Toon posts:

[2003] Printers dupliceren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een Windows 2003 R2 x64 TS omgeving (zonder Citrix!) moeten alle printers lokaal worden geinstalleerd (met bepaalde settings, security, ports & drivers).
Dit omdat anders gebruikers geen printers kunnen kiezen. Op de printers zelf zit security.
Per server worden dus lokale printers aangemaakt (met een TCP poort).
Het domein is Windows 2000.

Aangezien het per server zo'n 20 printers zijn, is het geen doen omdat 20x keer aan te maken.

Daarvoor ben ik opzoek gegaan naar een clone/copy/migratie/tool.
Bij Microsoft 2 opties gevonden (die helaas niet het gewenste resultaat leveren).

Uit de resource kit:
- cscript clone.vbs -a
(geeft errors tijdens het draaien van het script, ook na het reggen van prnadmin.dll)

- Windows Print Migrator 3.1
(maakt netjes een CAB file, maar bij een restore op een andere server, komen er geen printers bij).

Wie weet:

- een mooie (gratis/goedkope) tool die bovenstaande kan realiseren.

of

- een manier om een printer server in te zetten die op basis van group policy (met lid te zijn van bepaalde regio's) printers te distributeren aan de gebruikers. In Citrix kan dat zo mooi, maar ja dat is ook weer zo duur...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat PrintMig niet werkt is raar - zou dat misschien komen door dat je de x64 versie gebruikt? Als je de CAB file ziet gemaakt worden, zie je dan wel allerlei driver files e.d. gecopieerd worden? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
R2 kan toch ook adhv policies printers uitrollen :)
http://www.microsoft.com/...es/2006/08/ManagePrinters
Per user of machine met pushprinterconnections.exe. Echter zal je dan nog wel eenmalig even al die policies aan moeten maken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij wil Derice juist lokale printers terwijl je het nu over netwerkprinters hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil juist heel graag netwerk printers (die automatisch uitgedeeld dan worden aan de users) echter het domein is nog steeds Windows 2000, geen 2003 R2. Dat item van MS leek voor mij ook de oplossing, echter kan ik die dus pas doorvoeren zodra ik een 2003 R2 domein heb. Dat is er dus helaas nog niet. Dat is stap 2, eerst wilden we de TS-en upgraden (hoge nood).

Tijdens het maken van de CAB file zie ik wel allerlei drivers gekopieerd worden, dat gaat allemaal goed, echter het importeren doet ie dus niet goed. Ik gok er ook op dat dat te maken heeft met x64.
Net zoals cscript clone.vbs -a misgaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oplossing gevonden voor mijn issue.
Niet echt zoals je het zou willen, maar ja het werkt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
·   Open de registry met Regedit.
·   Open de volgende keys (1 voor 1)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Print
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Print

·   Kies per key File, Export
·   Sla de keys op als .reg file.

·   Open met Notepad vervolgens de .reg bestanden.
·   Doe een find & replace op de naam van de bestaande server en vervang deze door de naam van de nieuwe server.

·   Stop daarna op de nieuwe server de printer spooler service.
·   Dubbelklik op de de nieuwe server de 3 .reg bestanden.

·   Kopieer daarna de inhoud van de map  \\oude server\c$\WINDOWS\system32\spool naar: C:\Windows\System32\spool
·   Start vervolgens de printer spooler service weer.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien de optie om via een (vbs)loginscript te koppelen? Of is een ietsje hogere load en een paar seconden langere inlogtijd onacceptabel bij de inlogpieken (bijvoorbeeld om 900 's ochtends)? Enige wat je wel even zal moeten doen is alle/universele printdrivers toevoegen.
Wat je misschien ookkan doen met een (installatie)script.
Als alles immers al ergens klaar staat op een printserver.

Waarom zou je je AD niet upgraden? Heb je specifieke zaken die je er van weerhouden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
AD upgraden staat ook zeker in de planning, maar er lopen nog wat andere zaken tegelijk.
En d'r moet wel tijd voor zijn. Als het aan mij had gelegen was ook eerst AD geupgrade voordat we naar 2003 TS gingen. Maar ja, overruled. ;)

Login script heb ik ook aan gedacht, maar aangezien het 15 verschillende drivers zijn, die niet met een universal driver werken zoals ze moeten werken, was dat net zoveel werk geweest als handmatig toevoegen.

Zodra 2003R2 AD werkt ga ik ook zeker die printer server methode toepassen. Scheelt zoveel werk en tijd.
Pagina: 1