volle en drukke sieradensites.

Ik ben nooit begonnen aan sieraden in consignatie verkopen, ik hou alles graag in eigen hand. Bovendien zitten er ook wel wat haken en ogen aan: wat als er iets beschadigt in de winkel, of het wordt gejat? Als jullie de eigenaar niet kennen, dan zou ik er toch even over nadenken.
Haar sieraden zijn erg voordelig (te goedkoop naar mijn idee), het zou met niet verbazen als er een dikke marge op komt. Het mag toch altijd meer kosten als het in een sjieke winkel ligt. Dus ik zou zeker proberen een aantal sieraden in één keer te verkopen, aan de prijs kan het niet liggen. Maar dan heb je de centjes alvast binnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Elvhenk op 06-01-2007 20:37 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ja het is niet duur, wat is jouw site? en heb je misschien wat tips om beter via internet te kunnen verkopen? Er zijn best wel wat bezoekers, maar weinig verkopen via i-net. Mag naturrlijk ook via PB

www.casarodriguillo.com

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

En OF ik tips heb: www.armande.net 8)7
Ik heb een speciaal artikel over het prijzen van je handgemaakte artikelen:
http://www.armande.net/prijs_bepalen.html

Als ik de kostprijs van de materialen zo inschat, dan zie ik dat er nauwelijks marge op zit.
Mijn sieradensites staan in mijn sig. Mijn kralenwebshop is: www.edelsteenkralen.nl

Heeft je vrouw wel eens een sieradenparty gehouden? Daarmee verdiende ik toch altijd wel 150 tot 200 euro per avond. Tegenwoordig doe ik het niet meer, want geen tijd. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Elvhenk op 06-01-2007 21:58 ]

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Elvhenk schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:46:
Dat was dus ook precies mijn betoog, dat ze GEEN officieel bedrijf moet beginnen. Daarom dus ook niet de belastingdienst bellen want die zeggen nooit: "Ach doet u dat maar lekker zwart mevrouwtje".
[..]
Dat zullen ze inderdaad niet zeggen, ze zullen echter wel zeggen omdat de opbrengst zo laag is juist geen bedrijf te beginnen, maar gewoon netjes alle verkopen als overige inkomsten op te geven op je aangifte biljet.

Back In Black!

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Ja inderdaad. Hoewel de belastingmeneer (inmiddels zo'n 8 jaar geleden) tegen mijn toenmalige man zei: "kan uw vrouw dat niet in de hobbysfeer doen?". Ik gaf het dus keurig op, 1000 gulden per jaar ofzo en dat vond hij teveel werk. Nou JOH, dan geef ik het toch niet meer op? Nooit meer wat van gehoord.

[ Voor 15% gewijzigd door Elvhenk op 07-01-2007 00:36 ]

• aZuL2001
oops dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door aZuL2001 op 07-01-2007 01:37 ]

Abort, Retry, Quake ???

• aZuL2001
tomleeuw schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:32:
[...]
Ik denk dat we gewoon wat kettingen meegeven en pas als het verkoopt maak ik een rekening, voor het zelfde geld verkoopt het in die kleding winkel niet.
Dan loopt je vrouw alle risico. Dus ook als er wat gejat wordt.
En of de kledingwinkel de sieraden verkoopt of niet is ook niet jouw probleem.

Ik zou daar toch nog eens goed over nadenken.

Kun je niet een deal maken dat hij wat displayruimte beschikbaar stelt.
En je vrouw eens in de twee a drie weken zorgt dat de vitrine weer bijgevuld wordt ?
Prijsjes er aan hangen en zij mogen het verkopen.
En foto maken van wat er ligt.

Abort, Retry, Quake ???

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Elvhenk schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:54:
En OF ik tips heb: www.armande.net 8)7
Ik heb een speciaal artikel over het prijzen van je handgemaakte artikelen:
http://www.armande.net/prijs_bepalen.html

Als ik de kostprijs van de materialen zo inschat, dan zie ik dat er nauwelijks marge op zit.
Mijn sieradensites staan in mijn sig. Mijn kralenwebshop is: www.edelsteenkralen.nl

Heeft je vrouw wel eens een sieradenparty gehouden? Daarmee verdiende ik toch altijd wel 150 tot 200 euro per avond. Tegenwoordig doe ik het niet meer, want geen tijd. :P
Nou die site daar komt mijn vrouw wel eens, ook op de kralenshop. Ik zal de tips eens goed doorlezen en toepassen.sieradenparty's lijkt haar (nog) niks, wel gaat ze proberen workshops te geven.

edit: prijzen aangepast :)
aZuL2001 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:37:
[...]

Dan loopt je vrouw alle risico. Dus ook als er wat gejat wordt.
En of de kledingwinkel de sieraden verkoopt of niet is ook niet jouw probleem.

Ik zou daar toch nog eens goed over nadenken.

Kun je niet een deal maken dat hij wat displayruimte beschikbaar stelt.
En je vrouw eens in de twee a drie weken zorgt dat de vitrine weer bijgevuld wordt ?
Prijsjes er aan hangen en zij mogen het verkopen.
En foto maken van wat er ligt.
Daar ga ik ook wel wat beter over nadenken, was even het diefstal gebeuren vergeten, en ik vertrouw mensen snel (dat is misschien niet zo slim)

[ Voor 30% gewijzigd door Pinin op 07-01-2007 14:24 ]

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1