Snelheid externe dvd brander

Pagina: 1
Acties:

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:53
Hoi,

Heb een tijdje geleden een externe dvd brander gekocht van digiconnect (huismerk mycom dacht ik?)
De brander zelf is van LG. Nu is mijn probleem dat ie 16x zou moeten kunnen branden en cd's tot 48x. Dvd's komen niet boven de 8x uit en cd's niet eens boven de 10x!

Ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen, ik hoop dat jullie wat weten.

Groet,

Sven

To dare is to do

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het een usb brander? Heb je wel usb 2.0? Drivers geinstalleerd hiervan?

• vitokj
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04-2024
heb je mss een 1.1 usb poort ipv een 2.0 usb poort?

zit ie aangesloten via een hub of rechtstreeks in je pc?

• Slaapje
Het is inderdaad een usb brander, zo ver als ik weet issie aangesloten op een usb 2.0 poort (dacht niet dat ik andere had en waar kan ik dat zien?) drivers voor usb poort.. hmm echt geen flauw idee.

Edit: Gaat rechtstreeks mn pc in, niet via hub

[ Voor 11% gewijzigd door Slaapje op 03-01-2007 19:03 ]

To dare is to do

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Slaapje schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:02:
Het is inderdaad een usb brander, zo ver als ik weet issie aangesloten op een usb 2.0 poort (dacht niet dat ik andere had en waar kan ik dat zien?) drivers voor usb poort.. hmm echt geen flauw idee.
Tijd om te gaan zoeken dan. Je geeft geen enkele informatie over je systeem, en dat is essentieel om verder te komen. Op GoT wordt van je verwacht dat je actief aan het werk gaat, en zelf probeert informatie te vinden en te geven.

Oftewel: processor, moederbord, Windows versie, indien XP: welk servicepack, etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Slaapje
gambieter schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:09:
[...]

Tijd om te gaan zoeken dan. Je geeft geen enkele informatie over je systeem, en dat is essentieel om verder te komen. Op GoT wordt van je verwacht dat je actief aan het werk gaat, en zelf probeert informatie te vinden en te geven.

Oftewel: processor, moederbord, Windows versie, indien XP: welk servicepack, etc etc.
Je hebt gelijk, processor is een amd 2600+, mobo: asus A7n8x deluxe, 512 mb ram, win xp service pack 2.

To dare is to do

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Al eens gekeken of in de BIOS de USB-poorten op HiSpeed staan? Herkent de brander de DVD's wel (firmware upgrade?).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat is wel vreemd. 8x DVD = 11 MB/sec, 10x CD = 1,5 MB/sec. Als de USB snelheid om een of andere reden beperkt is zou je verwachten dat de maximale snelheid ongeveer gelijk zou zijn voor CD en DVD.
Met USB 1.1 haal je niet eens 1x DVD dus ik denk niet dat het probleem aan de USB poort ligt.

Ik zou een aantal tests uitvoeren met CD-DVD Speed:
1) data schijf insteken en de Burst Rate test uitvoeren. De snelheid zou minstens 21 MB/sec moeten zijn.
2) controleer de beschikbare brandsnelheden met Disc Info
3) voer de Create Disc funktie met de optie 'simulate' aangevinkt uit. Je kunt dan zien hoe de buffer zich gedraagt en of de CPU usage redelijk blijft.

De systeem specs zijn ruim voldoende. Ik brand zonder probleem aan 16x op een trager systeem (ook met een externe LG brander).

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan het niet liggen aan de gebruikte media? Kun je ook eens een ander merk schijfjes testen?

• Slaapje
Twister336 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 02:09:
Dat is wel vreemd. 8x DVD = 11 MB/sec, 10x CD = 1,5 MB/sec. Als de USB snelheid om een of andere reden beperkt is zou je verwachten dat de maximale snelheid ongeveer gelijk zou zijn voor CD en DVD.
Met USB 1.1 haal je niet eens 1x DVD dus ik denk niet dat het probleem aan de USB poort ligt.

Ik zou een aantal tests uitvoeren met CD-DVD Speed:
1) data schijf insteken en de Burst Rate test uitvoeren. De snelheid zou minstens 21 MB/sec moeten zijn.
2) controleer de beschikbare brandsnelheden met Disc Info
3) voer de Create Disc funktie met de optie 'simulate' aangevinkt uit. Je kunt dan zien hoe de buffer zich gedraagt en of de CPU usage redelijk blijft.

De systeem specs zijn ruim voldoende. Ik brand zonder probleem aan 16x op een trager systeem (ook met een externe LG brander).
Nou die tests zou ik eens gaan opzoeken, verschillende schijfjes al gehad, allemaal blijven ze op deze snelheid hangen. Over dat hispeed usb in mn bios,,, heb mn hele bios afgespeurd, maar heb het niet gevonden.

Edit: Burst rate is 17 MB/sec
Disc info geeft aan write speeds: 4x - 8x
Write strategies: 4x - 8x - 16x
Buffer blijft gelijk en cpu usage is laag.

[ Voor 6% gewijzigd door Slaapje op 04-01-2007 11:59 ]

To dare is to do

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het heeft dus niets met de USB aansluiting te maken. De brander kan gewoon niet goed overweg met deze schijfjes.
Zoek eens naar een nieuwe firmware. Anders zul je een ander DVD merk moeten gebruiken om aan hogere snelheden te kunnen branden.
17 MB/sec is niet voldoende voor 16x dus ik zou max. aan 12x branden.

• Slaapje
Twister336 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:46:
Het heeft dus niets met de USB aansluiting te maken. De brander kan gewoon niet goed overweg met deze schijfjes.
Zoek eens naar een nieuwe firmware. Anders zul je een ander DVD merk moeten gebruiken om aan hogere snelheden te kunnen branden.
17 MB/sec is niet voldoende voor 16x dus ik zou max. aan 12x branden.
Ik zou allang blij zijn als 12x zou werken ;) Maargoed ik zal eens even op zoek gaan naar firmware.. Alvast bedankt!

To dare is to do

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:44

DataGhost

iPL dev

Slaapje schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:42:
[...]
Disc info geeft aan write speeds: 4x - 8x
Als een schijfje zegt dat het op 8x gebrand kan worden is dat meestal ook zo. Op 16x wordt dan expres niet gebrand, omdat het wel eens zou kunnen zijn dat de dye niet goed reageert op 'de halve belichtingstijd', waardoor je een slechte of (totaal) mislukte DVD krijgt. Van je CD's weet ik het niet, maar het klinkt alsof je heel oude CD-R's of goedkope CD-RW's gebruikt. Hier geldt hetzelfde verhaal als bij DVD's.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 04-01-2007 18:05 ]

• Slaapje
DataGhost schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:05:
[...]

Als een schijfje zegt dat het op 8x gebrand kan worden is dat meestal ook zo. Op 16x wordt dan expres niet gebrand, omdat het wel eens zou kunnen zijn dat de dye niet goed reageert op 'de halve belichtingstijd', waardoor je een slechte of (totaal) mislukte DVD krijgt. Van je CD's weet ik het niet, maar het klinkt alsof je heel oude CD-R's of goedkope CD-RW's gebruikt. Hier geldt hetzelfde verhaal als bij DVD's.
Nou het probleem is dat ik ook een interne cd brander heb, en dezelfde schijven (philips cd-r) branden dan keurig op 48 speed. Dvd's heb ik verschillende soorten gehad, allen gingen niet verder dan 8 speed, heb van philips naar sony en verbatim gebruikt. Nu even een goedkope spindel van platinum. Dit zijn nu ook de enige die ik in huis heb.

To dare is to do

Pagina: 1