Toon posts:

[XP] Vastlopen tijdens herinstallatie xp*

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik besloot mijn windows xp prof te herinstalleren vandaag. Dus cdtje erin en starten maar, alles zoals het hoort.

Totdat ik zie dat de installatie al een uur lang zo'n 34 minuten gaat duren. Blijkt ie vast te hangen bij het installeren van de apparaten. Wel wisselt de tekst in het scherm zoals het hoort elke paar minuten en ook de blokjes die je het idee geven van voortgang :/ bewegen nog. Verder reageert de pc nergens op.

Uiteindelijk heb ik de pc maar aan en uit gezet met als gevolg dat hij aangaf dat de installatie nog 39 min zou duren, toen liep het allemaal mooi door, totdat hij weer op dat 34 min punt aanbelande..

:o Ik kom er helaas dan achter dat ik mijn xp mediacentre cd erin heb gestopt ipv xp prof.... terwijl ik wel prof aan het herinstalleren ben................ :o

Prof cd erin, zelfde reactie. Als ik mijn cdrom eruit haal en weer uit en aan zet geeft hij aan dat hij het bestand asms van xp pro sp2 cd nodig heeft (?) en of ik even het pad naar dit bestand wil intypen..... Ik heb nog een sp2 cdtje liggen van microsoft zelf (dus geen xp plus sp2 op een schijf) en daar staat dit bestand niet op. Dus wat nu????

Heb dit volgens mij gefixed zoals bij "The file 'Asms' on Windows XP Professional CD-ROM is needed" error message when you install Windows XP.

Maar ook dan blijft ie hangen. :'( Is er een mogelijkheid om óf weer in de oude windows te komen óf de herinstallatie of installatie van welke versie dan ook opnieuw te starten?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 18:43 ]

Verwijderd

Hoi, Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan. Steeds blijft ie bij 34 minuten hangen. Begrijp niet waarom en heb me al rot gezocht naar een oplossing.
Ben benieuwd of hier iemand de oplossing weet!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:07
Wat je kan doen is de prof cd erin -> formatteren (als dat kan) en opnieuw installeren ;)

Tenzij je de schijf niet hebt geformatteerd, dan zou je met de herstelconsole de oude kunnen herstellen. Maar als de schijf leeg is, dan gewoon opnieuw formatteren en de cd van Pro erin drukken, dan gaat hij met die setup verder. Verder, zijn alle compententen nog ok? Geheugen, hdd, etc.

[ Voor 62% gewijzigd door maarud op 06-01-2007 11:52 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Even alle USB apparaten ontkoppelen als de setup gestart is, sommigen willen nog wel eens dwars liggen tijdens de hardware detectie.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden