core Duo 2 (iMac) genoeg voor Autocad(full)?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 19:28
Dag allemaal. Ik ben mij aan het informeren voor een mac voor mijn vriendin. Het wordt zeker een mac, dat staat vast, dus begin niet te zeveren over windhoos-toestanden die totaal geen optie zijn.

Mijn vriendin zal volgend jaar de studie voor burgerlijk inginieur-architect aanvangen, en daarvoor zal zeker autocad voor nodig zijn. Nu staan bij de system-vereisten dat een intel 3Ghz nodig is om autocad full-option te kunnen draaien. Ik denk dat dit echt wel nodig is, aangezien de imac minstens de eerste 3 jaar van de studie moet doorstaan, en het liefst zelfs langer.

Gegevens van de imac 24inch

2,33-GHz Intel Core Duo 2
2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 2x1 GB (kan ook 1x1GB en 1x2GB)
NVIDIA GeForce 7600 GT met 256 MB SDRAM
250 GB Serial ATA-schijf

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En je vraag is of de CPU voldoende is? De Core 2 Duo 2.44 GHz processor is momenteel ÊÊn van de snelste procesoren die beschikbaar is en voldoet aan die "Intel 3GHz" eis (immers, 2 x 2.33GHz is meer dan 3GHz). Verder zijn het ook prima specs :)

edit:

OS X support is idd wel handig :o Helaas dus :P

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 03-01-2007 18:35 ]

🌞🍃

Verwijderd

t is niet voor iets, maar zou je niet kijken naar een windows?

Ik ben er voor 99% zeker van dat je toch met emulatiesoftware / XP-op-MAC moet gaan werken aangezien autocad niet beschikbaar is voor MAC OS'jes. Verder heb je niet zoveel vervangende softwaren, en zeker niet om tijdens je opleiding tegen je docenten te zeggen "ik gebruik autocad niet want het draait onder windows".

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 07:43
Windows draait toch native op een iMac....

Verwijderd

lowfi schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:21:
Windows draait toch native op een iMac....
Ja (dat bedoelde ik met XP-op-MAC), maar TS geeft aan geen windows te willen. Aangezien ik niet weet of hij een MAC-alternatief kent dat door de docenten/proffen goedgekeurd wordt, haalde ik dit aan om TS de aankoop van een MAC te besparen indien hij er toch windows op zou moeten gaan draaien, dan kan je evengoed een PC (dus nietmac) kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 19:35 ]

• campr112
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 07:37
Tegenwoordig wel ja, en je hebt ook nog VMM of Intel Virtualisation Technology, dus je kan ze ook nog naast mekaar draaien met bijna 100% performance...

Rob

Be more, use Linux.

• kamerplant
  • Niet online
Dat kan inderdaad met Parallels, maar als echt veel Autocad wilt gebruiken is dat niet echt aan te raden. XP op een XP computer werkt toch prettiger dan XP binnen OS X, hoe geweldig Parallels ook is :)

Indien het wel een vereiste is dat Autocad werkt, maar je hem niet echt diehard gaat gebruiken is Parallels een prima optie. Indien je Autocad echt diehard gaat gebruiken zou je dmv Bootcamp gewoon Windows XP kunnen installeren op de iMac, volledig zonder OS X. Het voordeel daarvan is dat je alsnog een leuk uitziende computer hebt van een A merk.

[ Voor 46% gewijzigd door kamerplant op 03-01-2007 19:48 ]

🌞🍃

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ooooof, je neemt een native osx cad programma. vast goedkoper en vast voldoende features.

specs

Verwijderd

gladiool schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:55:
Ooooof, je neemt een native osx cad programma. vast goedkoper en vast voldoende features.
Best mogelijk, maar je zit met het probleem dat zijn vriendin aan een opleiding gaat beginnen, en zij zich dus moet houden aan de software die haar opgelegd wordt van de universiteit zelf. Je zal dan maar tegenkomen dat de file's die je thuis maakt niet 100% compatibel zijn met autocad/dat er autocad templates gebruikt worden die niet door het MAC alternatief ondersteund worden...

Ik moet tegen mijn docenten ook niet zeggen dat ik inventor leuker vind dan SolidWorks, en dat ik dus door ga met SolidWorks. Taken worden afgeleverd in SolidWorks 6.0 ServicePack 4 documenten (of prints, maar daarvoor moet je ook SW6.0 hebben aangezien ik thuis maar een A4 printer heb), of ze worden niet bekeken. Dat zal zo ongeveer overal het geval zijn.

Als je Êcht zo principieel tegen windows bent en pertinent weigert het te gebruiken, kan je natuurlijk nog steeds een andere studierichting kiezen 8)7. Op zich is het inderdaad jammer dat er geen evenwaardige alternatieven zijn (SolidWorks en Inventor zitten met hetzelfde probleem), anders was ik waarschijnlijk ook al eens bij Linux gaan kijken.

edit; wat het beste alternatief zou zijn, is dit: http://www.graphisoft.com/support/archicad/
Dit zou in staat zijn de meeste file's van autocad12 in te lezen en te bewerken (alleen is autocad 13 al uit, dus of die even compatibel zijn of niet is nog de vraag), verder hebben beide programma's verschillende opties zitten die het andere niet kan weergeven, waardoor je dus informatieverlies krijgt. Ik zou het voor een studie dus nog afraden (maar later kan je gerust switchen)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 08:42 ]

Verwijderd

Hey jongens,

Houden we er even rekening mee dat autocad niet op een mac beschikbaar is!
Dit ter info..

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is Ashlar Vellum iig geen goeie osx alternatief? http://www.ashlar.com/

specs

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 08:34:
[...]

edit; wat het beste alternatief zou zijn, is dit: http://www.graphisoft.com/support/archicad/
Dit zou in staat zijn de meeste file's van autocad12 in te lezen en te bewerken (alleen is autocad 13 al uit, dus of die even compatibel zijn of niet is nog de vraag), verder hebben beide programma's verschillende opties zitten die het andere niet kan weergeven, waardoor je dus informatieverlies krijgt. Ik zou het voor een studie dus nog afraden (maar later kan je gerust switchen)
Dit zou in staat zijn de meeste..
Als je bezig bent met een opleiding is dat niet voldoende, dan wil je gewoon alles 100% compatible met elkaar hebben.

🌞🍃

Pagina: 1